زلنسکی در حالی که رهبران برای رونمایی از تحریم‌های جدید روسیه آماده می‌شوند، در نشست هیروشیما به گروه هفت ملحق می‌شود

هیروشیما: رهبران قدرتمندترین دموکراسی‌های جهان روز جمعه دور هم جمع شدند تا درباره راه‌های جدید مجازات روسیه به دلیل تهاجم 15 ماهه به اوکراین، چند روز قبل از رئیس‌جمهور گفتگو کنند. ولودیمیر زلنسکی روز یکشنبه شخصاً به اجلاس سران گروه هفت می پیوندد.
زلنسکی در حالی دورترین سفر خود را از کشور جنگ زده خود انجام خواهد داد، زیرا رهبران قرار است از تحریم های جدید علیه روسیه به دلیل تهاجم روسیه رونمایی کنند. الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در تلویزیون ملی این کشور این موضوع را تایید کرد زلنسکی در اجلاس شرکت خواهند کرد.
دانیلوف روز جمعه گفت: «ما مطمئن بودیم که رئیس‌جمهور ما در هر نقطه‌ای از جهان برای حل مسئله ثبات کشورمان به او نیاز دارد.» مسائل بسیار مهمی در آنجا تصمیم گیری خواهد شد، بنابراین حضور فیزیکی برای دفاع از منافع ما بسیار مهم است.
تهدیدات هسته‌ای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه علیه اوکراین، همراه با رگبار چندین ماهه آزمایش‌های موشکی کره شمالی و زرادخانه هسته‌ای در حال گسترش چین، با فشار ژاپن برای تبدیل کردن خلع سلاح هسته‌ای به بخش اصلی نشست سران طنین‌انداز شده است.
رهبران جهان روز جمعه از یک پارک صلح که به ده ها هزار نفری که در اولین انفجار بمب اتمی در زمان جنگ در جهان جان باختند، بازدید کردند.
فومیو کیشیدا، رهبر ژاپن گفت که زلنسکی را به این نشست دعوت کرده است G7 اجلاس سران در سفر خود به کیف در ماه مارس.
زلنسکی همچنین قرار است به طور مجازی در نشست جمعه رهبران گروه 7 حضور یابد، جایی که آنها در مورد شرایط میدان نبرد به روز می شوند و با تشدید تلاش های خود برای محدود کردن تلاش های جنگی مسکو موافقت می کنند.
پس از عکس‌های گروهی در نزدیکی گنبد بمباران شده نمادین شهر، گذاشتن تاج گل و درختکاری نمادین، قرار بود دور جدیدی از تحریم‌ها علیه مسکو با تمرکز بر تلاش‌های مضاعف برای اجرای تحریم‌های موجود برای سرکوب تلاش‌های جنگی روسیه رونمایی شود. یک مقام آمریکایی گفت و از کسانی که پشت آن هستند، پاسخگو باشد.
روسیه در حال حاضر تحت تحریم ترین کشور جهان است، اما سوالاتی در مورد اثربخشی مجازات های مالی وجود دارد.
این مقام آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن برای پیش‌نمایش این اطلاعیه صحبت می‌کرد، گفت: بخش آمریکایی این اقدامات حدود 70 نهاد روسی و کشور ثالث را که در تولیدات دفاعی روسیه دخیل هستند در لیست سیاه قرار می‌دهد و بیش از 300 فرد، نهاد، هواپیما و کشتی را تحریم می‌کند. .
این مقام افزود که سایر کشورهای گروه 7 اقدامات مشابهی را برای انزوای بیشتر روسیه و تضعیف توانایی این کشور برای جنگ در اوکراین انجام خواهند داد. قرار بود جزئیات در جریان اجلاس آخر هفته مشخص شود.
چارلز میشل، رئیس شورای اروپا در اوایل روز جمعه به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا بر روی بستن راه ها و برنامه هایی برای محدود کردن تجارت الماس روسیه متمرکز شده است.
او گفت که گروه 7 همچنین تلاش خواهد کرد تا به رهبران کشورهایی که مهمانان غیرعضو این اجلاس هستند اطلاع دهد که چرا اجرای تحریم ها بسیار مهم است.
فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، که نماینده هیروشیما در پارلمان است، می خواهد خلع سلاح هسته ای محور اصلی بحث ها باشد و او رسما نشست را در پارک یادبود صلح هیروشیما آغاز کرد.
بازدید رهبران جهان از پارکی که به خاطر حفظ یادآوری 6 آگوست 1945 اختصاص داشت، زمانی که یک هواپیمای بی-29 ایالات متحده بمب اتمی را بر فراز هیروشیما پرتاب کرد، پس زمینه ای قابل توجه برای شروع اجلاس فراهم کرد.
تخمین زده می شود که 140000 نفر در این حمله کشته شدند، و تعداد زیادی از بازماندگان مسن که به سرعت در حال کاهش هستند، اطمینان حاصل کرده اند که هیروشیما مترادف با تلاش های ضد صلح هسته ای شده است.
سوئیچی کیدو، یک هیباکوشا 83 ساله یا بازمانده از ناکازاکی، گفت: «راستش، من تردید زیادی دارم که آیا آقای کیشیدا، که به دنبال افزایش نظامی است و به دنبال بازنگری در قانون اساسی صلح‌طلب است، بتواند واقعاً در مورد خلع سلاح هسته‌ای صحبت کند. به گزارش آسوشیتدپرس، انفجار. اما از آنجایی که آنها در هیروشیما ملاقات می کنند، من ذره ای امید دارم که آنها مذاکرات مثبتی داشته باشند و گامی کوچک به سمت خلع سلاح هسته ای بردارند.
کیشیدا پنجشنبه شب پس از ورود بایدن به پایگاه نظامی نزدیک، با رئیس جمهور جو بایدن، دیپلماسی جهانی را باز کرد. کیشیدا همچنین پیش از افتتاح گردهمایی سه روزه رهبران، با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا گفتگو کرد.
کیشیدا در سخنان افتتاحیه بایدن به بایدن گفت: اتحاد ژاپن و ایالات متحده “بنیان اصلی صلح و امنیت در منطقه هند و اقیانوس آرام” است. ژاپن که با تهدیدات چین، روسیه و کره شمالی مستبد مواجه است، ارتش خود را گسترش داده است اما به 50000 نیروی آمریکایی مستقر در ژاپن و قدرت نظامی ایالات متحده نیز متکی است.
کیشیدا گفت: «ما بسیار استقبال می‌کنیم که این همکاری‌ها به شکلی جهشی توسعه یافته است.
بایدن که پیش از دیدار با کیشیدا از نیروهای آمریکایی و ژاپنی در ایستگاه هوایی سپاه تفنگداران دریایی در مجاورت ایواکونی استقبال کرد، گفت: «وقتی کشورهای ما در کنار هم قرار می‌گیرند، ما قوی‌تر می‌ایستیم و من معتقدم که تمام دنیا در این صورت امن‌تر است.»
در حالی که شرکت کنندگان G7 راهی هیروشیما شدند، مسکو یک حمله هوایی دیگر را به پایتخت اوکراین انجام داد. انفجارهای مهیبی در ساعات اولیه در شهر کیف به وقوع پیوست و نهمین بار در این ماه بود که حملات هوایی روسیه پس از هفته ها سکوت نسبی شهر را هدف قرار می دهد.
متیو پی گودمن، معاون ارشد اقتصاد در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، گفت: «بحران در اوکراین: من مطمئن هستم که گفتگو با این موضوع آغاز می‌شود.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در گفتگو با خبرنگاران در هواپیمای ایر فورس وان، گفت: «بحث‌هایی درباره میدان نبرد» در اوکراین و «وضعیت بازی در مورد تحریم‌ها و اقداماتی که G7 به طور جمعی به آنها متعهد خواهد شد» انجام خواهد شد. به طور خاص اجرا شود.»
ایالات متحده وجوه بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده، دسترسی بانک ها به سوئیفت – سیستم مسلط تراکنش های مالی جهانی – را محدود کرده و هزاران شرکت روسی، مقامات دولتی، الیگارش ها و خانواده های آنها را تحریم کرده است.
