سوسیال دموکرات های مخالف رومانی در انتخابات ملی پیروز می شوند

بخارست: رومانیمخالفان سوسیال دموکرات پس از انتخابات پارلمانی به طور ناگهانی بر لیبرال های ملی حاکم پیش افتاده اند اما به نظر می رسد که در درگیری های طولانی مدت پس از انتخابات برای تشکیل دولت ائتلاف جدید ، در صدر قله ظهور کنند.
با شمارش 95 درصد آرا ball در روز دوشنبه ، پوپولیست ، مستعد فساد و بی پروا از نظر مالی حزب سوسیال دموکرات (PSD) حدود 30 درصد آرا را به دست آورد ، حزب راستگرای اصلاح طلب ملی لیبرال ملی حدود 5 درصد از آنها عقب بود.
اتحاد مترقی USR-Plus ، که متعهد شده است در هیچ دولتی به رهبری سوسیال دموکراتها عضو نخواهد بود ، حدود 15 درصد آرا را به دست آورد.
فقط دو حزب دیگر از آستانه 5 درصد برای ورود به پارلمان عبور کردند: اتحاد راست افراطی AUR ، که مخالفت صریح آن با محدودیت های ویروس کرونا ، نزدیک به 9 درصد رای دهندگان طنین انداز شد و حزب UDMR که نماینده اقلیت مجارستانی کشور است ، که حدود 6 درصد برنده شد.
رهبر ملی لیبرال ، نخست وزیر ، لودوویچ اوربان ، روز دوشنبه گفت که گفتگوهای ائتلاف با سوسیال دموکرات ها دور از ذهن است اما توضیح روشنی در مورد چگونگی امید حزب وی برای دستیابی به اکثریت حکومتی جدید در پارلمان دوجنسی 465 نفری ارائه نداد.
اوربان گفت: “من می خواهم کاملاً واضح بگویم ، ما هرگز با PSD مذاکره نخواهیم کرد ، اجازه نمی دهیم PSD به رومانی آسیب برساند.”
اتحاد AUR فقط یک سال پیش تحت رهبری که علیه ازدواج های همجنسگرایان مبارزه می کند و از روحانیون کلیسای ارتدکس حمایت می کرد ، تاسیس شد. پاندمی محدودیت در رومانی برای برگزاری مراسم مذهبی.
اما در میان مهاجران رومانی به طرز حیرت انگیزی خوب عمل کرد ، زیرا در ایتالیا پیشتاز بوده و در اسپانیا و فرانسه.
حدود 4 میلیون رومانیایی که در خارج از کشور زندگی می کنند ، عمدتا در اروپای غربی، به طور سنتی به احزاب اصلاح گرا رأی داده اند که به دنبال اتحاد شهرستان با اتحادیه اروپا جریان اصلی ، اما ظاهراً همه گیری ها بیعت های سنتی را از بین برده است.