زبان های برنامه نویسی آینده دار برای کار کدام است؟

زبان برنامه نویسی یکی از ویژگی‌های مخفی هر نرم افزار، وب‌سایت و اپلیکیشن‌های دیجیتالی میباشد که ما به صورت روزمره از آنها به کارگیری می‌کنیم. امروزه به کار گیری از رایانه و فناوری دیجیتال در هر صنعتی جای خویش را پیدا کرده می باشد و تقریبا به تیتر یکی از از ارکان حساس هر صنعتی به شمار می‌آیند. یکی از مهمترین مهارت‌هایی که امروزه دانستن و یادگیری آن فراوان عالی و حتمی است، برنامه نویسی و تسلط به اشکال زبان برنامه نویسی و لهجه های برنامه نویسی آتی دار است.

زبان‌های برنامه نویسی زیادی در بازار وجود دارااست که از آن ها در طراحی و ایجاد وب سایت، انواع اپلیکیشن و دیگر کارها به کارگیری می‌شود.

همه این زبان‌ها در جای خود و در نوع مصرفی که دارند، محبوب هستند و برنامه نویسان بخش اعظمی آنها را یاد گرفتن و به کار گیری می‌کنند. ولی سوال اینجاست که کدام لهجه برنامه نویسی برای کسی که می‌خواهد جدید وارد ناحیه برنامه نویسی شود و مبتدی حساب می‌شود، خوبتر و آتی دار است.

  •  

در این نوشته قصد داریم ۱۰ گویش آینده دار برنامه نویسی بپردازیم و آنها را معرفی کنیم. هر یک از این زبان‌های برنامه نویسی هم جوانب مثبت و هم جوانب منفی دارند، ولی به هر درحال حاضر از هر کدام برای مصارف یگانه استعمال می‌شود. یک عدد از جاهایی که برنامه نویسی بیشترین به کارگیری را دارد، توسعه قابل انعطاف افزار است. هر زبان برنامه نویسی خاستگاه خود را دارد و هر کدام در هر کاری بیشترین اثر گذاری و حیاتی را دارند. قبل از شروع یادگیری زبان های برنامه نویسی آینده دار، باید تصمیم بگیرید که در کدام حوزه بیشترین علاقه را دارید.

 

همراه ما باشید و اهمیت لهجه های برنامه نویسی آینده دار آشنا شوید.

۱۰ زبان برتر برنامه نویسی آتی عبارت‌اند از:

  1. Python/پایتون
  2. Java/جاوا
  3. JavaScript/جاوا اسکریپت
  4. C/C++
  5. C#/سی‌شارپ
  6. R
  7. Swift/سویفت
  8. PHP
  9. زبان برنامه‌نویسی Go
  10. MATLAB/متلب

Python/پایتون

پایتون یک گویش برنامه نویسی تعبیر شده، شی گرا و سطح بالا اهمیت کارایی بالا است. ساختار داده‌های داخلی و آماده همین لهجه برنامه نویسی، آن را در مرحله بالاترین زبان‌ها قرار دیتا هست که طرز نوشتار بی آلایش و همچنین همگام شدن آن با گونه های سیستم عامل‌ها، آن را به زبانی پرکاربرد تبدیل کرده است. نحوه یادگیری معمولی و آسان پایتون بر خوانایی تأکید دارااست و بدین ترتیب هزینه محافظت برنامه‌های کدنویسی شده اساسی آن هم کمتر پیدا می‌کند. پایتون از ماژول‌ها و بسته‌های آماده پشتیبانی می‌کند، که به کار گیری مجدد کد در آن مضاعف آسان می‌شود. کتابخانه استاندارد و همینطور گسترده آن به رخ منبع باز سوای هیچ جور هزینه‌ای به جهت تمامی سیستم عامل‌های اصلی در دسترس میباشد و کل برنامه نویسان می‌توانند از آن استفاده کنند.

اغلب، برنامه نویسان به دلیل بهره وری بالایی که همین گویش برای آن ها دارد، عاشق پایتون می‌شوند. از آنجایی که در کدنویسی با پایتون چیزی به نام تدوین کردن وجود ندارد، چرخه ویرایش، آزمون و رفع گونه های در کدنویسی دارای آن زیاد سرعت بالا انجام می‌شود. از بین بردن انواع از برنامه‌های نوشته شده اهمیت پایتون آسان است.

