نیروی هوایی روسیه به طور تصادفی شهر خود را بمباران کرد که دو زخمی شدند

مسکو: ارتش روسیه اذعان کرد که بمبی که به طور تصادفی توسط یکی از هواپیماهای جنگی این کشور پرتاب شد، باعث انفجاری قوی در یکی از شهرهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین شد که دو مجروح و ترس ساکنان محلی را به دنبال داشت. بلگورود، شهری 340000 نفری که در حدود 40 کیلومتری شرق مرز روسیه و اوکراین واقع شده است، در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین با حملات پهپادی منظم مواجه شده است.
مقامات روسیه حملات قبلی را به ارتش اوکراین متهم کردند که از پذیرفتن مستقیم مسئولیت این حملات خودداری کرد.
انفجار اواخر پنجشنبه بسیار قوی تر از هر چیزی بود که ساکنان بلگورود قبلا تجربه کرده بودند. شاهدان گزارش دادند که صدای خش خش کم و به دنبال آن یک انفجار که ساختمان های آپارتمانی مجاور را لرزاند و شیشه های آنها را شکست.
این یک دهانه به وسعت 20 متر (66 فوت) در وسط یک خیابان پردرخت که در کنار آن بلوک‌های آپارتمانی قرار داشت، بر جای گذاشت، به چندین خودرو آسیب رساند و یک وسیله نقلیه را به سقف فروشگاه پرتاب کرد. مقامات گفتند که دو نفر مجروح شدند و نفر سوم بعداً به دلیل فشار خون بالا در بیمارستان بستری شد. بلافاصله پس از انفجار، مفسران و وبلاگ نویسان نظامی روسی با تئوری هایی مبنی بر اینکه اوکراین از چه سلاحی برای این حمله استفاده کرده است، غوغا کردند. بسیاری از آنها خواستار قصاص شدید شدند. اما حدود یک ساعت بعد، وزارت دفاع روسیه اذعان کرد که سلاحی که به طور تصادفی توسط یکی از بمب‌افکن‌های Su-34 خود رها شد، باعث انفجار شد.
این وزارتخانه جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما کارشناسان نظامی گفتند که این سلاح احتمالاً یک بمب قدرتمند 500 کیلوگرمی (1100 پوندی) بوده است.
کارشناسان نظامی ادعا کردند که به نظر می رسد این سلاح پس از برخورد با تاخیر کمی منفجر شود که به آن اجازه می دهد تا تأسیسات زیرزمینی را مورد اصابت قرار دهد. ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگورود گفت که مقامات محلی تصمیم گرفتند ساکنان یک آپارتمان 9 طبقه را به طور موقت اسکان دهند، در حالی که بررسی می شود تا مطمئن شوند که آسیب ساختاری که آن را ناامن کرده است، متحمل نشده است.
در یک حادثه مرگبار دیگر در منطقه بلگورود، دو سرباز داوطلب به سمت نیروهای روسی در یک میدان تیراندازی نظامی تیراندازی کردند که در نتیجه آن 11 نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند.