مواضع سربازان اوکراینی باعث گمانه زنی های ضد حمله ای می شود

کیو: نیروهای نظامی اوکراین با موفقیت مواضع خود را در ضلع شرقی مستقر کردند دنیپر بر اساس یک تحلیل جدید، ریور روز یکشنبه گمانه زنی هایی را به وجود آورد مبنی بر اینکه این پیشرفت ها می تواند نشانه اولیه ضدحمله بهاری مورد انتظار کیف باشد.
مؤسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، اواخر روز شنبه گزارش داد که تصاویر جغرافیایی از وبلاگ نویسان نظامی طرفدار کرملین نشان می دهد که سربازان اوکراینی در نزدیکی شهر اولشکی، همراه با “خطوط تدارکات پایدار” برای خود جای پایی ایجاد کرده اند. موقعیت ها
تحلیلگران به طور گسترده بر این باورند که اگر اوکراین با یک ضد حمله بهاری پیش برود، هدف اصلی شکستن کریدور زمینی بین روسیه و شبه جزیره کریمه است که نیاز به عبور از رودخانه دنیپر در جنوب این کشور دارد.
ناتالیا هومنیوک، سخنگوی فرماندهی عملیات جنوب اوکراین، در پاسخ به گزارش‌های رسانه‌های اوکراینی مبنی بر اینکه استقرار چنین مواضعی نشان می‌دهد که ضدحمله آغاز شده است، خواستار صبر شد.
در حالی که نه تایید و نه تکذیب ISW او تنها گفت که جزئیات عملیات نظامی در دلتای دنیپر به دلایل عملیاتی و امنیتی قابل فاش نیست.
هومنیوک که در تلویزیون اوکراین صحبت می‌کرد، افزود: وقتی که خط مقدم از رودخانه‌ای عریض و قدرتمند عبور می‌کند، غلبه بر مانعی مانند دنیپر ضروری است، کار بسیار دشواری است.
پس از گذشت بیش از یک سال از تهاجم روسیه، نبردهای اخیر به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است و هیچ یک از طرفین نمی توانند شتاب بیشتری به دست آورند.
اما اوکراین اخیراً تسلیحات پیچیده‌ای را از متحدان غربی خود دریافت کرده است، و نیروهای جدیدی که به تازگی در غرب آموزش دیده‌اند، باعث پیش‌بینی روزافزون یک حمله متقابل شده است.
شدیدترین نبردها در منطقه دونتسک شرقی بوده است، جایی که روسیه در تلاش است تا شهر را محاصره کند. باخموت در مقابل دفاع سرسخت اوکراین.
روز یکشنبه، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، بدون ارائه جزئیات بیشتر یا مشخص کردن اینکه چه مناطقی هنوز در دست اوکراین است، مدعی شد که نیروهای مسکو دو محله دیگر در بخش غربی باخموت را تصرف کرده‌اند.
در جنوب، Dnieper برای ماه ها خط تماس را مشخص کرده است خرسون منطقه، جایی که پایتخت همنام آن به طور مرتب توسط گلوله باران نیروهای روسی مستقر در آن سوی رودخانه مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.
ISW علاوه بر ایجاد پایگاهی در نزدیکی شهر اولشکی، در سراسر دلتای دنیپر از خرسون، با استناد به داده‌های وبلاگ‌نویس‌های نظامی روسی، گفت که نیروهای اوکراینی نیز در حال نزدیک شدن به روستای داچی هستند.
در پست‌های تلگرامی در روزهای پنجشنبه و شنبه، ISW گفت که وبلاگ‌نویسان ادعا کردند که نیروهای اوکراینی این مواضع را برای هفته‌ها حفظ کرده و خطوط تدارکاتی پایدار برای آنها ایجاد کرده‌اند که نشان‌دهنده عدم کنترل روسیه بر منطقه است.
آسوشیتدپرس پست های وبلاگ نویسان را تأیید کرد، اما تأیید مستقل داده هایی که آنها به اشتراک گذاشته بودند بلافاصله امکان پذیر نبود.
