فرانسه ، انگلیس ، فداکاری سربازان جنگ جهانی اول را گرامی می دارند

پاریس: رهبران سیاسی ، سربازان و پیشکسوتان فعال ، کارکنان بهداشت و بازیکنان ورزشی در انگلیس و فرانسه روز چهارشنبه مکث کردند تا از فداکاری سربازان کشته شده در جنگ جهانی اول یاد کنند.
در لندن و پاریس ، رئیس جمهور امانوئل ماکرون و نخست وزیر بوریس جانسون در مراسم روز آتش بس به مناسبت 100 سال از تشییع یادبود دو جنگجوی ناشناخته – از هر کشور یک نفر – به افتخار افتادگان ، شرکت کردند.
ماکرون پس از مراسمی در Arc de توییت کرد: “11 نوامبر 1918. در ساعت 11.00 ، در سراسر فرانسه ، زنگ ها و زنگ های آتش بس به صدا درآمد. میلیون ها سرباز برای فرانسه کشته شدند. برای آزادی ما. برای ارزش های ما. هرگز فراموش نکنیم.” پیروزی

در مراسم پاریس روسای جمهور سابق نیکلاس سارکوزی و فرانسوا اولاند نیز حضور داشتند.
جانسون در توییتر خود گفت: “امروز ما همه نیروهای نظامی و زن خود را به یاد می آوریم که آخرین فداکاری را انجام داده اند. مبادا فراموش کنیم.”

امسال 102 سال از آتش بس امضا شده توسط آلمان و کشورهای متفقین برای پایان دادن به جنگ جهانی اول می گذرد.
همچنین 100 سال می گذرد كه بقایای دو سرباز بی نام – یك فرانسوی و یك انگلیسی – از جبهه غربی گرفته شده تا در گورهای یادبود كمان پیروزی و صومعه وست مینستر لندن مورد تقدیر قرار گیرند.
شاهزاده چارلز بریتانیا تاج گل را به این کلیسای بزرگ اهدا کرد ، در حالی که بازیکنان راگبی انگلیس که در لندن آموزش می دیدند و سربازان مستقر در یک مرکز آزمایش سریع ویروس کرونا در لیورپول وقت گذاشتند تا دو دقیقه سکوت را برای قهرمانان جنگ افتاده حفظ کنند.
همچنین مراسم بزرگداشتی در کوزوو ، بلگراد ، ادینبورگ و بروکسل برگزار شد.
همزمان با ادای احترام اروپا ، بمبی در مراسم بزرگداشت جنگ جهانی اول با حضور دیپلمات های غربی در شهر جده عربستان رخ داد و حداقل دو نفر زخمی شدند.
این حمله در حالی صورت گرفت که خشم گسترده مسلمانان از نذر ماکرون برای مقابله با اسلام رادیکال پس از یک رشته حملات تروریستی که از سال 2015 تاکنون 250 کشته در خاک فرانسه داشته است ، بوده است.
ماه گذشته ، یک شهروند سعودی با چاقو یک نگهبان را در کنسولگری فرانسه در جده زخمی کرد در همان روزی که یک مرد چاقوکش سه نفر را در کلیسایی در نیس در جنوب فرانسه کشت.
ماکرون به یادبود پاریس ، که در آن حضور کم جمعیت و از راه دور اجتماعی در میان قفل دوم دوم سراسری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، ارائه نشده بود ، سخنرانی کرد.
وی پس از گذاشتن تاج گل ، یکی یکی از مقامات نظامی احوالپرسی کرد و از آنها به خاطر خدماتشان تشکر کرد.
اواخر روز چهارشنبه ، مکرون قرار بود ریاست مراسمی را برای احیای مجدد بقایای نویسنده جنگ جهانی اول موریس ژنووا در پانتئون قهرمانان ملی در پاریس برگزار کند.
ماکرون افتخار تشویق به یادآوری درگیری را کسب کرده است.
ژنووا پنج خاطره از زمان حضور خود به عنوان یک سرباز خط مقدم را که با وحشت جنگ خندق روبرو است ، نوشت و بعداً در یک کتاب واحد “Ceux de 14” (“مردان 14 ساله”) جمع آوری شد.