علائم ویروس کرونا: چرا روز 5 و 10 برای بیماران COVID مهمترین است

یکی از اولین اقداماتی که باید در صورت بروز COVID مانند علائم یا تشخیص عفونت در فرد انجام شود ، ردیابی علائم و تعداد روزهایی است که علائم را تجربه کرده اند.

فرض بر این است که بیشتر افراد 2-3 روز پس از جوجه کشی ویروس در داخل بدن شروع به علائم می کنند. در ابتدا ، قسمت اول عفونت یک واکنش ویروسی است و از این رو ، برای اکثر افراد مانند یک تب ویروسی احساس می شود. فقط در مرحله دوم سیستم ایمنی بدن عمل می کند.

در حالی که سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن عفونت آنتی بادی های بی پروایی تولید می کند ، اما گاهی اوقات ممکن است تحریک بیش از حد شود و باعث بدتر شدن آن شود ، که می تواند از روز 6 یا 7 شروع شود. این زمانی است که نبرد COVID واقعی برای بسیاری از افراد آغاز می شود.

روزهای 5-10 ممکن است زمانی باشد که بیشتر افراد از “موج دوم” علائم رنج می برند ، که ممکن است شدیدتر باشد. همچنین زمانی است که تحقیقات می گویند این عفونت از الگویی سازگار نیز پیروی می کند.

در حقیقت ، آنچه اکنون پزشکان مشاهده می کنند این است که تعداد بیشتری از افراد بیمارانی را با علائم شدید ، عوارضی مانند ذات الریه پس از مصرف هفته دوم عفونت به طور عادی ، جمع می کنند.