شوهرم جلوی دخترمان به من سیلی زد

پرس و جو: شوهرم جلوی دختر 5 ساله مان یک سیلی به من زد. در لحظه ای که در حال دعوای ما بود، شوکه شدم و لحظه ای دیگر بدون هیچ تردیدی به من سیلی زد. الان میخوام بهش سیلی بزنم، اما باید جلوی دخترمون این کارو بکنم تا بفهمه مامانش از کسی نمیترسه؟
پاسخ توسط Shivani Misri Sadhoo: به جنبه های خاصی بستگی دارد. اگر این اولین بار است که شوهرتان به شما سیلی می زند، حتما قبلاً به این موضوع فکر کرده است. احتمالات این است که او سال‌ها است که شما را مورد آزار و اذیت کلامی و عاطفی قرار داده است.
کمی اینجا، کمی آنجا و بالاخره تا سیلی کار کرده است. از اینجا سراشیبی است، در حال افزایش است. به خودی خود بهتر نمی شود.
بهترین چیز این است که برای هر دوی شما مشاوره به صورت زوجی و فردی درخواست کنید. برای او تا بتواند بررسی کند که در ذهنش چه می گذرد و ضربه زدن به شما اشکالی ندارد، چه رسد به اینکه جلوی فرزندتان. برای شما چون “چرا حاضرید با کسی بمانید که اینطور با شما رفتار کند؟” با هم، تا بتوانید نحوه برقراری ارتباط صحیح بدون بحث و جدل را بیابید و مطمئناً این موضوع فیزیکی نمی شود. و، واقعاً نیازی نیست که او را جلوی چشم دخترتان فقط برای اثبات چیزی بکوبید.
راه های بهتری برای اثبات و متقاعد کردن دخترتان وجود دارد که نشان می دهد شما قوی هستید. پس زدن ممکن است فقط منجر به تشدید نتایج خشونت آمیزتر شود.
شیوانی مصری سادو، روانشناس و کارشناس روابط، موسس مدیر خدمات مشاوره ساارتی