نخست وزیر جوزپه کانته به ایتالیایی ها می گوید که به دلیل خطر Covid-19 از اسکی در کریسمس خودداری کنند

رم: نخست وزیر جوزپه كنته به ایتالیایی ها هشدار داد كه در تعطیلات كریسمس از اسكی برای جلوگیری از موج دوم شیوع ویروس كرونا استفاده كنند كه بیش از 50000 نفر را كشته است.
استراحتگاه های اسکی ایتالیا سالانه حدود 11 میلیارد یورو (13.06 میلیارد دلار) درآمد دارند که یک سوم آن از روزهایی است که ایتالیایی ها معمولاً در کریسمس و سال نو میلادی در کوه های آلپ و دولومیت می گذرانند.
اما کونته گفت امسال امکان “اجازه دادن به تعطیلات در برف وجود ندارد. ما توانایی پرداخت آن را نداریم”.
ایتالیا روز دوشنبه 630 مورد مرگ مربوط به کوید 19 را گزارش کرد و ششمین کشور در جهان است که از 50،000 مرگ عبور می کند و دومین در اروپا پس از انگلیس است.
بسیاری از مناطق ایتالیا تحت محاصره جزئی قرار دارند تا سعی کنند سرعت شیوع را کاهش دهند ، زیرا محدودیت ها حداقل تا 3 دسامبر در محل باقی خواهند ماند.
مغازه داران ، هتل ها و رستوران داران امید خود را برای احیای تجارت در دوره معمول شلوغ کریسمس می گیرند تا ثروتهای رنجدیده خود را احیا کنند.
بیشتر پیست های اسکی در مناطق شمالی Piemonte ، Valle d’Aosta ، Lombardy ، Trentino ، Alto Adige متمرکز شده اند. در تلاش ناامیدانه برای زنده نگه داشتن تجارت خود پس از 3 دسامبر ، مناطق پروتكلی تنظیم كرده اند كه محدودیت هایی را در تعداد مسافران حمل شده توسط بالابرهای اسكی و گذرگاه های اسكی روزانه ارائه می دهد.
کونته اواخر روز دوشنبه در مصاحبه با تلویزیون La7 گفت: “پروتکل یک چیز است ، اما همه چیزهایی که در اطراف تعطیلات برف می چرخد ​​غیرقابل کنترل است.”
والریا قزی ، رئیس انجمن آسانسور ایتالیا ، به رویترز گفت ، “کونته باید به یاد داشته باشد که اقتصادی که از کل جوامع کوهستانی پشتیبانی کند ، در معرض خطر است.”
ایتالیا همراه با اتریش ، فرانسه ، اسلوونی و سوئیس بخشی از آلپ اروپا است. این میزبان ، همراه با فرانسه ، بالاترین قله کوه های آلپ ، مونت بلان ، و ماترهورن را با سوئیس مشترک دارد.
کونته گفت که وی با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان درباره “پروتکل مشترک اروپا” گفتگو کرده است.