وب‌سایت‌هایی که از پایتون به کار گیری می‌کنند

پایتون برای توسعه‌ی وب، هوش تصنعی و محاسبات علمی خوب است. پایتون سرعت بالا می باشد و رابط کاربری آسانی دارااست که در توسعه‌ی برنامه‌های پایین وب مقیاس‌پذیر به‌طور گسترده آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد. پایتون به جهت تازه‌کار نقطه آغاز لطف است. اکثری از برنامه‌های معروف، شامل ردیت/Reddit، اینستاگرام/Instagram و یوتیوب/YouTube با به کار گیری از همین زبان برنامه‌نویسی ساخته شده‌اند.

Java/جاوا

جاوا زبان برنامه‌نویسی می باشد که توسعه‌دهندگان از آن برای ساخت برنامه‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند. جاوا در بین بخش اعظمی از فناوری‌هایی است که تا به امروز بر زندگی روزانه ما تأثیر گذار بوده‌اند و از کالیفرنیا و پایین بررسی Sun Microsystems، شرکتی که در سال ۱۹۸۲ بوسیله Andreas Bechtolsheim ،Vinod Khosla و Scott McNeally تأسیس شد، وارد عرصه برنامه نویسی شد. در صورتی که خود را در آیتم دنیای مدرن کدگذاری کنجکاو می‌دانید، شاید می‌دانید که تأثیر جاوا در دنیای فناوری چه میزان بسیار بوده است. اصلی بر روی آوردن به جاوا به احتمال زیاد به دنبال وصال به خوی ابزارهای مدرن و تأثیرگذار در فناوری می‌باشید که به جهت پیشرفت روزانه به آن ها نیاز است.

جاوا یک لهجه برنامه نویسی است که به رخ شی گرا طراحی شده می باشد و همچنین یک پلت فرم محاسباتی می باشد که برای اولین توشه توسط Sun Microsystems در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. تعداد زیادی از برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها به درستی کار نمی‌کنند مگر اینکه از جاوا بهره ببرند.

جاوا نسبت به C++ ساده‌تر میباشد و از گونه برنامه‌نویسی شی‌گرا استعمال می‌کند. مهم‌ترین نقص‌ جاوا این می باشد که شروع کار حیاتی آن بی آلایش نیست. چرا که سطح بالایی دارااست و سینتکس/syntax آن مقداری پیچیده است.

وب‌سایت‌هایی که از جاوا استعمال می‌کنند

سازندگان جاوا اساسی همین پاراگراف خویش را به دنیای برنامه نویسی معرفی می‌کنند: یک بار بنویسید، آن را در هر جایی اجرا کنید. همین بدان معناست که برنامه‌ای که به زبان جاوا متن شده می باشد می‌تواند تقریباً در هر پلتفرمی اجرا شود که این یک مزیت بزرگ است. وب‌سایت‌هایی که از این لهجه به کار گیری کردند شامل NASA World Wind، نتفلیکس، گوگل، اسپاتیفای، لینکدین، اوبر، آمازون و Minecraft می‌شوند.

 

زبان های برنامه نویسی <span class=changed>آینده</span> دار” width=”1000″ height=”620″ /></p>
<h2 style=JavaScript/جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت زبانی به جهت توسعه‌ی وب میباشد که در درجه‌ی اول، به جهت اتصال موادسازنده تعاملی به برنامه‌های پایین وب و مرورگرها به‌ عمل گرفته می‌شود و یک گویش برنامه‌نویسی فرانت‌اند (آغازین) است. همین‌طور، می‌تواند به جهت تولید پویانمایی‌ها و کنترل رابط‌های پایین وب گزینه استفاده قرار بگیرد. یکی از مزایای آن این می باشد که کل مرورگرهای جدید را پوشش می‌دهد. همین‌طور می‌تواند برای توسعه‌ی بک‌اند (پسین) هم کلیدی کمک Node.js/نود.جی‌اس آیتم استفاده قرار گیرد.

مهارت در جاوا اسکریپت به هیچ تیتر کار بیهوده‌ای وجود ندارد و دوچندان کاربردی است. یکی از از بزرگترین عواملی که جاوا اسکریپت را فراوان با کرده است، این میباشد که بخش اعظمی از مرورگرها از آن به کارگیری می‌کنند و به طبع برنامه نویسان خوب تر میباشد که در این لهجه برنامه نویسی مهارت اکثری داشته باشند.

جاوا اسکریپت علاوه بر اینکه نسبتاً آسان است، شتاب بالایی هم دارد. همین زبان برنامه نویسی نیز نظیر نظیر بخش اعظم زبان‌های اسکریپت نویسی، تعبیروتفسیر شده است. زیبایی یک زبان تفسیری نظیر JavaScript همین می باشد که هنگامی تغییراتی در کد خود تولید می‌کنید، می‌توانید فورا آن تغییرات را آزمایش کنید و حتمی نیست ابتدا فایل اسکریپت را کامپایل کنید.

