فدراسیون روزنامه نگاران می گوید 42 کارگر رسانه ای در سال 2020 کشته شده اند

هاگو ، هلند: طبق گزارش ، چهل و دو روزنامه نگار و کارگر رسانه در حالی که کار خود را انجام می دادند امسال کشته شده اند. فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران‘شمارش سالانه در روز چهارشنبه منتشر شد. حداقل 235 نفر در حال حاضر در پرونده های مربوط به کار خود در زندان هستند.
شمار کشته شدگان تقریباً در همان سطحی است که اتحادیه جهانی روزنامه نگاران 30 سال پیش شمار ناخوشایند سالانه خود را آغاز کرده و بخشی از روند نزولی اخیر است.
اما فدراسیون در گزارشی که روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی حقوق بشر رسماً منتشر می شود ، از خود راضی بودن هشدار داد. این انتشار همزمان با کنفرانس آنلاین آزادی مطبوعات توسط دولت هلند و آژانس فرهنگی سازمان ملل سازمان یافته است ، یونسکو، که چهارشنبه افتتاح شد.
دبیر کل IFJ: “کاهش قتل روزنامه نگاران در سال های اخیر نمی تواند خطر مهلک را پنهان کند و تهدید روزنامه نگاران برای انجام کار خود همچنان ادامه دارد.” آنتونی بلانگر گفت
در سه دهه اخیر IFJ شمار خود را نگه داشته و 2،658 روزنامه نگار کشته شده اند.
بلانگر گفت: “این فقط آمار نیست. آنها دوستان و همكاران ما هستند كه زندگی خود را وقف كار خود كرده اند و هزینه نهایی را برای كار خود به عنوان روزنامه نگار پرداخته اند.” “ما فقط آنها را به یاد نمی آوریم بلکه هر پرونده ای را پیگیری خواهیم کرد ، دولت ها و مقامات انتظامی را تحت فشار قرار می دهیم تا قاتلان خود را به دادگاه تحویل دهند.”
مکزیک برای چهارمین بار در پنج سال گذشته با 13 قتل ، پس از پاکستان با پنج. افغانستان ، هند ، عراق و نیجریه هر کدام سه مورد قتل را ثبت کردند.
IFJ ، با 600000 عضو در 150 كشور ، تعداد زیادی روزنامه نگار را نیز محاسبه كرده است كه اغلب بدون هیچ گونه اتهامی ، توسط دولتهایی كه بخاطر اقدامات خود می توانند از نظارت خارج شوند ، به زندان افتاده اند.
یونس مجاهد ، رئیس IFJ گفت: “این یافته ها کانون توجه سو abuse استفاده فاحش دولتهایی است که می خواهند خود را در برابر پاسخگویی محافظت کنند و روزنامه نگاران را به زندان بیندازند و دادرسی آنها را انکار کنند. “تعداد سرسام آور همکاران ما در بازداشت یادآوری هوشیارانه ای است که روزنامه نگاران در سراسر جهان برای پرداختن به حقیقت برای منافع عمومی پرداخت می کنند.”
آدری آزولای مدیر کل یونسکو گفت که کنفرانس لاهه نقش اساسی خبرنگاران را برجسته می کند.
وی گفت: “نه تنها روزنامه نگاران اطلاعات حیاتی را در طول بیماری همه گیر منتقل می كنند ، بلكه به ما كمك می كنند تا همه حقیقت را از دروغ ، كه در قرارداد اجتماعی ما اساسی است ، تشخیص دهیم.”
وزیر امور خارجه هلند استیف بلوک کنفرانس را افتتاح کرد و در حال دیدار با ده ها وزیر دیگر برای بحث در مورد حفاظت بهتر بود.
بلوک گفت: “روزنامه نگاران در سراسر جهان باید بهتر محافظت شوند تا بتوانند نقش خود را به عنوان ناظر دموکراسی انجام دهند.”