هزاران نفر در اعتراض به طرح های مهاجرتی دولت فرانسه تظاهرات کردند

پاریس: هزاران نفر از جمله بسیاری از مهاجران غیرقانونی روز شنبه در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه راهپیمایی کردند و در اعتراض به تغییرات برنامه ریزی شده در قانون مهاجرت و اخراج از جزیره مایوت در اقیانوس هند اعتراض کردند.
در پایتخت فرانسه، تظاهرکنندگان با اشاره به وزیر کشور جرالد دارونین، در پشت بنری که “نه به قانون دارونین. علیه سرکوب، زندان و تبعید، برای استقبال از سیاست مهاجرت” را اعلام می کرد، راهپیمایی کردند.
ابوباکار، 31 ساله، یک شهروند مالی غیرقانونی، گفت که لایحه مهاجرت، که دولت آن را تا پاییز به تعویق انداخته است، “یک قانون نژادپرستانه است که هدف آن جرم انگاری خارجی ها است” و منجر به “اخراج بیشتر” می شود.
این پیمانکار فرعی اداره پست که 17 ماه است با همکارانش برای به دست آوردن مدارک رسمی خود برای زندگی و کار در فرانسه مبارزه می کند، افزود: مشکل مهاجرت نیست، استثمار و روسای سرکش است.
معترضان نیز هدف گرفتند عملیات وامبوشی (بازگشت) توسط مقامات جزیره مایوت فرانسه در اقیانوس هند برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی، که اکثراً از کومور همسایه هستند، انجام می شود که در حال حاضر در شهرک های کانکس غیربهداشتی اسکان داده شده اند.
ماری کریستین ورژیا، نایب رئیس اتحادیه حقوق بشر فرانسه و یکی از اعضای سابق پارلمان اروپا، گفت: «روش رفتار با کومورهای غیرقانونی، شایسته کشوری مانند فرانسه نیست.
سعید محمدی، یکی از رهبران مدنی کومور، در شهر بندری جنوبی مارسی، جایی که حدود 300 نفر در آن تظاهرات کردند، گفت که لایحه درمانین و عملیات در مایوت به هم مرتبط هستند.
این لایحه بحث برانگیز تحت عنوان “کنترل مهاجرت در عین بهبود ادغام”، از جمله با هدف فراهم کردن زمینه بیشتر برای اخراج، به ویژه برای خارجیانی که مرتکب جرم می شوند، است.
همچنین تصریح می کند که حداقل سطح زبان فرانسه قبل از اعطای مجوز اقامت چند ساله لازم است و امکان انگشت نگاری اجباری و همچنین تشدید الزامات برای تمدید مجوزهای طولانی مدت را فراهم می کند.
در شهر شمال غربی رن، بیش از 1500 نفر با شعار “مرگ بر دولت پلیس” به خیابان ها آمدند.
تئودور سوبیزی 32 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: “من برای همبستگی با کومور آمدم و برای اعتراض به اقدامات وحشیانه فرانسه در مایوت، بسیار خشونت آمیز است و راه های دیگری برای مقابله با آن وجود دارد.”