مرکل به آلمانی ها اطمینان می دهد که امسال کریسمس تنها نخواهید بود

برلین: آنگلا مرکل ، صدراعظم روز دوشنبه ، در پیامی که به منظور اطمینان خاطر از کشور به دلیل اجرای یک قفل یک ماهه ، گفت ، مهمانی های بزرگ سال نو در آلمان برگزار نمی شود ، اما خانواده ها باید بتوانند برای کریسمس دور هم جمع شوند.
قفل شدن ، که شامل تعطیلی رستوران ها ، سالن های ورزشی و تئاتر است ، برای محافظت از سیستم بهداشتی آلمان ضروری بود ، مرکل هشدار داد که تعداد افراد مبتلا به ویروس در بخش های مراقبت ویژه در 10 روز گذشته دو برابر شده است.
وی در یک کنفرانس خبری گفت: “چراغ انتهای تونل هنوز فاصله زیادی دارد.”
صدراعظم ابراز امیدواری بیشتری نسبت به زمانی که چهارشنبه گذشته اقدامات قفل را ارائه داد ، همچنین گفت که اگر آلمانی ها در ماه نوامبر تماس خود را با یکدیگر کاهش دهند ، می توانند کارهای بیشتری را در طول کریسمس انجام دهند.
وی گفت: “در شرایط ویروس کرونا کریسمس برگزار می شود ، اما نباید کریسمس تنها باشد.”
“من فکر نمی کنم مهمانی های بزرگ سال نو برگزار شود ، اما اعضای اصلی خانواده می توانند با یکدیگر دیدار کنند ، شاید با اقدامات محافظتی.”
وی با ذکر یک مثال گفت که ممکن است خانواده ها مجاز به ملاقات مادربزرگ و مادربزرگ پس از چند روز “قبل از قرنطینه” باشند.
در اوایل سال جاری ، آلمان در مرحله اول بحران میزان آلودگی و مرگ و میر را زیر بسیاری از همسایگان خود نگه داشت ، اما مانند بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا اکنون با موج دوم با نرخ رکورد آلودگی روبرو است.
داده های موسسه رابرت کوچ (RKI) ، آژانس اصلی بیماری های عفونی آلمان ، روز دوشنبه نشان داد که تعداد موارد تایید شده ویروس کرونا در آلمان 12.097 به 545،027 افزایش یافته است. شمار کشته شدگان گزارش شده 49 نفر افزایش یافته و به 10530 نفر رسیده است.
مرکل در سخنان آغازین خود که از “چراغ قفل” در برابر افراد بدبین دفاع می کند ، گفت: “ما نمی توانیم اجازه دهیم این ویروس سریع سیستم بهداشتی ما را تحت فشار قرار دهد.”
وی قبل از افزود: “در طول ماه های زمستان ، ما مجبور خواهیم بود كه تماس های خصوصی را محدود كنیم.” اگر بتوانیم از آن جلوگیری كنیم ، من در آلمان منع رفت و آمد نمی خواهم.