شویگو روسیه: تولید سلاح کلید موفقیت در اوکراین است

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت که تولید تسلیحات و تامین تسلیحات به خط مقدم در اوکراین برای موفقیت “عملیات نظامی ویژه” مسکو بسیار مهم است و او خواستار افزایش فوری تولید موشک شده است.
مقامات غربی و اوکراینی ماه‌ها گفته‌اند که کمبود مهمات توپخانه و موشک، تهاجم روسیه به اوکراین را که اکنون در پانزدهمین ماه خود قرار دارد، مختل کرده است.
شویگو در اظهاراتی که توسط وزارت او منتشر شد و از تلویزیون دولتی پخش شد، گفت: «اقدامات یگان‌های روسی که عملیات ویژه را انجام می‌دهند تا حد زیادی به تکمیل به موقع انبارهای تسلیحات، تجهیزات نظامی و وسایل انهدام بستگی دارد.»
او گفت که به شرکت های دفاعی گفته شده است که “سرعت و حجم تولید” را به سرعت افزایش دهند.
وی به ویژه گفت که تولید موشک های با دقت بالا باید «در اسرع وقت» دو برابر شود و شرکت موشکی تاکتیکی، سازنده سامانه های موشکی هدایت شونده تحریم شده توسط آمریکا و اتحادیه اروپا، به جلسه گزارش خواهد داد. در مورد چگونگی تلاش برای رسیدن به هدف.
یوگنی پریگوژین، رئیس شبه نظامی خصوصی واگنر روسیه، روز دوشنبه گفت که سربازانش تنها با یک سوم گلوله‌های توپ مورد نیاز برای حمله به شهر باخموت در شرق اوکراین تامین می‌شوند.
پریگوژین ماه هاست که از کمبود مهمات از مسکو انتقاد کرده و گفته است که پشتیبانی ضعیف مانع از حمله روسیه شده است.
مقامات غربی همچنین گفته‌اند که روسیه از نظر موشکی و گلوله‌های توپخانه کمبود دارد، زیرا جنگی که مسکو برنامه‌ریزی کرده است طی چند هفته به پایان برسد و پایانی در آن دیده نمی‌شود.
دسامبر گذشته، اطلاعات نظامی بریتانیا اعلام کرد که روسیه حملات موشکی دوربرد خود علیه اوکراین را به دلیل کمبود موشک‌های کروز محدود می‌کند، در حالی که در ماه مارس، لندن اعلام کرد که روسیه به طور قطع باید گلوله‌های توپخانه را جیره‌بندی کند یا از گلوله‌های قدیمی استفاده کند.
روسیه در روزهای اخیر ده‌ها نفر را در اوکراین کشته و زخمی کرده است. اوکراین می‌گوید سامانه‌های پدافند هوایی این کشور اکثریت قریب به اتفاق موشک‌های ورودی را رهگیری کرده‌اند.