ملونی: ملونی ایتالیا به “ناهنجاری” در فرار روس ها اذعان کرد

رم: جورجیا برتر ایتالیا ملونی اعتراف به “ناهنجاری” در برخورد با یک تاجر روسی که از حبس خانگی فرار کرده بود. ایتالیا برای جلوگیری از استرداد به ایالات متحده و شنبه گفت که با وزیر دادگستری صحبت خواهد کرد تا بفهمد چه اتفاقی افتاده است.
ملونی در جریان بازدید از آدیس آبابا، اتیوپی، مورد آرتیوم نامید Uss “قبر” و عهد کرد که وقتی به رم بازگشت به ته آن برسد.
اوس، پسر 40 ساله فرماندار منطقه ای روسیه، در اکتبر 2022 در فرودگاه مالپنسا میلان بر اساس حکم قضایی آمریکا که او را به نقض تحریم ها متهم کرده بود، بازداشت شد. در ماه نوامبر، حکم دادگاه تجدیدنظر میلان باعث شد که او از زندان به حبس خانگی منتقل شود و به یک دستبند نظارت الکترونیکی مجهز شود.
او در 22 مارس، یک روز پس از آن که دادگاه میلان درخواست استرداد آمریکا را مشروع تشخیص داد، از ایتالیا فرار کرد و اوایل این ماه در روسیه ظاهر شد.
ملونی به خبرنگاران در اتیوپی گفت: مطمئناً ناهنجاری هایی وجود دارد. متأسفم که می‌گویم، ناهنجاری اصلی، تصمیم دادگاه تجدیدنظر است که با انگیزه‌ای صراحتاً قابل بحث به او حبس خانگی ارائه می‌کند و سپس آن تصمیم را حتی پس از درخواست استرداد حفظ می‌کند. زیرا بدیهی است که در آن مورد، خطر پرواز آشکارتر می شود.”
او از تصمیم کارلو نوردیو وزیر دادگستری ایتالیا برای انجام تحقیقات انضباطی استقبال کرد و گفت: “ما باید شفافیت داشته باشیم.” اما او همچنین گفت که ایتالیا اطلاعات اطلاعاتی دقیقی از وزارت دادگستری ایالات متحده “در مورد ماهیت شخص” ندارد.
روزنامه ایتالیایی لا جمهوری روز شنبه گزارش داد که مقامات آمریکایی به صراحت اعلام کردند که روس در دو یادداشت به دفتر نوردیو “خطر پرواز بسیار بالا” ارائه کرده است – یکی از 19 اکتبر، دو روز پس از دستگیری Uss، و دیگری پس از حبس خانگی او در نوامبر فرستاده شد. 25.
Repubblica به نقل از یادداشت ها نوشت: ایالات متحده از Uss خواست تا در انتظار نتیجه روند استرداد در زندان بماند و در سه سال گذشته به شش مورد اشاره کرد که در آن مظنونان از بازداشت خانگی در ایتالیا فرار کردند در حالی که درخواست های استرداد در حال بررسی بود.
این روزنامه گفت که نوردیو در یادداشتی در 6 دسامبر به ایالات متحده اطمینان داد که دستبند نظارت الکترونیکی بر روی Uss و بررسی های دوره ای مورد نیاز او با پلیس کافی است. Repubblica به پاسخ دادگاه میلان به تحقیقات نوردیو اشاره کرد که می‌گوید وزیر دادگستری هر زمان که بخواهد این اختیار را دارد که تدابیر محدودکننده‌تری را علیه کسی در روند استرداد اعمال کند.