لوکزامبورگ از حقوق دگرباشان جنسی دفاع می کند، مجارستان را محکوم می کند

بروکسل: نخست وزیر لوکزامبورگ که آشکارا همجنس گرا بود، روز چهارشنبه از دیوار پارلمان اتحادیه اروپا برای دفاع از خود استفاده کرد. LGBT حقوق در بلوک 27 کشوری و کشور عضو محکوم شده مجارستان، که می خواهد رسیدگی به موضوع را محدود کند. همجنس گرایی در مدرسه و رسانه ها
“اگر کسی در این خانه باشد که فکر کند شما با تماشای تلویزیون یا گوش دادن به آهنگی همجنسگرا شده اید، پس چیزی متوجه نشده اید. سخت ترین (چیز) برای یک همجنسگرا این است که خودش را بپذیرد.” بتل به قانونگذاران در جلسه عمومی روز چهارشنبه در استراسبورگ فرانسه گفت.
بتل اغلب در مورد تمایلات جنسی خود صحبت کرده است و دو سال است که به ویژه از مجارستان انتقاد کرده است.
او قبلاً در سال 2021 زمانی که قانونی برای ممنوعیت اشتراک‌گذاری محتوای همجنس‌گرایانه یا تغییر جنسیت برای افراد زیر 18 سال در مدرسه تصویب شد، علیه بوداپست ظاهر شد. آموزش جنسی برنامه ها، فیلم ها یا تبلیغات.
اتحادیه اروپا ویکتور اوربان، نخست وزیر پوپولیست مجارستان را به سرکوب حقوق دگرباشان جنسی متهم کرده و آشکارا آنها را به چالش کشیده است.
بتل که هشت سال پیش با شوهرش ازدواج کرد، معتقد است که مجارستان با بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارتباطی ندارد.
او گفت که می‌دانست علنی شدن درباره همجنس‌گرایی می‌تواند در بسیاری از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا خطرناک باشد.
ممکن است در نهایت به زندان بیفتم و با (یک) حبس ابد روبرو شوم. و شاید به زودی در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بتوانم در مورد این موضوع در خفا صحبت کنم، زیرا متهم به انحراف نسل جوان خواهم شد.
بتل گفت: “خانم رئیس جمهور شرمنده هستم که برخی از همکاران می خواهند به قیمت اقلیت ها رای به دست آورند. ما قبلاً در تاریخ خود چنین چیزی را داشته ایم.”
بتل اغلب موضع محکمی اتخاذ کرده است. در نشست اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب در مصر در سال 2019، بتل به رهبران عرب گفت که با مردی ازدواج کرده است و احتمالاً در بسیاری از کشورهای آنها مجازات اعدام خواهد داشت.