هارد مورد بحث ما نیز از نوع SAS است

رتبهبندی انواع هارد در زمینه کارایی، به این ترتیب است: اول SSD، دوم SSHD و سوم HDD. هارد های SATA بیشتر برای حافظه ی دوم استفاده میشوند. این هارد از نوع مکانیکی است و به همین خاطر نسبت هاردهای (حافظه های) SSD سرعت به مراتب کمتری را به ما ارائه می کند. از ویژگی این دیتاسنتر ارتباط از طریق فیبرنوری با شرکت ارتباطات زیرساخت ایران، شرکت مخابرات ایران و شبکه دیتا سنتر آسیاتک است که موجب افزایش پیداری سرویس ها میشود که با استفاده از BGP در صورت قطعی در یکی از شبکه های اینترنت، بدون قطعی با وصل شدن به سایر شبکه ها سرورها همچنان اینترنت داشته باشند. هنگامی که شرایط توسط مشتری پذیرفته شد باید دستورالعملهایی در مورد چگونگی حمل درایوهای RAID به محل شرکت ارائه شود. ۷ مرحلهای که به آنها اشاره شد روند معمول هارد سرور اچ پی 300gb 6g sas 15k بازیابی RAID است. هارد SATA :هارد SATA در اوایل سال 2003 وارد بازار شد و با قابلیت هایی که عرضه کرد , ظرفیت هارد سرور نسل قبلی خود یعنی هاردهای IDE ,که PATA نامیده میشدند را به حاشیه برد. 7. رابط دیسک سخت (SATA ، SAS ، SCSI ، IDE و غیره) چیست؟ بر اساس این فاکتورها باید بدانید که هاردهای سرور اچ پی دارای یک صفحه سخت و دایرهای شکل است که کار نگهداری میدان مغناطیسی را برعهده دارد.

نمونههای سروری در حوزه Error Detection and Correction یا تشخیص و تصحیح خطا دارای ویژگیهای بیشتر و کاربردیتر هستند . هارد SSD درایوهای با سرعت بسیار بالا ولی دارای با قیمت بالا در سرور هستند. SSD ترکیبی از رابط SATA استفاده نمیکند. نبود موتور، مصرف برق SSD را بسیار کاهش میدهد در نتیجه درایو هم برق کمتر میکشد: کمتراز دو وات در حالت Idle و کمتراز نه وات در حالت Maximum. Zero Assumption Recovery: این نرم افزار به شما امکان میدهد دادهها را از درایوهای ذخیره سازی که برخی از نرم افزارها قادر به بازیابی آنها نیستند استخراج کنید. در حالی که وظیفه اصلی این نرم افزار بازیابی اطلاعات raid است اما قابلیتهای کاربردی خوب دیگری در اختیارتان قرار میدهد. DiskInternals: نرم افزار فوق از یک مکانیزم کاملا خودکار برای بازیابی دادهها از RAID استفاده میکند. از مزایای شاخص این نرم افزار باید به شناسایی خودکار آرایه دیسک، انجام خودکار فرآیندها و سوییچ به حالتهای خودکار و دستی اشاره کرد. بهطور معمول، ارزیابی یا ریکاوری برای موسسات مالی، شرکتهای فعال در فرابورس و نهادهای نظامی باید در کوتاهترین زمان انجام شود.

در نتیجه بهتر است پیش از خرید قاب دور هارد یا همان کدی، اندازه بدنه هاردتان را در میان بگذارید؛ تا او بتواند با توجه به ابعاد هارد شما، کدی مناسب را با بهترین قیمت و کیفیت به شما پیشنهاد کند. در صورتی که در مرحله ی اول کیفیت براتون اهمیت داره و پشتیبانی میتونیم در خدمتتون باشیم. بر مبنای واحدهای منطقی شناسایی شده در مرحله بازطراحی ساختار RAID میتوان سیستم فایل RAID را شناسایی و از آن استفاده کرد. رویکرد فوق به ویژه در ارتباط با بانکهای اطلاعاتی که توسط موسسات مالی، فروشگاههای اینترنتی و کسبوکارهایی که قابلیت اطمینان برای ارائه خدمات مهم آنها اهمیت زیادی دارد استفاده میشود. در کنار آن امکان استفاده از PCI-e و M.2 نیز فراهم شده است که هر کدام سرعت بسیار مناسبی را به کاربر ارائه میکند. دقت کنید در این مرحله باید ارزیابی دقیقی از خراب، دشواری فرآیند بازیابی، مدت زمان تخمین و هزینهای که برای بازیابی باید پرداخت شود ارائه کنید.

مهندسان بازیابی از این مرحله برای تأیید موفقیتآمیز بودن بازسازی و در دسترس بودن دادههای قابل استفاده قبل از حرکت به سمت استخراج اطلاعات استفاده میکنند. در این مرحله نقاط شروع و پایان سکتورها بر روی صفحات نوشته میشود. برای استفاده از خدمات ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد روی لینک بزنید. رویکرد فوق باعث میشود تا مهندس بازیابی با دید دقیقتری از ابزارهای بازیابی استفاده کند. متأسفانه، اگر خرابی شدید باشد، مهندس بازیابی نمیتواند ساختار پوشهها را بازیابی کند. با توجه به پیچیده بودن معماری، بازیابی RAID 5 به کار فنی و زمان بیشتری نیاز دارد، با اینحال، اگر یکی از دیسکها خراب شوند، امکان بازیابی اطلاعات وجود دارد. در کنار مشخصات فیزیکی، باید به مشخصات فنی و منطقی هم توجه کرد شامل: نوع حجم کاری، بزرگی و کوچکی IOPS، خواندن و نوشتنهای متوالی و تصادفی و یا ترکیبی از هردو. البته قابل ذکر است که این برنامه برای سایر گفت و گوها هم مورد استقبال قرار گرفته است و شما میتوانید سرورهای تبادل نظری را که ربطی به بازی ندارند هم در این برنامه ببینید. در قسمت چپ کناری برنامه میتوانید یک سرور بسازید و یا به سایر سرورها از طریق دعوت یا لینک خصوصی جوین شوید. در این معماری دو یا چند دیسک آینه یا به عبارت دقیقتر قرینه یکدیگر هستند تا مانع از دست رفتن دادهها شوند.