واکسن Sputnik V 92٪ موثر بر Covid-19: موسسه روسیه

HYDERABAD: واکسن Sputnik V برای Covid-19 ، که توسط م Instituteسسه تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا روسیه تولید می شود ، میزان کارآیی 92 درصد را نشان داده است.
در اعلامیه مطبوعاتی گامالیا و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) آمده است که این تأیید بر اساس اولین داده های موقت از بزرگترین آزمایشات بالینی تصادفی ، کنترل شده با پلاسبو فاز -3 در روسیه با حضور 40،000 داوطلب است.
این کارآزمایی ها کارآیی بیش از 16000 داوطلب را که 21 روز پس از اولین تزریق واکسن یا دارونما دریافت کرده بودند ، ارزیابی کرد.
در نتیجه تجزیه و تحلیل آماری 20 مورد تایید شده ویروس کرونا ، این مورد بین افراد واکسینه شده و کسانی که دارونما دریافت کرده بودند تقسیم شد و نشان داد که واکسن Sputnik V پس از دوز دوم ، میزان کارآیی 92 درصدی داشته است.
در سپتامبر سال 2020 ، دکتر Reddys و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) ، صندوق سرمایه داری مستقل روسیه ، برای انجام آزمایشات بالینی واکسن Sputnik V و توزیع آن در هند با یکدیگر مشارکت کردند.
به عنوان بخشی از مشارکت ، RDIF پس از تصویب مقررات در هند ، 100 میلیون دوز واکسن را به دکتر ردیس عرضه می کند.
در 11 آگوست سال 2020 ، واکسن Sputnik V توسط وزارت بهداشت روسیه ثبت شد و اولین واکسن ثبت شده علیه COVID-19 بر اساس پلت فرم وکتورهای آدنو ویروسی در جهان شد.
به طور جداگانه ، در ماه سپتامبر واکسن برای اولین بار به گروه داوطلب از مناطق قرمز بیمارستانهای روسیه تزریق شد.
انتشار 10000 داوطلب واکسینه شده دیگر که به نمایندگی از پزشکان و سایر گروههای پرخطر تحت استفاده مدنی از واکسن در آزمایشات بالینی هستند ، همچنین میزان اثر واکسن را بیش از 90 درصد تأیید کرد.
از 11 نوامبر ، به عنوان بخشی از آزمایشات بالینی در 29 مرکز درمانی روسیه ، بیش از 20،000 داوطلب با دوز اول و بیش از 16،000 داوطلب با دوز اول و دوم واکسن واکسیناسیون شدند.
بعلاوه ، مانند تاریخ ، هیچگونه عارضه جانبی غیر منتظره به عنوان بخشی از تحقیق مشخص نشد.
طبق برخی از واکسیناسیون ها ، عوارض جانبی کوتاه مدت کوتاه مانند درد در محل تزریق ، سندرم آنفولانزا مانند تب ، ضعف ، خستگی و سردرد داشتند.
الكساندر گینتسبورگ ، مدیر مركز گامالیا ، گفت كه انتشار نتایج میان دوره ای آزمایشات بالینی پس از ثبت نام كه ​​به طور قانع كننده ای نشان می دهد اثر واكسن های Sputnik V در هفته های آینده جای خود را به واكسیناسیون انبوه در روسیه علیه Covid-19 می دهد. ”
وی گفت: با تشکر از مقیاس تولید در سایت های جدید تولید ، واکسن Sputnik V به زودی برای جمعیت بیشتری در دسترس خواهد بود.
وی گفت: “این روند فعلی را شکسته و منجر به کاهش نهایی عفونت Covid-19 ، ابتدا در روسیه و سپس در سطح جهانی خواهد شد.”
Pfizer Inc و BioNTech SE روز دوشنبه گفتند که مشخص شد نامزد واکسن آنها بیش از 90 درصد در جلوگیری از Covid-19 موثر است.