سیا در ویدئوی جدید تلگرام از روس ها می خواهد “حقیقت” را افشا کنند.

واشنگتن: آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا تلاش‌ها برای متقاعد کردن روس‌ها برای افشای اسرار کشورشان در روز دوشنبه، با انتشار یک ویدیوی احساسی در تلگرام با هدف افراد ناامید از وضعیت در دوران ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین، تقویت شد.
این ویدیوی کوتاه یک بوروکرات روسی و یک زن را در خانه با یک کودک به تصویر می‌کشد که هر دو ظاهراً در زندگی‌شان مشکل دارند و می‌پرسند آیا این همان چیزی است که آرزوی آن را داشتند.
این نشان می‌دهد که مردم می‌توانند برای بهبود اوضاع – ارائه اطلاعات به آژانس اطلاعاتی ایالات متحده – و همچنان روس‌های وطن‌پرست باشند.
ویدئو و متن همراه آن دستورالعمل‌هایی را در مورد چگونگی انجام این کار، با استفاده از مرورگر Tor برای دسترسی به وب تاریک و ابزارهای رمزگذاری که سیا می‌گوید حفاظت از آنها را تضمین می‌کند، ارائه می‌کند.
این آژانس می نویسد: «سیا می خواهد حقیقت روسیه را بداند و ما به دنبال افراد قابل اعتمادی هستیم که بتوانند این حقیقت را به ما بگویند.
“اطلاعات شما ممکن است ارزشمندتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.”
سیا گفت امیدوار است با افراد اطلاعاتی، دیپلماتیک، علم و فناوری و همچنین زمینه های دیگر تماس بگیرد و به همه نوع اطلاعات از جمله سیاسی و اقتصادی علاقه مند است.
یکی از مقامات آژانس به خبرگزاری فرانسه گفت که در حالی که قبلاً در رسانه های اجتماعی دیگر مطرح شده بودند، اکنون روی تلگرام رمزگذاری شده تمرکز کرده اند زیرا این رسانه اصلی برای روس ها برای به اشتراک گذاشتن و کسب اطلاعات و اخبار، از سیاست گرفته تا جنگ در اوکراین است. .
سیا امیدوار است که ارائه یک راه ساده اما واضح برای افشای اطلاعات از طریق وب تاریک، روس‌های محتاط را متقاعد کند که قدم بعدی را بردارند.
این مقام به دلیل ناشناس ماندن گفت: “هدف ما این است که راه هایی را فراهم کنیم که تا حد امکان امن باشد تا آنها با ما تماس بگیرند.”
این مقام تاکید کرد که ایالات متحده به دنبال تحریک یک شورش یا تغییر رژیم نیست، بلکه فقط امیدوار است که برخی از روس ها ممکن است آن را راهی برای کمک به کشورشان در جهت پیشرفت بدانند.
این مقام گفت که گسترش مشابه در سایر رسانه های اجتماعی که بسیاری از آنها اکنون در روسیه مسدود شده اند، نتایجی به همراه داشته است.
سیا اصرار کرد: با ما تماس بگیرید.
“شاید اطرافیان شما حقیقت را نمی خواهند. ما آن را می خواهیم.”