وب‌سایت‌هایی که از جاوا اسکریپت استعمال می‌کنند

جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی وب هست و در مرحله دنیا به طور گسترده از آن به کارگیری می‌شود. در واقع، مطابق اطلاعات اعلام شده جاوا اسکریپت توسط ۹۵.۲٪ از تمام وب‌سایت‌ها به کارگیری می‌شود. وب‌سایت‌های پر اسم و رسم که از همین لهجه برنامه نویسی استعمال می‌کنتد شامل گوگل، یوتیوب، فیس‌بوک، ویکی‌پدیا، یاهو، آمازون، ای بی، کیو کیو، توییتر و لینکدین می‌شود.

 

C/C++

C++ یک زبان برنامه‌نویسی شی‌گرا میباشد که از لهجه C توسعه‌ یافته است. زبان C برای ساخت برنامه‌های پایه، مثل بخش اعظم سیستم‌عامل‌ها و زبان C++ معمولا در ایجاد برنامه‌های سطح‌بالا، مانند بازی‌ها گزینه استعمال قرار می‌گیرد.

C ++ شامل کلیه آنچه در C می باشد به علاوه اینکه از برنامه نویسی شی گرا (OOP) پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، C ++ همچنین شامل ویژگی‌ها و امکانات خاصی است که آن را به یک گویش “C بهتر”، مستقل از برنامه نویسی شی گرا تبدیل می‌کند.

زبان ++ C در واقع قابل بسط است، چرا که هر برنامه نویسی می‌تواند آن را به گونه‌ای دیگر تعریف و تمجید کند که دقیقاً مانند گونه های از پیش تعریف شده آن باشد و درست مانند به عبارتی گویش استاندارد عمل کند.

وب‌سایت‌هایی که از سی سی پلاس استعمال می‌کنند

امروزه شاهد هستیم که گویش C ++ در وب‌سایت و همینطور اپلیکیشن‌های کاربردی بخش اعظمی آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد و ما هر روز در حال به کار گیری از همین ابزارها هستیم. ابزاری مثل ادوبی و وب‌سایت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و همینطور مرورگری مانند فایرفاکس این زبان برنامه نویسی را به جهت بسط خود به کارگیری می‌کنند.

 

C#/سی‌شارپ

زبان سی‌شارپ بوسیله مایکروسافت توسعه یافته و برای برنامه‌نویسی بک‌اند (پسین)، برنامه‌های موبایلی کلیدی پایه‌ی ویندوز و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. توسعه‌دهندگان سی‌شارپ، همین گویش را به ‌علت رابط کاربری ساده و طراحی خوبش می‌پسندند. سی شارپ یک عدد از زبان های برنامه نویسی آینده دار هست و اگر می‌خواهید در سیستم‌عامل ویندوز، برنامه بسازید، طبیعتا می بایست زبان سی‌شارپ را بیاموزید.

C # یک لهجه برنامه نویسی مدرن و حساس کاربردهای عمومی هست که می‌تواند برای انجام طیف وسیعی از وظایف و هدف ها در حرفه‌های متفاوت آیتم استعمال قرار گیرد. C # عمدتا در قاب ورک Windows .NET به کارگیری می‌شود، اگرچه می‌تواند بر روی یک سیستم دلیل مبداء گشوده نیز از آن استعمال کنید. این زبان برنامه نویسی تماما کلیه کاره و شی گرا (OOP) است که در دربین برنامه نویسان مضاعف گزینه به کار گیری و آیتم اعتماد است.

وب‌سایت‌هایی که از سی شارپ استعمال می‌کنند

مطمئنا معلوم میباشد که بزرگترین وب‌سایتی که از همین لهجه برنامه نویسی به جهت برنامه نویسی خود به کار گیری می‌کند، مایکروسافت است. وب‌سایت‌های دیگر شامل ویژوال استودیو، دل، stackoverflow و Myspace می‌شود.

 

R

R زبان برنامه‌نویسی‌ای هست که بوسیله رابرت جنتلمن/Robert Gentleman و راس ایهاکا/Ross Ihaka در سال ۱۹۹۳ توسعه و گسترش داده شده است. اسم «R» از اولین صحبت نام توسعه‌دهنده‌ی آن برداشته شده هست و بر روی تمام سیستم‌عامل‌ها از جمله لینوکس، ویندوس و مک عمل می‌کند. همین زبان برنامه‌نویسی به جهت دانلود بدون پول در دسترس است.