همچنین انتظار می‌رود روسیه حملات شدیدتری را در بهار انجام دهد، اما ISW گزارش داد که شخصیت‌های ارشد دفاعی روسیه نشانه‌هایی از خود نشان می‌دهند که ممکن است به جای عملیات‌های جدید پرهزینه، برای تحکیم دستاوردهای موجود در اوکراین فشار بیاورند، زیرا مسکو با هر دو ماده درگیر است. و نیروی انسانی
این اندیشکده به اظهارات یوگنی پریگوژین، سرمایه‌دار، رئیس گروه واگنر – یک شرکت نظامی خصوصی روسی که جنگنده‌های آن رهبری حمله به باخموت را رهبری کرده‌اند، استناد کرد.
روز شنبه، سرویس مطبوعاتی پریگوژین نظراتی را در کانال رسمی تلگرام خود منتشر کرد که در آن استدلال کرد که نیروهای روسی باید “خود را به گونه ای لنگر بیندازند که تنها با چنگال های حریف ممکن باشد آنها را پاره کرد.”
این مصاحبه اندکی پس از نشست رهبران غربی در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان منتشر شد که متعهد شدند پرسنل اوکراینی بیشتری را آموزش دهند و به حمایت نظامی خود از کیف ادامه دهند.
در حالی که مسکو به دنبال افزایش تعداد سربازان خود است، وزارت دفاع بریتانیا یکشنبه در یک نشست اطلاعاتی خاطرنشان کرد که مقامات روسی با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، بیلبوردها و تلویزیون دولتی، کارزار استخدام نظامی در مقیاس وسیع را راه‌اندازی کرده‌اند.
در این بیانیه آمده است که مقامات روسی “تقریباً به طور قطع به دنبال به تعویق انداختن هرگونه بسیج اجباری آشکار و جدید تا زمانی که ممکن است برای به حداقل رساندن مخالفت های داخلی” هستند، در حالی که ارزیابی می کنند که این تلاش اخیر احتمالاً به هدف اعلام شده وزارت دفاع مبنی بر جذب 400000 داوطلب جدید نرسیده است.
در حملات شبانه، مقامات محلی در شرق اوکراین گزارش دادند که نیروهای روسیه حداقل پنج موشک اس-300 را به خارکف، دومین شهر بزرگ این کشور و مناطق اطراف آن پرتاب کرده اند.
به گفته اوله سینیهوبوف، فرماندار منطقه خارکف، موشک ها به یک مرکز صنعتی و خانه های شخصی آسیب رساندند، اما هیچ تلفاتی نداشتند.
الکساندر پروکودین فرماندار صبح یکشنبه در تلگرام گفت که در خرسون، در اثر استفاده نیروهای روسی از توپخانه، هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای جنگی در مجموع 54 حمله به این استان، یک غیرنظامی کشته و دو نفر زخمی شدند.
فرماندهی عملیات جنوب اوکراین روز یکشنبه در یک پست فیسبوکی اعلام کرد که نیروهای روسیه در روز شنبه و شب نیز پنج بمب هوایی هدایت شونده را بر فراز منطقه خرسون پرتاب کردند. بر اساس این پست، این بمب ها از هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیما پرتاب شده و به چندین ساختمان مسکونی آسیب رساندند، اما تلفات جانی نداشتند.
پروکودین در پستی تلگرامی گفت، همچنین در منطقه خرسون، دو زن 85 و 57 ساله پس از مجروح شدن در حمله توپخانه ای روسیه که به یک مدرسه محلی و حدود 25 ساختمان مسکونی در روستای کیزومیس آسیب رساند، در بیمارستان بستری شدند.
در همسایه زاپوریژژیا فرماندار محلی یوری مالاشکو در تلگرام نوشت، گلوله باران روسیه یک مرد 56 ساله را در استپنوهیرسک، شهری در حاشیه رودخانه دنیپر زخمی کرد.