گروه هفت به طور مجموعا سقف قیمتی 60 دلاری در هر بشکه را برای نفت و گازوئیل روسیه وضع کردند که وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه در گزارش پیشرفت جدیدی از آن دفاع کرد و اعلام کرد که این سقف در سرکوب درآمدهای نفتی روسیه موفق بوده است.
وزارت خزانه داری روسیه به داده های وزارت دارایی روسیه استناد می کند که نشان می دهد درآمدهای نفتی کرملین از ژانویه تا مارس امسال بیش از 40 درصد کمتر از سال گذشته بوده است.
بر اساس گزارش اخیر سرویس تحقیقاتی کنگره، تأثیر اقتصادی تحریم ها تا حد زیادی به میزان توانایی کشور هدف برای دور زدن آنها بستگی دارد. بنابراین در ماه گذشته، مقامات خزانه داری ایالات متحده به سراسر اروپا و آسیای مرکزی سفر کرده اند تا به کشورهایی که هنوز با کرملین تجارت می کنند فشار بیاورند تا روابط مالی خود را قطع کنند.
میشل گفت: «چالش این است که مطمئن شویم تحریم‌ها علیه روسیه دردناک هستند، نه علیه خودمان». بسیار واضح است که هر بسته سخت‌تر از بسته قبلی است و برای تصمیم‌گیری به تلاش سیاسی بیشتری نیاز دارد.»
رهبران گروه 7 و میهمانان دعوت شده از چندین کشور دیگر نیز انتظار می‌رود که در مورد چگونگی مقابله با قاطعیت و افزایش نظامی چین با افزایش نگرانی‌ها مبنی بر اینکه این کشور می‌تواند تلاش کند تایوان را با زور تصرف کند و درگیری گسترده‌تری را آغاز کند، بحث کنند. چین مدعی است جزیره خودگردان متعلق به خود است و کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی آن مرتباً در نزدیکی آن گشت‌زنی می‌کنند.
تدابیر امنیتی در هیروشیما شدید بود و هزاران پلیس در سراسر شهر مستقر شدند. تعداد گروه کوچکی از معترضان به میزان قابل توجهی توسط پلیس کمتر بود که عصر چهارشنبه در کنار ویرانه‌های بنای یادبود گنبد صلح اتمی جمع شده بودند و تابلوهایی از جمله “نه نشست امپریالیستی G7” در دست داشتند.
شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در یک اجلاس دو روزه در شهر شیان چین میزبان رهبران کشورهای آسیای مرکزی قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان است.
قرار است رهبران درباره تلاش‌ها برای تقویت اقتصاد جهانی و رسیدگی به قیمت‌های فزاینده که خانواده‌ها و بودجه‌های دولتی را در سراسر جهان به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین تحت فشار قرار داده است، بحث کنند.
بحث بر سر افزایش سقف بدهی در ایالات متحده، بزرگترین اقتصاد جهان، تهدیدی برای تحت الشعاع قرار دادن مذاکرات G7 است. بایدن قصد دارد پس از اجلاس سران برای مذاکرات بدهی عجله کند و جلسات برنامه ریزی شده در پاپوآ گینه نو و استرالیا را لغو کند.
نخست وزیر بریتانیا اوایل پنجشنبه وارد ژاپن شد و از کشتی JS Izumo بازدید کرد، کشتی ای که می تواند هلیکوپترها و جت های جنگنده را حمل کند که قادر به بلند شدن و فرود عمودی هستند.
سوناک و کیشیدا طی دیدار روز پنجشنبه خود یک سری توافقات را در مورد مسائلی از جمله دفاع اعلام کردند. تجارت و سرمایه گذاری؛ دفتر Sunak گفت که فناوری و تغییرات آب و هوایی.
G7 شامل ژاپن، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، کانادا و ایتالیا و همچنین اتحادیه اروپا است.
بسیاری از کشورهای دیگر به امید تقویت روابط با کشورهای غیرعضو G7 و در عین حال حمایت از تلاش‌هایی مانند منزوی کردن روسیه به اجلاس دعوت شده‌اند.
رهبرانی از استرالیا، برزیل، هند، اندونزی و کره جنوبی در میان مهمانان حضور دارند. انتظار می‌رود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از طریق لینک ویدیویی به آن ملحق شود.