زلنسکی رئیس جمهور اوکراین وارد مقر دادگاه بین المللی کیفری شد

لاهه: رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت که روز پنجشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی وارد دادگاه کیفری بین المللی در لاهه شد.
کیف پیشتر تایید کرده بود که زلنسکی با رهبری این کشور دیدار خواهد کرد ICCکه حکم بازداشت ولادیمیر پوتین از روسیه را به اتهام جنایت جنگی صادر کرده است.
خبرنگار خبرگزاری فرانسه مشاهده کرد که زلنسکی تحت تدابیر امنیتی شدید به دادگاه بین‌المللی کیفری رسید و پرچم اوکراین در دادگاه به اهتزاز درآمد.
زلنکسی با لباس‌های خستگی سبز رنگ سبز خود و در کنار چند تن از کارکنانش، توسط پیوتر هافمانسکی، رئیس دادگاه بین‌المللی کیفری، مورد استقبال قرار گرفت.
هلند از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022، متعهد به حمایت مالی و نظامی از اوکراین شده است.
زلاتای 12 ساله که بخشی از یک خانواده سه نفره اوکراینی بود که بیرون دادگاه ایستاده بودند، گفت: “دیدن او بسیار هیجان انگیز است! امیدوارم که او به داخل خانه برود و به آنها بگوید که این جنگ باید متوقف شود.”
زلنسکی همچنین قرار است با مارک روته، نخست وزیر هلند و کاجسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند دیدار کند و سخنرانی ای با عنوان “صلح بدون عدالت برای اوکراین وجود ندارد”.
خبرگزاری هلندی ANP گفت که وی عصر چهارشنبه پس از شرکت در نشستی در فنلاند وارد فرودگاه شیپول آمستردام شده است.
الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک نیز قرار است با زلنسکی و روته دیدار کند و پنجشنبه در توییتر اعلام کرد که در راه لاهه است.
سفر غیرمنتظره زلنسکی به این کشور یک روز پس از آن صورت گرفت که مسکو کیف را به حمله پهپادی به کرملین متهم کرد.