فرانسیس: با سفر پاپ فرانسیس به مجارستان، اوکراین، مهاجرت در دستور کار اصلی قرار دارد

شهر واتیکان: پاپ فرانسیس روز جمعه در سفری سه روزه به مجارستان، جایی که انتظار می‌رود جنگ در اوکراین، مهاجرت و ریشه‌های مسیحی اروپا در سخنرانی‌های عمومی و گفتگوهای خصوصی وی با نخست‌وزیر ملی‌گرا، ویکتور، در راس دستور کار قرار گیرد، را ترک می‌کند. اوربان.
فرانسیس پس از توقف تنها هفت ساعته برای تعطیلی کنگره کلیسا در بوداپست در سال 2021 در مسیر خود به اسلواکی، برای انجام وعده دیدار رسمی به آنجا می رود.
این اولین سفر او از زمانی است که در ماه مارس به دلیل برونشیت در بیمارستان بستری شد.
در حالی که هدف اصلی آن ملاقات با کاتولیک های مجارستانی است، فرانسیس روز یکشنبه اذعان کرد که محتوای آن تحت تأثیر رویدادهای جاری است.
وی گفت: «این سفر به مرکز اروپا نیز خواهد بود که همچنان با بادهای سرد جنگ درگیر است، در حالی که جابجایی تعداد زیادی از مردم مسائل فوری بشردوستانه را در دستور کار قرار داده است.»
اوربان گفته است که مجارستان و واتیکان تنها دو کشور اروپایی هستند که می‌توان آنها را «طرفدار صلح» در مورد اوکراین توصیف کرد.
هم اوربان 59 و هم پاپ 86 ساله خواستار آتش‌بس و مذاکره برای پایان دادن به جنگ شده‌اند و فرانسیس از اوکراین خواسته است که برای گفتگو با روسیه “متجاوز” باز باشد، چیزی که اوکراین تاکنون آن را رد کرده است.
مجارستان که از اوکراین مستقل حمایت می کند اما همچنان روابط اقتصادی قوی با روسیه دارد، از ارسال سلاح به اوکراین خودداری کرده است. اما در حالی که پاپ اغلب خواستار ممنوعیت کلی قاچاق اسلحه و کاهش تولید اسلحه شده است، او همچنین گفت که ارسال اسلحه به اوکراین در صورتی که فقط برای دفاع از خود استفاده شود از نظر اخلاقی قابل قبول است.
از زمانی که روسیه در 24 فوریه 2022 به اوکراین حمله کرد، میلیون ها پناهنده از مجارستان گریختند و به کشورهای دیگر نقل مکان کردند. حدود 35000 نفر برای وضعیت حفاظت موقت درخواست داده اند.
شکاف بر مهاجران
اوربان و پاپ در مورد نحوه رسیدگی به مهاجرت از خاورمیانه و آفریقا و همچنین در مورد اهمیت اتحادیه اروپا که مجارستان با آن برخوردهای زیادی داشته است، اختلافات زیادی دارند.
فرانسیس معتقد است مهاجرانی که از فقر فرار می کنند باید مورد استقبال و ادغام قرار گیرند زیرا آنها می توانند کشورهای میزبان را از نظر فرهنگی غنی کنند و جمعیت رو به کاهش اروپا را تقویت کنند. او معتقد است در حالی که کشورها حق دارند از مرزهای خود محافظت کنند، مهاجران باید در سراسر اتحادیه اروپا توزیع شوند.
اوربان اجازه نداده است مجارستان به یک “کشور مهاجر” تبدیل شود که به گفته او سایرین در اروپا به آن تبدیل شده اند.
زمانی که اوربان در سال 2021 با پاپ ملاقات کرد، گفت که از او خواسته است “نگذارد مجارستان مسیحی از بین برود”. او هدیه‌ای به پاپ داد که نیازی به تفسیر نداشت: فکس نامه‌ای که پادشاه قرن سیزدهم بلا چهارم برای پاپ اینوسنت چهارم فرستاد و برای مبارزه با تارتارها درخواست کمک کرد.
پدر چابا توروک، که یک محله در استرگوم، مقر تاریخی مذهب کاتولیک در مجارستان، اداره می کند، گفت: «اوربان خود را محافظ مسیحیت می داند و به دنبال ارتباط با پاپ است. کنفرانس.
توروک که هفته گذشته در یک تماس ویدیویی با خبرنگاران واتیکان صحبت کرد، گفت که مقامات مجارستانی می‌خواهند پاپ از سایر نقاط کشور بازدید کند، اما به آنها گفته شده است که مراسم را به بوداپست محدود کنند “به دلیل شرایط جسمانی پاپ”.
فرانسیس به دلیل بیماری زانو از عصا و ویلچر استفاده می کند.