سناتور ایتالیایی سخنرانی تولید شده توسط هوش مصنوعی در پارلمان را برای ایجاد بحث می خواند

رم: یک سناتور ایتالیایی با خواندن یک سخنرانی در پارلمان، همکاران خود را غافلگیر کرد چت باتو پس از آن گفت که او این شیرین کاری را انجام داد تا “بحثی جدی” در مورد خطرات و فرصت های ناشی از هوش مصنوعی ایجاد کند.
«چند نفر از ما امروز می‌توانیم بین متنی که توسط هوش انسانی تولید می‌شود و جریانی از افکار که توسط الگوریتم هوش مصنوعی تولید می‌شود، تمایز قائل شویم؟» سناتور میانه رو مارکو لومباردو از همکاران پرسید.
این سناتور روز پنجشنبه به رویترز گفت، سخنرانی او با موضوع قراردادهای دوجانبه مختلف با سوئیس توسط ربات چت GPT-4 OpenAI با پشتیبانی شرکت مایکروسافت تهیه شد.
او گفت که کارکنانش “چند ساعت” وقت گذاشتند تا اطلاعات لازم را به نرم افزار وارد کنند، که سپس “فوری” سخنرانی را تولید کرد.
کارلو کالندا، رهبر حزب آزیونه لومباردو در توییتر گفت آنچه سناتور در مجلس گفت “بی عیب و نقص” است، اما افزود: “هنوز برای من روشن نیست که آیا ما به پیشرفت نگاه می کنیم یا یک گام به عقب.”
لومباردو گفت که تحت تأثیر پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی قرار گرفته است، اما خواستار درک بهتر این فناوری به منظور ایجاد تعادل صحیح بین مقررات و نوآوری شد.
ایتالیا در ماه‌های اخیر در تلاش‌های مقررات جهانی در زمینه هوش مصنوعی در کانون توجه قرار گرفته است، به طوری که مقام حفاظت از داده این کشور به طور موقت ChatGPT را ممنوع کرده و تحقیقاتی را در مورد نقض مشکوک قوانین حریم خصوصی برنامه آغاز کرده است.
روز چهارشنبه، مارگرت وستاگر، مدیر فناوری اتحادیه اروپا، گفت که معتقد است پیش‌نویس آیین نامه رفتار داوطلبانه برای هوش مصنوعی مولد می‌تواند «طی هفته‌های آینده» و با پیشنهاد نهایی برای صنعت برای ثبت «خیلی، خیلی زود» تهیه شود. (گزارش توسط فدریکو ماچیونی؛ ویرایش توسط آلویس آرملینی و دیوید هلمز)