زندانیان پرتغالی اعترافنامه می سازند: زندانیان پرتغالی قبل از دیدار پاپ اعتراف می سازند

پورتو: کلاهبردار تیاگو اسپانهول کمی بیش از دو سال پشت میله های زندان است. او 2-1/2 سال دیگر تا آزادی فرصت دارد، اما می‌گوید ساخت اعترافات برای سفر پاپ فرانسیس به پرتغال در تابستان امسال زمان را تسریع می‌کند.
این مرد 38 ساله در حالی که آخرین کارهایش را بر روی صندلی در کارگاه نجاری زندان انجام می دهد، گفت: ما وقت خود را می گذرانیم و این برای ما خوب است. “کار کردن برای ما بهتر است – حداقل برای اینکه ببینیم آیا می توانیم در اسرع وقت به خانه برگردیم.”
لیسبون از 1 تا 6 اوت میزبان روز جهانی جوانان خواهد بود، جشنواره ای بین المللی که پاپ و صدها هزار جوان کاتولیک را از سراسر جهان گرد هم می آورد.
به عنوان بخشی از این مراسم، قرار است 150 اعتراف کننده ساخته شده توسط زندانیان در سه زندان پرتغال در “پارک بخشش”، فضایی برای مؤمنان برای اعتراف به گناهان خود، نصب شوند.
اسپانهول، یک مسیحی انجیلی که در موسسه زندان پورتو (EP) در شمال پرتغال است، امیدوار است فرزندانش بتوانند برای دیدن آثار او از پارک دیدن کنند.
سازمان دهندگان گفتند که مشارکت دادن زندانیان می تواند به آنها کمک کند تا پس از آزادی از زندان دوباره در جامعه ادغام شوند.
زندانیانی مانند اسپانهول نیز امیدوارند که ساختن اعترافات بتواند مدت زندان آنها را کاهش دهد.
مانوئل دیاس که به مدت دو ماه در زندان در انتظار صدور حکم نهایی خود بوده است، گفت که گذراندن روز کار روی اعتراف‌کنندگان چوبی راحت‌تر از ماندن در سلولش است.
این مرد 55 ساله گفت: “در داخل (زندان) شما ثابت می ایستید. “زمان به سرعت نمی گذرد.”
پائولو تکسیراهماهنگ کننده کارگاه نجاری زندان، یکی از مزایای کار بر روی اعتراف کنندگان را حقوق 5 یورو (5.50 دلار) در روز دانست که بالاتر از میانگین دستمزد روزانه زندانیان در انجام کارهای دیگر است.
خوزه خولیو، مدیر EP پورتو، گفت که بیشتر کارهای انجام شده توسط زندانیان مربوط به نگهداری از زندان، مانند تمیز کردن یا تهیه غذا است.
به گفته رصدخانه زندان اروپا، فرصت های شغلی و آموزش حرفه ای برای زندانیان در پرتغال ناکافی است، جایی که به یک “مشکل جدی ازدحام بیش از حد” در زندان ها اشاره می کند.
جولیو که در کنار یکی از اعتراف‌کنندگان ساخته شده ایستاده است، گفت: سرمایه‌گذاری در مدرن‌سازی کارگاه‌ها و ایجاد توافق‌های بیشتر با شرکت‌های خصوصی که مایل به استخدام زندانیان هستند، می‌تواند بخشی از راه‌حل آن‌ها برای کسب مهارت‌های اضافی برای زندگی پس از زندان و کسب درآمد بیشتر باشد.
مدیر زندان گفت: «برای مردم مهم است که بدانند در داخل زندان ها نیز کارهای مثبت انجام می شود».