هیچ مزیتی از درمان با پلاسما در COVID-19 شدید دیده نمی شود. ویروس ممکن است به باروری مردان آسیب برساند

در زیر خلاصه ای از آخرین مطالعات علمی در مورد ویروس کرونا وجود دارد و تلاش برای یافتن درمان ها و واکسن های COVID-19 ، بیماری ناشی از ویروس است. درمان با پلاسما در COVID-19 شدید هیچ فایده ای نشان نمی دهد.

محققان در آرژانتین روز سه شنبه در مجله پزشکی نیوانگلند گزارش دادند که پلاسمای خون از بازماندگان COVID-19 برای بیماران مبتلا به ذات الریه شدید COVID-19 سود چندانی نداشت. به اصطلاح پلاسمای نقاهت ، که آنتی بادی های بازماندگان COVID-19 را به افراد آلوده تحویل می دهد ، وضعیت سلامتی بیماران بحرانی را بهبود نمی بخشد یا خطر مرگ ناشی از بیماری را بهتر از دارونما کاهش می دهد. محققان به طور تصادفی 333 بیمار بستری در بیمارستان مبتلا به ذات الریه شدید COVID-19 را برای دریافت پلاسمای بهبودی یا دارونما تعیین کردند. پس از 30 روز ، آنها هیچ تفاوت قابل توجهی در علائم یا سلامت بیماران مشاهده نکردند. میزان مرگ و میر تقریباً یکسان بود: 11٪ در گروه پلاسمای بهبودی و 11.4٪ در گروه دارونما ، تفاوتی که از نظر آماری معنی دار تلقی نمی شود. دکتر ونتورا سیمونوویچ از بیمارستان Italiano de Buenos Aires گفت: هنوز هم ممکن است که پلاسمای بهبودی به بیماران کم مریضی کمک کند که زودتر تحت درمان خود قرار بگیرند. یک آزمایش تصادفی جداگانه از آرژانتین ، که روز شنبه در medRxiv پیش از بررسی همسالان منتشر شد ، نشان داد که هنگامی که بیماران مسن COVID-19 ظرف 72 ساعت پس از شروع علائم به جای دارونما ، پلاسمای نقاهت دریافت می کنند ، به طور قابل توجهی کمتر به شدت بیمار می شوند.

COVID-19 ممکن است به باروری مردان آسیب برساند

شواهد آسیب بیضه ها از COVID-19 در یک سری از مطالعات کوچک کالبد شکافی جمع شده است ، که نشان می دهد ویروس کرونا می تواند بر باروری مردان تأثیر بگذارد. محققان دانشگاه میامی در فلوریدا بافت بیضه شش مرد را که در اثر COVID-19 مردند و سه نفری را که به دلایل دیگر مردند مقایسه کردند. سه نفر از بیماران COVID-19 آسیب به بیضه داشتند که توانایی آنها در تولید اسپرم را مختل می کند. یک تیم تحقیقاتی چینی در اوایل سال جاری مشاهدات مشابهی را انجام دادند و همچنین دریافتند که برخی از سیستم های ایمنی بیماران COVID-19 به بیضه ها “حمله” می کنند و باعث التهاب شدید یا ارکیت می شوند. یک تیم جداگانه چینی در 12 مرد که در اثر COVID-19 مردند ، “آسیب قابل توجهی” به بافت سلولهای اصلی بیضه ها وارد کرد. تیم میامی در گزارشی که منتشر شد نتیجه گیری کرد: “این احتمال که COVID-19 به بیضه ها آسیب برساند و بر باروری تأثیر بگذارد … ارزیابی عملکرد غدد جنسی در مردان آلوده به COVID-19 یا بهبودی از COVID-19 و تمایل به باروری را تضمین می کند.” در مجله جهانی بهداشت مردان.

به نظر نمی رسد جهش ها به ویروس کرونا کمک کند تا سریعتر گسترش یابد

دانشمندان روز چهارشنبه در ژورنال ارتباطات طبیعت گفتند ، ویروس کرونا ویروس همزمان با گسترش آن در سراسر جهان در حال تغییر و تحولات ژنتیکی است ، اما به نظر نمی رسد جهش هایی که در حال حاضر مستند شده اند ، به انتشار آن کمک کند محققان با استفاده از مجموعه داده جهانی ژنوم ویروس از 46723 نفر مبتلا به COVID-19 از 99 کشور جهان ، بیش از 12700 جهش در مواد ژنتیکی ویروس را شناسایی کردند. از این میان ، دانشمندان بر روی 185 جهش متمرکز شدند که دریافتند حداقل سه بار به طور مستقل در طی دوره شیوع بیماری اتفاق افتاده است. لوسی ون دورپ ، نویسنده ، م ofسسه ژنتیک کالج دانشگاه لندن ، گفت: “خوشبختانه ، ما دریافتیم که هیچ یک از این جهش ها باعث گسترش سریعتر COVID-19 نمی شود.” با این حال کارشناسان دیگر اظهار داشتند که یک جهش ، معروف به D614G ، انتقال ویروس را افزایش می دهد. فرانسوا بالوکس ، استاد UCL که روی این مطالعه کار می کرد ، گفت که در حال حاضر یافته های آن هیچ خطری برای اثر بخشی واکسن COVID-19 ندارد. وی گفت: “ویروس ممکن است در آینده جهش های فرار از واکسن را بدست آورد ، اما ما اطمینان داریم که می توانیم بلافاصله آنها را پرچم گذاری کنیم ، که در صورت لزوم امکان به روزرسانی به موقع واکسن ها را فراهم می کند.”

بیشتر آمریکایی ها هنوز فاقد آنتی بادی COVID-19 هستند

نتایج آزمایش آنتی بادی نشان می دهد از سپتامبر ، اکثر قریب به اتفاق ساکنان ایالات متحده هنوز در معرض ویروس کرونا قرار نگرفته اند. در تمام 50 ایالت ، منطقه کلمبیا و پورتوریکو ، محققان به دنبال آنتی بادی COVID-19 در تقریباً 178000 نمونه خون جمع آوری شده بین ژوئیه و سپتامبر از بیمارانی بودند که به دلایل غیر مرتبط با ویروس کرونا ، تحت آزمایش قرار گرفتند. در همه ایالت ها به غیر از چند کشور ، سطح آنتی بادی ها حاکی از آن است که کمتر از 10٪ از جمعیت با COVID-19 آلوده یا بهبود یافته اند. بیشترین شیوع آنتی بادی های COVID-19 در نیویورک – کانون اولیه شیوع ایالات متحده – بود که حدود 25٪ از نمونه های خون تا اواسط ماه اوت مثبت بودند. به نظر می رسد در برخی از ایالت ها نسبت افراد با آنتی بادی COVID-19 زیر 1٪ باشد. محققان دریافتند که به اصطلاح میزان شیوع شیوع با گذشت زمان کاهش می یابد ، اگرچه این نرخ در برخی از ایالت ها از جمله جورجیا و مینه سوتا افزایش یافته است. در گزارشی که روز سه شنبه در JAMA Internal Medicine منتشر شد ، محققان گفتند كه كار بیشتری لازم است تا بدانیم كه آیا وجود آنتی بادی بر آسیب پذیری افراد در برابر عفونت مجدد COVID-19 تأثیر دارد.