نکات و نکاتی برای حفظ سلامت پوست زمستانی

زمستان تقریباً اینجاست و پوست ما بیش از هر فصل دیگر به مراقبت و عشق بیشتری احتیاج دارد. افرادی که بیش از حد به مراقبت از پوست علاقه دارند قطعاً در این ماه های سرد برنامه مراقبت از پوست خود را تغییر می دهند. اما اگر کسی نیستید که کالاهای زیادی دارید اما هنوز هم می خواهید از پوست زمستانی خود به خوبی مراقبت کنید ، در اینجا چند نکته برای شما آورده شده است.

– زمان و دمای دوش را محدود کنید: ایستادن زیر آب گرم و طولانی مدت بیش از حد معمول وسوسه انگیز می شود. اما تمام آنچه شما نیاز دارید 5-10 دقیقه دوش گرفتن ولرم است. از استفاده بیش از حد آب گرم روی بدن خودداری کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد بثورات پوستی شود یا پوست شما به راحتی خشک شود. دست و صورت خود را با آب سرد بشویید زیرا در از بین بردن میکروب ها مثرتر است.

– از پاک کننده های ملایم و بدون عطر استفاده کنید: صابون اشتباه باعث خشک شدن و خشکی پوست می شود. صابون های معمولی میله ای حاوی مواد معطر و معطرهای تحریک کننده هستند. در عوض ، صورت خود را با پاک کننده های عطر یا ژل بشویید. به طور کلی برای جلوگیری از بروز مشکلات پوستی در زمستان ، از صابون کمتری استفاده کنید.

– مرتباً مرطوب کنید: شما باید با مرطوب سازی پس از شستن پوست را سالم حفظ کنید. همیشه بهتر است از کرم یا پماد در ماه های سرد استفاده کنید. لوسیون ها در آب و هوای مرطوب بهتر هستند. همچنین ، دستان خود را فراموش نکنید ، آنها را نیز مرطوب نگه دارید. استفاده از کرم دست بعد از هر بار شستشو به حفظ پوست نرم و لطیف کمک می کند.

– از ضد آفتاب چشم پوشی نکنید: فقط به این دلیل که در روزهای خاکستری زمستان آفتاب زیاد خاموش نخواهد شد ، به این معنی نیست که شما از ضد آفتاب روزانه خود استفاده نکنید. همیشه کرم ضد آفتاب مرطوب کننده و با طیف گسترده با SPF 15 یا بالاتر را روی تمام مناطق در معرض بدن خود بمالید.

– درست بخورید و هیدراته بمانید: هنگامی که پوست شما بسیار خشک است ، برخی از غذاها و مکمل های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 یا امگا 6 می توانند به شما کمک کنند. ضروری است که همیشه بدن خود را مرطوب نگه دارید و در این فصل غذای مناسب بخورید.