لاک داون واژه 2020 را توسط دیکشنری کالینز اعلام کرد

Lockdown ، اقدام مهار كننده توسط دولتهای سراسر جهان برای كاهش شیوع COVID-19 ، به عنوان كلینز سال 2020 انتخاب شده است.

طبق فرهنگ لغت ، قفل قفل به عنوان “اعمال محدودیت های شدید در سفر ، تعامل اجتماعی و دسترسی به فضاهای عمومی” تعریف شده است.

کالینز گفت: “لغت نامه نویسان ما قفل قفل را به عنوان کلمه سال انتخاب کردند زیرا این یک تجربه وحدت بخش برای میلیاردها نفر در سراسر جهان است که به طور کلی باید نقش خود را در مبارزه با گسترش COVID-19 بازی کنند.”

هلن نیوستد ، مشاور محتوای زبان در کالینز گفت: “زبان بازتابی از جهان پیرامون ما است و سال 2020 تحت سلطه همه گیر جهانی قرار دارد.”

“قفل کردن بر نحوه کار ، مطالعه ، خرید و معاشرت اجتماعی ما تأثیر گذاشته است. با ورود بسیاری از کشورها به قفل دوم ، جشن گرفتن یک کلمه از سال نیست ، اما شاید یکی از مواردی است که در بیشتر سالها خلاصه می شود جهان ، “او گفت.

این دیکشنری گفت که بیش از یک چهارم میلیون کاربرد کلمه قفل در طول سال 2020 را ثبت کرده است ، در حالی که فقط 4000 مورد در سال قبل بود.

چندین واژه دیگر مربوط به بیماری همه گیر در لیست طولانی کالینز از 10 کلمه برتر سال گنجانده شده است که شامل اخراج یا اخراج موقت کارمندان است ، معمولاً به دلیل اینکه کار کافی برای استخدام آنها وجود ندارد و خود در صورت ابتلا به بیماری مسری یا مظنون شدن به خود ، وی را در انزوا یا قرنطینه نگه دارد.

واژه کرونا ویروس نیز وجود دارد ، با افزایش فوق العاده 35000 برابر سال به سال ، و به عنوان هر یک از گروه ویروسهایی که باعث بیماریهای عفونی دستگاه تنفسی می شوند ، از جمله Covid-19 تعریف می شود. اما تأثیرات اجتماعی – تغییر در رفتار و شیوه زندگی انسان – فهرست سال را در اختیار دارد.

“محدودیت هایی که در مورد نحوه حرکت و تعامل ما با یکدیگر ایجاد می شود مسلماً بیشترین تأثیر را داشته است. و آنها قبل از هر چیز با فاصله اجتماعی نشان داده می شوند ، مفهومی اکنون چنان فراگیر است که به عنوان فعل” نیز به زبان اجتماعی وارد زبان شده است. فاصله “،” کالینز یادداشت می کند.

با این حال ، فرهنگ لغت اشاره می کند که سال 2020 همه چیز همه گیر نبوده است.

تصمیم Megxit یا شاهزاده هری و همسرش مگان مگان برای استعفا به عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی انگلستان ، از جمله دیگر حرف های برتر سال بود.

BLM یا Black Lives Matter ، جنبش جهانی ضد نژادپرستی ، از دیگر کلمات کلیدی بود. و روی یک یادداشت سبک تر ، کلمه “mukbang” تا کره وجود دارد ، که به معنی فیلم یا پخش اینترنتی است که در آن میزبان با سر و صدا مقدار زیادی غذا برای سرگرمی بینندگان می خورد.