نوع جهش یافته Covid مرتبط با راسوها که در 214 نفر در دانمارک یافت می شود

کوپنهاگن: روز 214 روزنامه Ekstra Bladet این کشور به نقل از یک مituteسسه تحقیقاتی گزارش داد که 214 نفر به یک ویروس کرونا ویروس تغییر یافته اند که از ماه ژوئن تا اواسط ماه اکتبر در دانمارک مرتبط است.
بیش از یک چهارم میلیون دانمارکی در منطقه شمالی کشور به محاصره قفل رفتند ، جایی که تغییر جهش یافته ویروس کرونا باعث آلوده شدن گوسفندهایی شده است که به دلیل خز آنها پرورش داده می شود و منجر به دستور کشتن میلیون ها حیوان می شود.
این روزنامه به استننس سرم موسسه مستقر در كپنهاگ استناد كرد كه می گوید نوع جهش یافته ویروس در 214 نفر پیدا شده است كه 200 نفر از این افراد در منطقه جوتلند شمالی مستقر هستند.
نخست وزیر دانمارک مته فردریکسن روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که یک نوع جهش یافته ویروس کرونا ، که در مزارع پرورش گوشت راسو در شمال کشور شناسایی شد ، متعاقباً به انسان سرایت کرد.
در هفت شهرداری شمالی دانمارک با حدود 280،000 نفر ساکن فعالیت های ورزشی و فرهنگی متوقف شده است ، حمل و نقل عمومی متوقف شده و مرزهای منطقه ای بسته شده است. فقط افرادی که به اصطلاح “کارکردهای حیاتی” دارند مانند پلیس و مقامات بهداشتی و مقامات مختلف مجاز به عبور از مرزهای شهرداری هستند.
از مردم منطقه خواسته شده است که مورد آزمایش قرار گیرند. از روز شنبه ، رستوران ها باید تعطیل شوند و دانش آموزان مدارس از کلاس پنجم به بالا روز دوشنبه به آموزش از راه دور روی می آورند.
دانمارک بزرگترین تولید کننده پوست خز راسو در جهان است. موارد ابتلا به بیماری ویروس کرونا نیز از زمان آغاز شیوع بیماری همه گیر در مزارع تولید راک در کشورهای دیگر از جمله هلند و اسپانیا شناسایی شده است.
ماه گذشته ، دانمارک پس از گزارش عفونت های Covid-19 در میان سهام در آنجا ، میلیون ها راسو در شمال کشور از بین برد. در سراسر کشور اکنون حداقل 216 مورد از 1113 مزرعه پرورش خز در دانمارک آلوده شده اند.
ویروس کرونا به طور مداوم در حال تکامل است و تا به امروز ، هیچ مدرکی وجود ندارد که هریک از جهش ها خطر بیشتری برای افراد ایجاد کند.
Kaare Moelbak از Statens Serum Institut ، یک آژانس دولتی که نقشه ویروس کرونا را در دانمارک تهیه می کند ، گفت که نوع ویروس در ماه آگوست و سپتامبر ثبت شده است و از آن زمان تاکنون جهش یافت نشده است ، بنابراین معلوم نیست که “هنوز هم وجود دارد”.
کشاورزان خز دانمارکی گفته اند که این پوست ممکن است پایان صنعت در این کشور باشد.