نکاتی در مورد خرید کارخانه

نکاتی در مورد خرید کارخانه

یکی از عواملی که باعث می شود شما تصمیم به خرید کارخانه بگیرید افزایش دارایی اجاره ای برای راه اندازی کارخانه است که در طولانی مدت می تواند تأثیر منفی بر سود اقتصادی کارخانه داشته باشد. بنابراین خرید مالکیت صنعتی می تواند گامی موثر برای اطمینان از سود کارخانه در آینده باشد. اما تصمیم برای خرید کارخانه در شرایط فعلی بازار می تواند تصمیمی چالش برانگیز باشد. در خرید ملک صنعتی امروزه فاکتورهای مختلفی باید در نظر گرفته شود.

1. محل کارخانه

هنگام خرید کارخانه ، در نظر گرفتن مکان و شرایط ساخت کارخانه بسیار مهم است. خریدار مالکیت صنعتی باید مناطق آسیب دیده از تغییر سریع جمعیت و استفاده فضایی را شناسایی کرده و از ساخت کارخانه در این مناطق خودداری کند. نکته دیگری که باید هنگام تعیین محل کارخانه به خاطر بسپارید ، مسیرهای حمل و نقل و امکان عبور و مرور ماشین های سنگین در محل است. علاوه بر این ، محل کارخانه با مراکز صنایع وابسته و فروش محصول تولیدی کارخانه نیز بسیار مهم است. چه مدت طول می کشد تا مشتریان و کارمندان به محل کارخانه برسند ، می تواند بر هزینه های بالای کارخانه تأثیر بگذارد.

2. نسبت فضای اداری به بخش تولید

کارخانه های پیش ساخته که نسبت نامناسبی بین فضای اداری و تولید دارند ، موفقیت خاصی نخواهند داشت. کارخانه هایی که نسبت بخش تولیدی به بخش اداری 35٪ به 65٪ یا کمتر باشد ، فضای بسیار اقتصادی برای رونق نخواهد بود. چشم انداز تولید کارخانه در آینده ممکن است به سمتی حرکت کند که برای افزایش بهره وری به توسعه بخش تولید نیاز دارد. بنابراین ، هنگام خرید یک کارخانه ، انعطاف پذیری فضای داخلی یک اصل مهم و ضروری برای توسعه بخش تولید است. در نتیجه ، خریداران باید به دنبال کارخانه هایی باشند که فضای تولید بیشتری دارند.

3. ابعاد فضای طراحی شده ، اولویت اول هنگام خرید کارخانه

پیش بینی هماهنگی فضای طراحی شده و نوع محصولات کارخانه بالاترین اولویت در هنگام خرید کارخانه است. اگر دو گزینه برای خرید دارید ؛ به عنوان مثال ، یک کارخانه 150،000 متر مربعی با ارتفاع 125 متر با قیمت بالاتر و یک واحد در همان اندازه اما ارتفاع 78 متر ، شما همیشه می خواهید فضای بیشتری بخرید. این آینده نگری است. زیرا ممکن است در سالهای آینده با افزایش پتانسیل مالی و سرمایه گذاری به فضای بیشتری نیاز داشته باشید که در این صورت برای افزایش بهره وری مجبور به تغییر مکان کارخانه خود نخواهید بود و با چالش خرید مجدد کارخانه روبرو خواهید شد. برای افزایش اطلاعات ، توصیه می شود برای مطالعه یک مقاله در این زمینه اینجا کلیک نمایید.

4. نکات دیگری که باید هنگام خرید کارخانه به خاطر بسپارید

قیمت مناسب اولین مشکل از نظر خریدار است. اما باید مراقب باشید که بهره وری و چشم انداز تولید کارخانه قربانی این قیمت مناسب نشود. علاوه بر این ، امکان تأمین آب و سایر منابع انرژی برای ساخت نیروگاه و محصولات آن مسئله مهم دیگری است که باید هنگام خرید گیاه مورد توجه قرار گیرد. همچنین ، ملاحظات زیست محیطی باید در توافق با سازمان حفاظت از محیط زیست تصمیم گیری شود ، و در صورت آلودگی از گیاه ، فاصله مکانی بین گیاه و جوامع مسکونی باید رعایت شود.