غذاهایی که در Dhanteras موفق باشند

خیابان های تزئین شده ، شیرینی های خوشمزه ، هدایای فوق العاده و برخی اوقات خانوادگی ، اگر جشنواره ای برگزار شود که جوهر همه اینها را با هم ادغام کند ، باید دیوالی باشد. Diwali که در سراسر کشور جشن گرفته می شود ، یکی از جشنواره های مهم است و این احساسات جشن را می توان با آماده سازی احساس کرد. فصل جشن اینجاست و وقت آن است که در روحیه جشن غوطه ور شویم.

Dhanteras با شور و شوق زیادی در سراسر هند برگزار می شود ، دو روز قبل از دیوالی. بتهای لاکشمی-گانشا در خاک رس یا فلز به خانه آورده می شوند و در شب Luqshmi Puja سنتی اجرا می شود. همانطور که از نامش پیداست ، Dhanteras Puja برای جلب برکت الهه لاکشمی برای به ثمر رساندن ثروت و شکوفایی انجام می شود. در مناسبت فرخنده Dhanteras غذای دلپذیر زیادی تهیه می شود که به نظر موفقیت خوبی دارد.

در Dhanteras ، یک پیشنهاد ویژه به نام Naivedya برای الهه لاکشمی تهیه می شود و به عنوان بخشی از آغاز جشن های دیوالی ، غذای مفصلی در خانه طبخ می شود. بعضی از ظروف / غذاها از نوع خاص دارلان است که برای به دست آوردن خوش شانسی آماده می شوند.

در شرق و مناطقی از هند شمالی ، گندم کامل یا Atte ka Halwa در شب درست می شود و به الهه لاکشمی تقدیم می شود. ساخته شده از کره و شیر شفاف ، طعم آسمانی دارد!

گندم ترک خورده دانه بلند که با غنچه و شکر تفت داده می شود و به عنوان “لاپسی” شناخته می شود ، در بسیاری از مناطق کشور بسیار محبوب است و ممکن است با لوبیای طولانی حیاط همراه باشد ، که نماد طول عمر است.

در ماهاراشترا ، به عنوان بخشی از پیشنهادات Naivedya ، دانه های گشنیز خشک را با ژاگ مخلوط کرده و به عنوان پراساد به الهه لاکشمی عرضه می کنند.

پنچمریت ، یک آماده سازی مقدس که با مخلوط کردن عسل ، کشک ، شیر ، غلات و شکر تهیه شده است برای عصرانه پوجا تهیه شده و به صورت پراساد توزیع می شود.

Boondi Laddoo ، مورد علاقه لرد گانشا و نماد جشن ها ، شیرینی مهم دیگری است که در زمان Dhanteras در لیست پیشنهادات است.

خیر یا پودینگ برنج که با جگگی ، شیر و برنج تهیه می شود ، فرخنده محسوب می شود و یکی از موارد ضروری در طول Dhanteras Puja است.