وزیر: فرانسه در حال بررسی ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف است

پاریس: دولت فرانسه ممکن است ممنوع کردن سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف محبوب به ویژه در میان نوجوانان وزیر بهداشت تا پایان سال جاری فرانسوا براون چهارشنبه گفت.
براون به شبکه تلویزیونی فرانس اینتر گفت: «من طرفدار ممنوعیت هستم.
او گفت: «سیگار یک بلا است، سالانه 75000 نفر را در فرانسه می کشد».
به گفته براون، اگرچه دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور، اکثریت پارلمان را ندارد، اما وزیران برای دستیابی به توافق بر سر ممنوعیت «با قانونگذاران همکاری خواهند کرد».
او افزود که این می تواند «قبل از پایان سال جاری» تصویب شود.
این ممنوعیت ممکن است بخشی از یک طرح جدید ضد سیگار باشد که وزارت بهداشت در پنج سال آینده روی آن کار می کند.
سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف شیرین و میوه ای – که در فرانسه به نام “پف” شناخته می شوند – در بسته بندی های رنگی روشن و با قیمت هایی در دسترس نوجوانان به قیمت 8 تا 12 یورو (8.80-13.25 دلار) برای 500 استنشاق فروخته می شوند.
حدود 20 برندی که این محصولات را در فرانسه می فروشند توسط منتقدان متهم به هدف قرار دادن نوجوانان با وجود قوانین موجود در ممنوعیت فروش سیگارهای الکترونیکی به خردسالان هستند.
گروه ضد استعمال دخانیات ACT اواخر سال گذشته گفت: وسایل یکبار مصرف “به طور فزاینده ای در رسانه های اجتماعی محبوب هستند و تصویری عمدتاً مثبت و بی ضرر در بین جوانان دارند.”
اما سیگارهای یک بار مصرف می توانند تا 20 میلی گرم در هر میلی لیتر نیکوتین بسیار اعتیادآور داشته باشند که آنها را به یک “محور” بالقوه برای سیگار کشیدن تبدیل می کند.