R یک گویش و محفظه برای محاسبات آماری و گرافیک است. R را می‌توان به عنوان لهجه برنامه نویسی اصلی طریق اجرای کد متفاوت‌تر از S در حیث گرفت. تفاوت‌های مهمی میان این دو گویش وجود دارد، البته حیاتی همین هم اکنون برنامه‌ها و ابزارهایی که اصلی S متن شده‌اند را می‌توان به راحتی اهمیت R تغییر و تحول بخشید و به روز کرد.

R در نوشتن بسیاری از محتواهای نموداری (مدل سازی خطی و غیرخطی، آزمون‌های آماری کلاسیک، جزء‌جزء‌کردن و تحلیل‌ها، طبقه بندی‌ها، خوشه بندی و …) و تکنیک‌های گرافیکی گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد. زبان برنامه نویسی R یک زبان منبع گشوده می باشد که به کار گیری از آن را به جهت هر سیستم دلیلی سهل وآسان می‌کند. یکی از از نقاط قوت R سهولت در تهیه طرح‌های دارای میزان مرغوب بودن انتشار خوب، از گزاره نمادها و فرمول‌های ریاضی است.

وب‌سایت‌هایی که از R استفاده می‌کنند

در ادامه لیستی از بزرگترین وب‌سایت‌ها و برندهای عالم خوا‌هیم گفت که از همین گویش برنامه نویسی به کارگیری می‌کنند. این وب‌سایت‌ها شامل فیس‌بوک، گوگل،‌توییتر، مایکروسافت، اوبر، Airbnb، IBM، ANZ و اچ پی می‌شود.

 

Swift/سویفت

سویفت یک زبان برنامه‌نویسی نو میباشد که به وسیله اپل در سال ۲۰۱۴ توسعه و گسترش دیتا شد. همین زبان برنامه‌نویسی به جهت توسعه‌ی برنامه‌های اساسی پایه‌ی iOS گزینه استفاده قرار می‌گیرد. سویفت از زبان شی‌گرای C ساده‌تر است.

Swift یک شیوه خارق العاده به جهت تالیف نرم افزار، چه برای تلفن، دسک‌تاپ، سرور یا این که هر چیز دیگری که کد را اجرا می‌کند، است. همین یک گویش برنامه نویسی ایمن، سرعت بالا و تعاملی میباشد که بهترین‌ها را در میدان فناوری می‌توان اساسی آن اخلاق و رفتار کرد.

سوئیفت به جهت برنامه نویسان طفل می‌تواند گزینش مهربانی باشد. نوشتن کد در گوشه و کنار کدنویسی Swift به شما همین قابلیت را می‌دهد سوای استعمال از ایجاد و اجرای برنامه، کدها را آزمایش کنید و سریعاً نتیجه ها را تماشا کنید.

وب‌سایت‌هایی که از سویفت استعمال می‌کنند

همان‌طور که عنوان کردیم، همین گویش برنامه‌نویسی برای توسعه‌ی برنامه‌های اهمیت پایه‌ی iOS مورد به کارگیری قرار می‌گیرد. به همین خاطر بخش اعظم اپلیکیشن‌های خوب از همین لهجه بهره می‌برند. این اپلیکیشن‌ها مانند فیس‌بوک، اوبر، اسلک، لینکدین، واتس‌اپ، اینستاگرام، Airbnb، مدیوم، توییتر و VSCO در در میان بزرگترین اپلیکیشن‌هایی هستند که از سویفت در توسعه خود استعمال می‌کنند.

 

 

PHP

PHP مخفف «زبان پیش‌پردازنده‌ی فوق‌متنی» و یک لهجه برنامه‌نویسی پایین سرور است. از این زبان برای توسعه‌ی وب‌سایت‌های پایا و پویا یا این که برنامه‌های پایین وب استفاده می‌شود. یادگیری آن آسان میباشد و مستقل از هر سیستم ‌عاملی است.

اسکریپت‌های PHP فقط در سروری که PHP کارگزاری کرده است قابل تعبیروتفسیر هستند. رایانه‌های کلاینت به جهت دسترسی به اسکریپت‌های PHP صرفا به یک مرورگر وب نیاز دارند.

برای کد نویسی کلیدی همین زبان برنامه نویسی، بسیار با هست که نخست بفهمید زبان اسکریپت نویسی چیست. زبان‌های اسکریپت نویسی (خانواده‌ای از زبان‌های برنامه نویسی از گزاره PHP و همینطور زبان‌هایی مانند JavaScript و Ruby) زیرمجموعه‌ای از زبان‌های برنامه نویسی هستند که به جهت اتوماسیون پردازش‌ها گزینه به کار گیری قرار می‌گیرند.

