هر آنچه در مورد مبادله جواهرات در هند باید بدانید

خرید جواهرات از زمانی که همه ما به خاطر می آوریم بخشی از فرهنگ ما بوده است و همچنین تبادل جواهرات نیز چنین بوده است. اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چرا مردم جواهرات را رد و بدل می کنند ، خوب در اینجا یک توضیح وجود دارد. در زمان های قدیم ، مردم جواهرات را به عنوان یک دارایی در نظر می گرفتند و آن را به عنوان سرمایه گذاری نگهداری می کردند و فقط در زمان نیاز مبادله می کردند. با پیشرفت زندگی ، مردم تجارت جواهرات را نه تنها برای پول بلکه برای خرید قطعات جدید جواهرات آغاز کردند و بنابراین این مدل گسترده مبادله هرگز از بین نرفت. با ورود به شرایط فعلی ، مدل مبادله هنوز وجود دارد ، اما تغییرات زیادی را تجربه کرده و فقط به نفع مصرف کننده است. ما با برخی از بزرگترین اسامی صنعت جواهرات هند در مورد سودمند بودن مبادله جواهرات صحبت کردیم و در اینجا آنچه را که باید برای گفتن بیان کنیم.

مشتریان بهترین ارزش مبادله را دریافت می کنند


طبق گفته آرون نارایان ، VP – رده ، بازاریابی و خرده فروشی ، Tanishq ، Titan Company Limited ، مبادله یکی از وعده های اصلی Tanishq است که باعث اعتماد به نام تجاری در این سال ها شده است. “ما تمام جواهرات طلای قدیمی را می پذیریم ، خلوص و ارزش آن را با استفاده از پیشرفته ترین Karatmeter ارزیابی می کنیم قبل از اینکه کارایگرهای ماهر ما آن را در حضور مشتری ذوب کنند تا از شفافیت بیشتر در روند کار اطمینان حاصل کنیم. بعلاوه ، نرخ خرید و فروش طلا یکسان است ، به گفته نارایان ، مشتریان بهترین ارزش مبادله را برای طلای قدیمی خود در Tanishq بدست می آورند. بنابراین ، می توان به راحتی به مجموعه های جدید و جالب Tanishq ارتقا پیدا کرد و به راحتی با مبادله بیکار جواهرات در قفسه ، یک ارزیابی عادلانه برای طلای قدیمی آنها بدست آورد.

جواهرات مورد آزمایش خلوص

(جواهرات در حال آزمایش برای خلوص)
این یک فرآیند شفاف است

خوب ، ممکن است پیچیده به نظر برسد اما یک روند بسیار شفاف است. Suvankar Sen ، مدیر عامل شرکت ، Senco Gold و Diamonds احساس می کند که مدل مبادله فقط به دلیل قابل اعتماد بودن زنده مانده است.

وی افزود: “مشتریان می توانند جواهرات قدیمی خود را به همراه داشته باشند ، آن را در دستگاه تست رایانه ای طلائی ما به صورت شفاف ، جلوی چشمان آنها بررسی كنند و خلوص را تعیین كرده و پس از هزینه لازم برای تبدیل ، مبادله کنند. همانطور که طرح ها و روندها تغییر می کنند و جواهرات از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند ، مبادله جواهرات تقریباً 15-20 درصد از کل معاملات را شامل می شود. ”



چیز هایی برای به یاد آوردن


در گروه جواهرات C. Krishniah Chetty ، 30٪ از تجارت سالانه آنها شامل مبادله کالا یا مبادله جواهرات دست دوم با جواهرات جدید است. ما با متخصصان جواهرات تماس گرفتیم تا نکات مهم مربوط به مبادله جواهرات را در هند جمع آوری کنیم.

1. جواهرات خوش ساخت قیمت خوبی دارند – جواهرات برای تمام عمر خریداری می شوند ، ما این را می گوییم زیرا جواهرات خوش ساخت قرن ها طول می کشد. با گذشت زمان ارزش قدردانی می شود. با این حال ، قطعات باید به خوبی ساخته شوند ، به گونه ای طراحی شوند که بی انتها باشند ، یا با معنی ، احساس ، نقطه عطف زندگی ساخته شوند ، یا باید به سادگی یک قطعه هنری برجسته باشند. چنین قطعاتی ارزش خرید ، نگه داشتن و حتی قیمت های حراج را نیز دارند.

2. قطعه های تولید انبوه ، مهر و موم شده و یا عجولانه تولید می شوند باید سریعاً معامله شوند زیرا جذابیت آنها با گذشت زمان محو می شود.

مردم به دلایل مختلف جواهرات را رد و بدل می کنند – آنها طرحی جدید را دوست دارند ، دیگر از جواهرات استفاده نمی کنند ، جواهرات ارثی ، جواهراتی که به عنوان هدیه دریافت شده است ، جواهراتی که شخص دیگری انتخاب کرده و آسیب دیده یا خراب شده است. اما تصویر گسترده تر نشان می دهد که جواهرات و دولت ها عاشق این جریان آزاد طلا در تجارت و اقتصاد خود هستند زیرا به تأمین جواهرات کمک می کند و موجب صرفه جویی در هزینه های وارداتی برای دولت هایی می شود که طلا تولید نمی کنند یا تمام طلاهای آنها را وارد نمی کنند.

طلا ذوب شده

(طلا در حال ذوب شدن است)


عامل خطر!

اکنون خطرات مبادله یا مبادله طلا چیست؟ هزینه کمی به هر مبادله متصل است. جواهرات ظریف مانند C. Krishniah Chetty و سایر جواهرسازهای سازمان یافته هندی برای اطمینان از پایین بودن هزینه مبادله ، زحمت می کشند. با این حال ، مصرف کنندگان در برخی مواقع هزینه کمی از دست می دهند.

به عنوان مثال در مورد سنگهای قیمتی ، ارزش سنگ های قیمتی می تواند قدردانی شود. یا توانایی غیر تجاری ساده. چنین هزینه هایی می تواند ارزش مبادله را کاهش دهد. با این وجود این ممکن است با توجه به ارزش دریافت شده توسط مالک برای استفاده و اوقات فراغت ، یک هزینه حاشیه ای باشد. خوب ، همه چیزهای زندگی را نمی توان از نظر پولی برابر کرد ، درست است؟

به یاد داشته باشید که قطعات جواهرات را هوشمندانه انتخاب کنید. قطعات خوش ساخت با ماندگاری طولانی تر وسوسه انگیزتر بودن برای تجارت نیست. جواهرسازانی مانند C. Krishniah Chetty حتی اگر معتقد باشند كه نباید ذوب شوند و یا “اسقاط شوند” ، مشتریان خود را برای تجارت قطعات خوب منصرف می كنند. برخی از قطعات ، اگر درجه وراثت واقعی باشد ، و داستان های زندگی به آن پیوست شده است ، در مجموعه املاک یا مجموعه های متعلق به آنها قرار می گیرد. مقادیری که آنها برای املاک پیش از مالکیت می دهند بیشتر است و همچنین قیمت فروخته شده از جواهرات جدید کمتر است.

تبادل هوشمندانه را فراموش نکنید. افرادی را که با آنها مبادله می کنید انتخاب کنید. و گزینه هایی را برای فروش ، ارزیابی و حتی ممکن است به کسی که دوست دارید هدیه کنید. یک جواهر برای همیشه است. هیچ چیز بیشتر از یک جواهر زیبا ، هرچند کوچک ، تعهد نمی دهد.