مراقبت از مو آیورودا: خارش پوست سر را با این نکات درمان کنید

خارش پوست سر یا خارش پوست سر یک بیماری شایع است که می تواند بسیاری از افراد را درگیر کند. دلایل این امر می تواند از شوره سر ، درماتیت سبورئیک ، استرس و حتی استفاده از رنگ های مضر مو ، محصولات خشن و عدم حفظ بهداشت پوست سر باشد.

برای جلوگیری از خشکی و تسکین پوست سر ، روغن کاری یکی از مهمترین مراحل است. موهای خود را ناز کرده و با یک روش درمانی روغنی ماساژ دهید و به دنبال آن موها را با یک پاک کننده و نرم کننده ملایم بشویید. بهترین کار این است که به پارابن و پاک کننده و نرم کننده بدون سولفات بچسبید.

در حالی که شستن موهای خود 2-3 بار در هفته لازم است ، می توانید از بسته های زیر استفاده کنید که می تواند به درمان خارش پوست سر کمک کند:

– مخلوطی از روغن نارگیل و آب لیمو را به پوست سر بمالید. این را به آرامی در پوست سر ماساژ دهید ، و با یک پاک کننده ملایم بشویید.

– مخلوطی از 2 قاشق غذاخوری کشک و 1 قاشق چایخوری آب لیمو را به پوست سر خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه روی آن بماند و کاملاً بشویید.

– 5-6 گل گل گیاه و چند برگ گل گیاه را با هم خرد کنید. 2-3 قاشق غذاخوری کشک و کمی آب لیمو اضافه کنید. قبل از شستشو کامل این مخلوط را بمالید و بگذارید به مدت 15-20 دقیقه بماند.

علاوه بر این ، شما همچنین می توانید در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید. با مدیتیشن ، ورزش و یوگا می توانید استرس خود را کنترل کنید. همچنین ، از جمله مواد مغذی و غذایی غنی از ویتامین می تواند به تقویت رشد مو کمک کند. غذاهای غنی از ویتامین A ، C ، E ، اسیدهای آمینه ، آنتی اکسیدان ها ، آهن و روی ، سبزیجات برگ سبز ، انگور فرنگی ، بادام ، گردو ، برگ کاری ، چغندر ، شنبلیله و زردچوبه را در رژیم غذایی خود بگنجانید.



با ورودی های دکتر شاراد کولکارنی ، دکتر آیورودا ، کاما آیورودا