وب‌سایت‌هایی که از PHP استعمال می‌کنند

وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیاد در دنیای IT‌ طراحی و ساخته می‌شود که هر کدام از یک عدد از زبان‌ها و یا چند لهجه بهره می‌برند. در همین طوفان زبان‌های جدید که هر روز برپا می‌شود، PHP در مرکز طوفان آرام قرار دارد و هنوز هم استفاده‌های بسیار از آن می‌شود. وب‌سایت‌هایی که از این زبان برنامه نوبسی برای بسط خویش به کار گیری می‌کنند شامل یاهو، فیس‌بوک، ویکی پدیا، تامبلر، وردپرس، میل چیمپ، فلیکر، بایدو، کانوا و iStockPhoto می‌شود.

 

Go

Go حساس نام Golang هم شناخته می‌شود. یک گویش برنامه‌نویسی میباشد که بوسیله گوگل/Google در سال ۲۰۰۹ توسعه و گسترش داده شده است. برای برنامه‌های تحت وب کوچک، API ها و سرورهای وب عالی هست و برنامه‌هایی که هنگام اجرا شدن بر بر روی رایانه‌های فردی مختلف، دیتا رد‌وبدل می‌کنند را به‌طور مداد پوشش می‌دهد.

این زبان با الهام از بهره وری و آسانی نسبی پایتون و بضاعت C. طراحی شده است. برخی از مشکلاتی که Go برطرف می‌کند، زمانه کدنویسی آهسته، وابستگی‌های در دست گرفتن نشده، سختی نوشتن ابزارهای خودکار و توسعه و گسترش زبان‌های گوناگون است.

وب‌سایت‌هایی که از Go استعمال می‌کنند

Go یکی از از جوان‌ترین زبان‌های برنامه نویسی میباشد که به جهت رفع نیازهای پروژه‌های پهناور به وجود آمده است. شرکت‌هایی که از همین گویش برای بسط خویش به کارگیری می‌کنند شامل گوگل، نتفلیکس، اوبر، Twitch، Dailymotion، MongoDB، دراپ باکس و ساند کلود می‌شود.

 

MATLAB/متلب

متلب یک ابزار تحلیلی آماری است که به ‌منظور تحلیل داده در صنایع متفاوتی مورد استعمال قرار می‌گیرد. به‌طور گسترده در دید رایانه و پردازش تصویر نیز مورد به کار گیری قرار می‌گیرد.

میلیون‌ها مهندس و دانشمند در صنعت و کالج از MATLAB استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از MATLAB به جهت طیف وسیعی از برنامه‌ها، از جمله یادگیری عمیق و یادگیری ماشین، پردازش سیگنال و ارتباطات، پردازش تصویر و فیلم، سیستم‌های کنترل، آزمون و میزان گیری، مالی محاسبات و زیست محاسباتی به کار گیری کنید.

وب‌سایت‌هایی که از MATLAB استفاده می‌کنند

با به کار گیری از MATLAB می‌توانید داده‌ها را تجزیه و باز‌نگری کنید، به توسعه الگوریتم‌ها بپردازید و سراغ طراحی برنامه و مدل‌ها بروید. از همین زبان در وب‌سایت‌هایی مانند doubleSlash، AMD، Broadcom، Diffbot، ADEXT و Empatica استفاده شده هست که اما نسبت به دیگر زبان‌ها و وب‌سایت‌ها خیلی شناخته شده نیستند.

 

نتیجه‌گیری

پایتون و جاوا اسکریپت در شروع آپ‌ها فراوان پرطرفدار هستند و از آن ها در همین فضاها زیاد به کار گیری می‌شود. بخش اعظمی از آغاز آپ‌ها از پایتون و جاوا اسکریپت به تیتر چارچوب‌های بک‌اند (پسین) خویش به کارگیری می‌کنند. پایتون و جاوا اسکریپت برای یادگیری آسان میباشند و به همین استدلال بهترین زبان‌های برنامه نویسی به جهت یادگیری برای مبتدیان محسوب می‌شوند. علاوه بر این، هر دو آن‌ها فرصت‌های شغلی فراوانی برای آنهایی به وجود آورد که به دنبال شغل هستند.

بنابراین درصورتیکه به دنبال تغییر شغل میباشید و دوست دارید شغل جدیدتان آتی دار باشد، برنامه نویسی حیاتی پایتون و جاوا اسکریپت می‌تواند گزینش مهربانی برای شما باشد.

در مقاله چگونه برنامه نویس شویم؟ می‌توانید ابتدا