هزاران نفر در گرجستان شوروی سابق تجمع کردند و خواستار نظرسنجی زودهنگام شدند

TBILISI: هزاران حامیان مخالف روز یکشنبه در جورجیا شوروی سابق تجمع کردند و خواستار الف رأی موقت پس از آنکه مخالفان حزب حاکم را به تقلب در انتخابات پارلمانی که بشدت درگیر رقابت است متهم کردند.
معبر اصلی پایتخت تفلیس در هنگام تجمع معترضین به دریایی از پرچم های قرمز و سفید گرمی گرجستان تبدیل شد. خارج از پارلمان، بسیاری از آنها ماسک علیه ویروس کرونا دارند.
حکم حزب رویای گرجی به رهبری بیدزینا ایوانشویلی ، نخست وزیر سابق میلیاردر – که در نظرسنجی های 31 اکتبر با دو درصد اختلاف پیروز شد – اتهامات تقلب در انتخابات را کاملا رد کرد.
اما همه احزاب مخالف گرجستان از ورود به پارلمان جدید امتناع ورزیده اند و باعث ایجاد ترس از بحران سیاسی دیگری در این کشور شده اند دریای سیاه کشوری که در آن انتخابات اغلب متهم به تقلب و تظاهرات گسترده می شود.
در نمایشی بی سابقه از وحدت قبل از رای گیری ، نیروهای اصلی مخالف کشور ، جنبش ملی متحد (UNM) میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهور سابق تبعید شده ، با گروه های مخالف کوچکتر توافق کردند که در صورت انتخاب دولت ائتلافی تشکیل دهند.
سالومه صمداداشویلی ، یکی از رهبران اتحادیه ملی به خبرگزاری فرانسه گفت: “ما خواستار جایگزینی اداره انتخابات کاملاً بی اعتبار و برگزاری یک رای تازه هستیم.”
وی گفت: “این امکان حفظ ثبات در کشور را فراهم می کند ،” و افزود که “رویای گرجستان موفق به دریافت حکمی دموکراتیک برای باقی ماندن در قدرت نشده است.”
نخست وزیر جورجی گاخاریا از رویای گرجستان گفته است که این انتخابات “یک نقطه عطف مهم دیگر در توسعه دموکراتیک گرجستان است” و از مخالفان به دلیل برگزاری تجمعات گسترده در میان شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد.
گخاریا که آزمایش وی ویروس مثبت است ، به مدت یک هفته در انزوای شخصی بوده و از روز دوشنبه اعلام کرد که برای شب ممنوع الخروج است.
جورجیا پس از برداشتن قفل قفل در ماه سپتامبر با هدف مهار شیوع بیماری ، شاهد افزایش سریع روزانه موارد جدید ویروس است.
کمیسیون انتخابات هنوز نتایج اولیه ای را که نشان می داد رویای جورجیایی 48 درصد آراional متناسب را کسب کرده بود در مقابل 46 درصد احزاب مخالف رسمیت نداد.
با رای متناسب ، 120 کرسی از 150 کرسی قوه مقننه تعیین می شود.
با اختصاص 30 کرسی دیگر در حوزه های انتخابیه تک کرسی که به حداکثر دو دور رأی گیری احتیاج دارند ، ممکن است ترکیب نهایی پارلمان جدید در اواخر ماه نوامبر مشخص شود.