هلی کوپتر نظامی روسیه در ارمنستان سرنگون شد ، 2 کشته

یروان: روسیه روز دوشنبه گفت که یکی از هلی کوپترهای نظامی این کشور در ارمنستان ، نزدیک مرز با آذربایجان، کشته شدن دو سرباز
این حادثه در نزدیکی مرز آذربایجان واقع در نخجوان رخ داد.
نیروهای ارمنستان و آذربایجان به مدت شش هفته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی که در داخل آذربایجان است اما از سال 1994 تحت کنترل ارمنیان قومی درگیر هستند.
نخجوان حدود 70 کیلومتر (قره باغ) قره باغ فاصله دارد و مشخص نبود که آیا شلیک هلی کوپتر به درگیری ارتباط دارد یا خیر.
وزارت دفاع گفت هلی کوپتر یک کاروان نظامی را همراهی می کند ، اما هدف از کاروان را روشن نکرد. روسیه یک پایگاه نظامی بزرگ در ارمنستان دارد ، اما از محل سرنگونی هلی کوپتر حدود 150 کیلومتر (90 مایل) فاصله دارد.
این آخرین اخبار است. داستان قبلی AP در زیر دنبال می شود.
یروان ، ارمنستان (AP) _ سخنگوی رئیس دولت جدایی طلب در قره باغ روز دوشنبه تأیید کرد که نیروهای آذربایجانی کنترل یک شهر مهم استراتژیک را به دست گرفته اند و گفت که آنها در حال نزدیک شدن به منطقه هستند سرمایه، پایتخت.
بیانیه در فیس بوک توسط وگرام پوگوسیان یک روز پس از آن آمد که ایلهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان ادعا کرد سربازان کشورش شوشی را گرفته اند.
این تصرف مهمترین پیشرفت نظامی در نبردهای سرزمینی است که در داخل آذربایجان است اما از سال 1994 تحت کنترل نیروهای قومی ارمنی مورد حمایت ارمنستان قرار دارد.
موقعیت شوشی در بالای پایتخت منطقه استپاناکرت ، که حدود 10 کیلومتر (شش مایل) به شمال است ، به هر کسی که آن را در اختیار داشته باشد ، یک برتری استراتژیک می دهد. این شهر همچنین در امتداد جاده اصلی متصل است استپاناکرت با ارمنستان.
با فرار ساکنان قره باغ از درگیری ها به ارمنستان ، صف طولانی از وسایل نقلیه جاده را مسدود کرده است.