هدرز موتور M15 (تیبا) تولید EngineArts

سلام هدرز تیپ ۲ ۲۰۶ نصب شده توسط تیم شرکت او ام پی هدرز این هدرز برای این خودرو … تولید پراید از سال 1372 در شرکت خودروسازی سایپا آغاز شد که با این اقدام بسیاری از شرکتهای قطعهسازی نیز فعالیت خود را دوچندان کردند. شنیده ها حاکی از این است که این اتومبیل تا میانه سال 90 را در یکی از تیم های اتومبیلرانی به سر می برد که پس از جدایی به تیم Nemesis 27 پیوست و آنجا بود که موتور و گیربکس از اتاق این اتومبیل جدا شدند و دوباره از ابتدا با لوازم جدید بهینه شدند، با این توضیحات برای علاقه مندان به این رشته سوال است که چرا این خودرو در 2 مسابقه آخری که شرکت کرد این طور بود؟ از دیگر ویژگیهای جذاب کابین میتوان به آمپرهای سهگانه نصب شده روی داشبورد اشاره کرد که وظیفه به نمایش درآوردن دمای آب موتور، میزان فشار روغن موتور و دور موتور را برعهده دارند. پس از باز کردن درب سبک این خودرو ، رول باری که به خوبی برای ارتقاء ایمنی سرنشین ساخته شده است ، پنل آلومینیومی دست ساز که به جای داشبورد این اتومبیل تعبیه شده ، غربالک فرمان Sabelt ، صندلی OMP با کمربند 6 اتصالی Sparco ،دور شمار و نشانگرهای ولتاژ باتری ، دمای آب و فشار روغن و از همه مهمتر کامپیوتر Autronic SM4 و سیستم R500 یا همان CDI که این دو را می توان جزو مهم ترین های یک خودروی ریس دانست به چشم می خورند.

غربیلک فرمان OMP به همراه توپی متحرک با قابلیت برداشت، از دیگر نکات جالب توجه در کابین این پراید است که قیمتی حدود 2 میلیون تومان دارد. لازم به ذکر است که هزینه کلی جمع کردن این خودرو حدود 150 میلیون تومان شده است که با توجه به زمان اجرای پروژه که پیش از آغاز گرانیها بوده، عدد بسیار قابل توجهی است. اما متاسفانه شاهد نصب رولکیج در اتاق این خودرو نیستیم که این موضوع باعث میشود ایمنی این خودرو به ویژه ایمنی سرنشینان تحتالشعاع قرار بگیرد. بمنظور رفاه حال سرنشینان، در طراحی خودرو، مهندسان سعی می کنند که لرزشها و صداهای ناشی از کارکرد موتور به اتاق منتقل نشوند. S38 در ورژن های مختلفی به تولید رسیده است اما پیشرانه مورد نظر ما آخرین و قوی ترین آن یعنی 3.8 لیتر می باشد، این پیشرانه از سال 92 تا 96 میلادی برای اتاق E34 M5به تعداد 3909 دستگاه به تولید رسید، حجم این پیشرانه 3796 سی سی و قدرت آن 335 اسب بخار در 6900 و گشتاور 400 نیوتن متر در 4750 دور را در شرایط استاندارد دارا می باشد، نکته ای ه قابل بحث است استقامت زیاد موتور و همچنین قابلیت بالای آن برای تیونینگ می باشد که قدرت هایی بالای 1000 اسب بخار به راحتی از این پیشرانه قدرتمند دیده شده است به طوریکه دو دستگاه از ب ام و های درگ دنیا با این پیشرانه و سیستم توربوشارژ تایم زیر 10 ثانیه را به ثبت رسانده اند پس این نشان دهنده یک پایه قوی برای هرکاری در این عرصه می باشد.

شاید فکر کنید که پیشرانه این خودرو تعویض شده است اما باید بگوییم فقط آنچه که از قبل بر روی این اتومبیل انجام شده بوده دوباره مورد بررسی و تعویض قرار گرفته است. در آن زمان، مقصد اصلی این خودروی ارزان قیمت دانشجویی، بازار کشورهای آمریکای شمالی، استرالیا و ژاپن بود، اما سازمان امنیت بزرگراههای آمریکا با وجود استقبال زیاد از این خودرو، جلوی تولید آن را گرفت. باید اضافه کنیم که در ساخت هدرز نیز نکاتی وجود دارد که باید رعایت شود تا در عملکرد به بهترین شکل باشد. سپس یک خط جداگانه برای هر کدام از فایلها اضافه میکنیم. مهمترین خصوصیت منحصر بفرد این مجموعه گارانتی خدمات و قطعات مصرفی میباشد که مشکل بزرگی برای مراجعه کنندگان به تعمیرگاهها میباشد و این دلگرمی بزرگی برای کاربران این مجموعه میباشد. کاملترین مجموعه لوازم یدکی و قطعات مرسدس بنز اعم از قطعات بدنه، موتوری فیلتر روغن بنز الکتریکی، مصرفی تزئینی و … این خوردرو با وزن معادل ۸۵۰ کیلوگرم و موتوری با حجم ۱۳۲۳ سی سی جایگاه خوبی در نوع خودروهای پر شتاب دارد حداکثر وزن خودرو با بار ۱۲۱۵ کیلوگرم است و موتور آن با سیستم انژکتور در دور ۵۵۰۰ RPM قدرتی معادل ۶۱ اسب بخار و گشتاوری برابر ۱۰۳ Nm تولید می کند که این توان در سیتم کاربراتوری ۵۰ اسب بخار است.

چندسالی است که علاقهمندان به خودروهای اسپرت و تیون شده با روی آوردن به سمت پراید، این خودروی پر حاشیه را تبدیل به یکی از گزینههای مناسب جهت ارتقای فنی و تیونینگ کردهاند. نصب این قطعه بر روی ماشینهای شهری مرسوم نیست و بیشتر زمانی بر روی خودرو شهری نصب میشود که فرد صاحب خودرو خواستار این موضوع باشد، البته برخی از شرکتهای خودرو مانند بنز، بی ام و آئودی و دیگر برندهای اینچنینی برای طراحی خودروهای اسپرت خود، بهصورت فابریک از هدرز استفاده میکنند. لازم به ذکر است که تهیه این رینگها برای مالک حدوداً هزینهای 10 میلیون تومانی داشته است. در جدول زیر،جدول 1،یک استاندارد برای بیشترین میزان فشار بازگشتی برای موتورها به صورت کلی بیان شده است. طراحی این قطعه از نظر محفظه و شکل آن در از بین بردن فشار منفی و صداهای نابهنجار تاثیرگذار است. کیت پهنپیکر این خودرو در نهایت سادگی ظاهری با ابهت و جذاب را برای این هاچبک کرهای به ارمغان آورده است. همانطور که پیشتر توضیح داده شد، این خودرو علاوهبر ارتقای فنی، دستخوش تغییرات ظاهری فراوانی شده است که از بارزترین آنها نصب کیت بدنه دستساز است. حال به سراغ 206 دومی می رویم که هم از لحاظ چهره ساده تر و هم از لحاظ قدرت خیلی پایین تر از 206 اولی می باشد این اتومبیل از لحاظ ظاهر تغییراتی آن چنانی ندارد و کیتی که بر روی بدنه این اتومبیل سوار شده است مدل 206 های رالی ولی در ایران ساخته شده است طوری که سپر جلو و عقب به همان شکل می باشند و به بیرون آمده اند که در این اتومبیل سپر جلو به مرخصی تشریف برده بود !

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد خرید هدرز پراید لطفا از صفحه ما بخواهید.