“همسرم در طول دعواهای ما بسیار خشن می شود”

پرس و جو: هر وقت من و همسرم با هم دعوای وحشتناکی پیدا می‌کنیم، او خشونت‌آمیز می‌شود. او به من فشار بدنی می دهد و حتی گاهی اوقات به من ضربه می زند! حالا اگر من برگردم و همین کار را بکنم یعنی به همسرم تجاوز فیزیکی می کنم. من خیلی پریشان هستم. من باید چه کاری انجام بدم؟
پاسخ دکتر راچنا خانا سینگ: ابتدا سعی کنید بفهمید چرا هر دوی شما آنقدر دعوا می کنید که منجر به آزار فیزیکی یا کلامی می شود. این یک نه بزرگ در یک رابطه است. وقتی مردی می گوید می خواهم به همسرش سیلی بزنم، غوغا می شود. وقتی خانم‌ها همین کار را می‌کنند، اهمیت چندانی به آن داده نمی‌شود. زنان احساس می کنند، اگر مردان در حال پیشرفت هستند و از نظر مالی و عاطفی بسیار قدرتمندتر می شوند، پس چرا آنها نمی توانند همین احساس را داشته باشند؟
با این حال، مهم است که بدانید که توانمندسازی با جیغ یا فریاد به دست نمی آید. این با دوست داشتن شریک زندگی خود با صبر همراه است. وقتی همه چیز از کنترل خارج می شود، توانمندسازی با سکوت همراه است.
با عصبانی شدن هیچ رابطه ای اصلا خوب نخواهد بود. دعوا در یک رابطه سالم است، اما اگر خشونت فیزیکی، توهین، فحش دادن و آزار عاطفی وجود داشته باشد، یک نه کامل است. سعی کنید عمیقاً فکر کنید و با شریک زندگی خود به سؤالات زیر پاسخ دهید:
چرا این اتفاق می افتد؟ برای رفع این مشکل چه کاری می توان انجام داد؟
مسائل زیربنایی این موضوع چیست؟
همسر شما باید بسیار ناامید باشد و ممکن است برخی از مسائل اساسی داشته باشد که باید به آنها رسیدگی شود، زیرا او با عصبانیت و آزار فیزیکی زیاد بیرون می آید. بهترین عنصر رابطه، ارتباط است. با او صحبت کن. به آنچه او می گوید گوش دهید. همه ما روزهای خوب و روزهای بد را با شریک زندگی خود داریم، اما به او بگویید که خشونت فیزیکی او یک نه بزرگ برای شماست. مهم این است که با هم نشستن مشکل را حل کنیم. برقراری ارتباط واقعا کمک خواهد کرد.
ثانیا، رفتن به یک مشاور حرفه ای نیز می تواند کمک کننده باشد.
دکتر راچنا خانا سینگ HOD – پزشکی جامع، بیمارستان آرتمیس، گورگان، کارشناس روابط، سبک زندگی و مدیریت استرس است.