ماه گرفتگی: آیا خوردن غذا در زمان چاندرا گراهان بی خطر است؟ برخی از باورهای رژیم غذایی و افسانه های مرتبط با خورشید گرفتگی

ماه گرفتگی یک رویداد بزرگ آسمانی برای ناظران آسمان است. آخرین ماه گرفتگی در تاریخ 30 نوامبر سال 2020 ، همزمان با Kartik Purnima ، قابل مشاهده خواهد بود. دقیقاً مانند آخرین کسوف ، این ماه گرفتگی نیز مانند یک خورشید گرفتگی خواهد بود ، یعنی وقتی زمین بین ماه و خورشید قرار می گیرد.

ماه گرفتگی در ساعات 13:04 تا 17:22 در کشور ما قابل مشاهده خواهد بود و در ساعت 3 و 13 دقیقه به اوج خود می رسد. کسانی که به طالع بینی اعتقاد دارند ، می دانند که خورشید گرفتگی در متون سنتی اهمیت خاصی پیدا می کند و در این روز نیز آداب و رسوم زیادی دنبال می شود. در بعضی از جوامع حتی توصیه می شود که فرد در ساعتهای خسوف غذا نخورد یا کار نکند. همچنین برخی باورهای غذایی وجود دارد که به طور گسترده در روز دنبال می شوند.

آیا خوردن در روز کسوف ایمن است؟


طبق دانش مدرن ، اگر شخصی در روز گرفتگی بخورد یا کارهای خاصی را انجام دهد ، هیچ ترس واقعی وجود ندارد. با این حال ، ماه گرفتگی را منادی تغییرات و نماینده فال بد می دانند. از این رو ، اقدامات احتیاطی دنبال می شود. به زنان باردار توصیه می شود بسیار محتاط باشند و از تماس با اشیا مضر خودداری کنند.

گفته شد ، نکات پیشگیرانه خاصی وجود دارد که قطعاً می توانید برای محافظت از سلامتی خود آنها را رعایت کنید.

رژیم های باید و نباید

برخی از افسانه های رایج رژیم غذایی ، غذایی را که باید مصرف شود و از غذاهایی که باید از آنها اجتناب شود ، احاطه کرده اند. متون مذهبی حاکی از آن است که پرتوهای قدرتمند ماه ممکن است خواص غذایی مواد غذایی را مختل یا خراب کرده و آن را برای مصرف نامناسب سازند.

ما برخی از آداب و رسوم رایج رژیم غذایی را که در روز دنبال می شود به شما می گوییم:

باید از غذای خام خودداری شود

در جوامع سنتی ، مصرف غذای خام ، برخی میوه ها و سبزیجات توصیه نمی شود. فرض بر این است که اشعه ماه می تواند خواص آن را خراب کرده و آن را برای خوردن غذا نامناسب کند. همین مورد در مورد الکل ، محصولات غیر گیاهخوار یا سایر مواردی که هضم آنها طولانی می شود نیز وجود دارد.

در آشپزخانه غذای از قبل پخته شده وجود ندارد

درست مانند برخی افراد پس از پایان گرفتگی ، عمل استحمام را دنبال می کنند ، در طول مدت گرفتگی نیز هیچ غذای از قبل پخته شده ای در خانه تهیه نمی شود. اعتقادات سنتی حکم می کند که انتشارهای شدیدی که از ماه ساطع می شود می تواند غذا را آلوده یا پوسیده کند. از این رو ، به عنوان یک معیار ، بسیاری از خانواده ها در روز گرفتگی چیزی نمی پزند یا از قبل غذا درست نمی کنند و در عوض ، پس از خسوف ، یک چیز سبک و تازه را انتخاب می کنند. باز هم ، هیچ ادعای علمی در پشت این اتفاق وجود ندارد.

افزودن برگهای تولسی به غذای آماده یک امر ضروری است

برخی از افراد ترجیح می دهند هنگام تهیه غذا ، مقداری دانه تولیس (ریحان مقدس) به غذا اضافه کنند تا تابشی را که ممکن است در طعم و کیفیت غذا مخدوش کند ، قطع کنند. در حالی که هیچ دلیل قطعی در مورد این رسم وجود ندارد ، افزودن دانه های تولیس به غذای شما ، یا صرفاً افزایش مصرف آن برای مقابله با برخی از عفونت ها و سلامت بدن مفید است.

چه کاری باید انجام دهید؟

گرچه استفاده از حوزه قضایی خود و در نظر گرفتن سلامتی قبل از رعایت هر عرفی مهم است ، اما به یاد داشته باشید که رژیم غذایی شما باید تا حد ممکن طبیعی و سالم باشد. از نظر آیورودا ، حداقل دو ساعت قبل از خسوف باید غذاهای سبک و قابل هضم بخورید. نوشیدن چای های سم زدایی و مکمل های تسکین دهنده که برای ایمنی بدن شما مفید هستند نیز می تواند کمک کند.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که برش های زنجبیل یا لیمو را به آب ساده اضافه کنید ، که می تواند مفید باشد.

همیشه توصیه می شود قبل از انجام هر یک از اقدامات ذکر شده در اینجا با پزشک مشورت کنید.