هنگام شخم زدن اتومبیل به منطقه عابر پیاده در آلمان چهار نفر از جمله نوزاد کشته شدند

برلین: چهار نفر از جمله یک نوزاد 9 ماهه روز سه شنبه کشته شدند و تا 15 نفر نیز زخمی شدند که یک ماشین با سرعت در منطقه ای از عابر پیاده در شهر تریر در غرب آلمان شخم زد ، در آنچه مقامات گفتند یک اقدام عمدی است.
شاهدان گفتند که مردم هنگام وحشت و وحشت فریاد می کشیدند و برخی از آنها با عبور از منطقه خرید توسط ماشین به هوا پرتاب می شدند.
پلیس گفت: “ما یك نفر را دستگیر كردیم ، یك وسیله نقلیه ایمن شده است” ، پلیس افزود: یك مظنون 51 ساله آلمانی از منطقه تریر در عرض چند دقیقه از حادثه قدرت گرفت و حالا تحت بازجویی قرار گرفت.
دادستان پیتر فریتزن بعداً در یک کنفرانس خبری گفت که مظنون مقدار قابل توجهی الکل نوشیده بود و مقامات در حال کار بر این تصور نبودند که انگیزه ستیزه جویان اسلام گرای این حادثه وجود دارد.
شهردار تریر ، ولفرام لیب گفت: “به نظر می رسد که به نظر می رسد ما در مورد مظنونی صحبت می کنیم که دارای مشکلات روحی است ، اما ما نباید قضاوت زودرس داشته باشیم.”
راجر لوانتز ، وزیر کشور راینلاند-فالتس ، گفت که چهار نفر کشته شده اند و چهار نفر نیز به شدت زخمی شده اند. وی گفت: مسیری که راننده طی کرده نشان می دهد که وی عمداً این عمل را انجام داده است.
شهردار لیبه گفت که یک نوزاد 9 ماهه در میان کشته شدگان است.
او زودتر به صدا و سیمای عمومی SWR گفت: “ما یک راننده داریم که در شهر دزدگیر می شود.”
وی گفت: “من فقط از طریق مرکز شهر قدم زدم و این بسیار وحشتناک بود. یک مربی روی زمین افتاده است و دختری که متعلق به آن است مرده است.” وی به پخش کننده تلویزیونی N-TV گفت که افرادی که این حادثه را دیده اند “کاملاً آسیب دیده اند” و خیابان “بعد از جنگ کمی شبیه است”.
این حادثه ساکنان قدیمی ترین شهر آلمان را که بیش از 2000 سال پیش توسط رومیان تأسیس شده بود ، شوکه کرد.
Trierischer Volksfreund به نقل از یک شاهد اظهار داشت که یک رنجروور با سرعت بالایی رانندگی می کند و مردم از هوا پرتاب شده اند. گفته شده که این ماشین پلاک های تریر دارد.
حمله کامیون
این گزارش حاکی از آن است که مردم هنگام رانندگی ماشین از خیابان وحشت زده فریاد می کشند.
مأموران در حال جستجوی مدارک در منطقه بودند و پلیس آنها را ملبس به لباسهای کت و شلوار مسلسل می کرد. در خیابان ها ، چراغ های کریسمس به طور نا هماهنگ چشمک می زد.
آلمان از زمان حمله کامیون به بازار کریسمس در برلین در سال 2016 که منجر به کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن ده ها نفر شد ، امنیت مناطق عابر پیاده را در سراسر کشور تقویت کرده است.
در اکتبر 2019 ، مردی به روی یک کنیسه در شهر هاله آتش گشود. پس از ناکامی در ورود به ساختمان ، وی با شور و هیجان در بیرون اقدام به کشته شدن دو نفر کرد.
در ماه فوریه سال جاری یک فرد مسلح نژادپرست قبل از اینکه مادر و خودش را بکشد ، 9 مهاجر را در هانائو نزدیک فرانکفورت کشت. تنها حدود یک هفته بعد ، یک مرد محلی ماشین خود را به داخل رژه کارناوال در شهر Volkmarsen شخم زد و 61 نفر را زخمی کرد.
آلمان با بسته بودن بارها و رستوران ها ، اقدامات مقابله ای را برای مبارزه با ویروس کرونا انجام داده است ، اما فروشگاه ها و مدارس هنوز باز هستند.
استفن سایبرت ، سخنگوی آنگلا مرکل ، صدراعظم ، در توییتر خود گفت: “آنچه در تریر اتفاق افتاد تکان دهنده است. افکار ما با بستگان قربانیان ، با مجروحان بیشمار و با همه کسانی که در حال حاضر وظیفه مراقبت از قربانیان را دارند ، است.” .