زلنسکی برای دیدار با رهبران آلمان و بحث در مورد تحویل تسلیحات وارد برلین شد

برلین: رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی اوایل یکشنبه وارد برلین شد تا با رهبران آلمان در مورد تحویل تسلیحات بیشتر برای کمک به کشورش در دفع این جنگ گفتگو کند تهاجم روسیه و آنچه را که بیش از یک سال درگیری ویرانگر ویران شده را بازسازی کنید.
یک جت لوفت وافه زلنسکی را از رم به پایتخت آلمان رساند، جایی که روز شنبه با او دیدار کرده بود. پاپ فرانسیس و نخست وزیر ایتالیا جورجیا ملونی.
در آستانه ورود او – که در میان تدابیر شدید امنیتی انجام می شود – دولت آلمان بسته جدیدی از کمک های نظامی به اوکراین را به ارزش بیش از 2.7 میلیارد یورو (3 میلیارد دلار) شامل تانک، سیستم های ضد هوایی و مهمات اعلام کرد.
در حال حاضر در برلین. سلاح ها پکیج قدرتمند پدافند هوایی. بازسازی. اتحادیه اروپا ناتو امنیت،” زلنسکی در توئیتر یکشنبه، در اشاره آشکار به اولویت های کلیدی سفر خود.
آلمان پس از تردید اولیه در ارائه تسلیحات مرگبار به اوکراین، به یکی از بزرگترین تامین کنندگان تسلیحات به اوکراین تبدیل شده است، از جمله تانک های نبرد لئوپارد 1 و 2 و سیستم پیشرفته دفاع هوایی IRIS-T SLM. برای موفقیت اوکراین در ضدحمله برنامه ریزی شده خود علیه نیروهای روسیه، سخت افزار مدرن غربی بسیار مهم تلقی می شود.
انتظار می‌رود زلنسکی برای اولین بار با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان، رئیس‌جمهور آلمان که سال گذشته به دلیل روابط نزدیک قبلی‌اش با روسیه که باعث سردی روابط دیپلماتیک بین اوکراین و آلمان شد، مورد بی‌اعتنایی کیف قرار گرفت، ملاقات کند.
از آن زمان، اشتاین مایر و صدراعظم اولاف شولتز از اوکراین بازدید کرده اند و به زلنسکی از حمایت خود از مبارزه کشورش علیه تهاجم روسیه اطمینان داده اند. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، با اعلام بسته جدید تسلیحاتی گفت که برلین «تا زمانی که طول بکشد» به اوکراین کمک خواهد کرد.
انتظار می رود پس از دیدار شولز و دیگر مقامات ارشد در صدارت، دو رهبر به شهر آخن در غرب زلنسکی بروند تا جایزه بین المللی شارلمانی که به او و مردم اوکراین اعطا شده است را دریافت کنند.
برگزارکنندگان این جایزه می‌گویند که این جایزه به رسمیت می‌شناسد که مقاومت آنها در برابر تهاجم روسیه «نه فقط دفاع از حاکمیت کشور و جان شهروندان آن، بلکه از اروپا و ارزش‌های اروپایی است».
در حالی که رهبران آلمان حمایت قاطع خود را از اوکراین ابراز کرده اند، رای دهندگان آلمانی در مورد اینکه آیا این کشور باید تسلیحات بیشتری ارائه کند، به ویژه جت های جنگنده پیشرفته ای که کیف از متحدانش درخواست می کند، اختلاف نظر دارند.