نخست وزیر مودی خطاب به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، زلنسکی: هند هر کاری که بتواند برای پایان دادن به جنگ انجام خواهد داد.

نخست وزیر نارندرا مودی به رئیس جمهور اوکراین گفت: هند تمام تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ از طریق گفتگو و دیپلماسی و کمک به بهبود درد و رنج مردم اوکراین انجام خواهد داد. ولودیمیر زلنسکی در اولین دیدار دوجانبه پس از حمله روسیه به اوکراین. مودی اطمینان داد زلنسکی ادامه کمک های بشردوستانه از هند در این دیدار که رئیس جمهور اوکراین به دنبال آن بود.
مودی همچنین به زلنسکی گفت که زلنسکی درد جنگ را بهتر از هر کس دیگری درک می کند و آنچه در اوکراین اتفاق می افتد یک موضوع سیاسی یا اقتصادی نیست، بلکه یک مسئله انسانی و ارزش های انسانی است. زلنسکی دوباره از مودی دعوت کرد تا به اجرای فرمول صلح اوکراین بپیوندد. مودی گفت: «می‌خواهم به شما اطمینان دهم که هند و من در مقام شخصی‌ام، هر کاری که بتوانیم برای حل این وضعیت انجام خواهیم داد.»

1/13

از بایدن تا زلنسکی، نخست وزیر مودی با رهبران جهانی در اجلاس G7 دیدار می کند

نمایش شرح‌ها

از بایدن تا زلنسکی، نخست وزیر مودی با رهبران جهانی در اجلاس G7 دیدار می کند

را

وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که زلنسکی برای نشست G20 دعوت نشده است
نارندرا مودی، نخست‌وزیر اوکراین روز شنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد و قول داد کمک‌های بشردوستانه ادامه یابد. “جنگ اوکراین یک مسئله بسیار بزرگ برای کل جهان است. این جنگ از جهات مختلف جهان را تحت تاثیر قرار داده است. سال گذشته که بچه های ما بازگشتند، با روشی که آنها وضعیت اوکراین را توضیح دادند، من می توانم رنج شما و رنج مردم اوکراین را درک کنم. نخست وزیر مودی در سخنان عمومی خود خطاب به رئیس جمهور اوکراین.
این دیدار در حاشیه نشست هیروشیما G7 برگزار شد که در آن تحریم های جدیدی علیه روسیه رونمایی شد. در حالی که زلنسکی از مودی نیز برای بازدید از اوکراین دعوت کرد، وینی کواترا، وزیر امور خارجه پس از این دیدار تایید کرد که رئیس جمهور اوکراین توسط نخست وزیر مودی برای نشست گروه 20 که هند میزبانی آن در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد، دعوت نشده است. وی گفت: در این جلسه هیچ بحثی در این خصوص صورت نگرفت.
زلنسکی از مودی به دلیل حمایت از “تمامیت ارضی و حاکمیت کشورمان، به ویژه در سکوهای سازمان های بین المللی، و برای ارائه کمک های بشردوستانه به اوکراین” تشکر کرد.
به گزارش کواترا، مودی ضمن ابراز نگرانی از جنگ، از تأثیر گسترده تر درگیری بر کشورهای در حال توسعه، از جمله ناامنی های اقتصادی در قالب کمبود مواد غذایی، سوخت و کود، صحبت کرد.
“نخست وزیر از همکاری اوکراین در تخلیه امن دانشجویان هندی قدردانی کرد و از تصمیم موسسات اوکراینی مبنی بر برگزاری آزمون در هند برای دانشجویان استقبال کرد. نخست وزیر حمایت صریح هند را از گفتگو و دیپلماسی برای یافتن راهی به جلو اعلام کرد. او گفت که دولت هند در قرائت این نشست گفت: برای حل این وضعیت، هند و شخص نخست وزیر هر کاری را که در حد توان ما باشد انجام خواهند داد.
نخست وزیر مودی در گذشته نیز به زلنسکی گفته بود که هند آماده حمایت از هرگونه ابتکار صلح است.
در حالی که رهبران دو کشور در 15 ماه گذشته چندین بار تلفنی صحبت کرده بودند، این اولین دیدار حضوری آنها از آخرین دیدار آنها در حاشیه کنفرانس آب و هوا در گلاسکو در سال 2021 بود. به گفته دولت، زلنسکی به مودی در مورد این موضوع توضیح داد. اوضاع در اوکراین و دو رهبر توافق کردند که در تماس باشند.

هیروشیما: نخست وزیر مودی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد

00:11

هیروشیما: نخست وزیر مودی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد