ویروس کرونا: طبق یک مطالعه جدید ، هفت شکل مختلف COVID-19 خفیف

در یک مطالعه جدید که اخیراً در مجله Allergy منتشر شده است ، دانشمندان و محققان پزشکی ، از جمله محققان دانشگاه پزشکی وین در اتریش ، هفت شکل مختلف COVID-19 خفیف را شناسایی کردند. علاوه بر این ، ادعا می شود که ویروس کرونا ویروس جدید نیز تغییرات چشمگیری را در سیستم ایمنی بدن باقی می گذارد حتی پس از 10 هفته از تشخیص عفونت اولیه.

در حالی که محققان و دانشمندان به طور خستگی ناپذیر در تلاشند تا یک واکسن تأیید شده از نظر بالینی و کنترل شیوع ویروس کشنده را کنترل کنند ، این یافته جدید می تواند موفقیت بزرگی در درمان بیماران و تولید واکسن بالقوه علیه ویروس باشد.

مطالعه: هفت “شکل مختلف بیماری” در COVID-19 خفیف


این تحقیق توسط ایمونولوژیست وینفرید اف پیکل و متخصص آلرژی رودلف والنتا ، هر دو از مرکز پاتوفیزیولوژی ، عفونت شناسی و ایمونولوژی ، از دانشگاه پزشکی وین در اتریش انجام شد. آنها 109 نقاهت و 98 فرد سالم را برای آغاز برنامه جمع کردند. در این مطالعه ، آنها هفت “شکل مختلف بیماری” را در بیماران خفیف COVID-19 کشف کردند. گروه علائم شامل:

– علائم آنفولانزا مانند تب ، لرز ، خستگی و سرفه.

– علائم شایع سرماخوردگی همراه با رینیت ، عطسه ، خشکی گلو و گرفتگی بینی و درد مفاصل و عضلات.

– درد مفاصل و عضلات.

– التهاب چشم و مخاط.

– مشکلات ریوی همراه با ذات الریه و تنگی نفس.

– مشکلات دستگاه گوارش از جمله اسهال ، حالت تهوع و سردرد.

– از دست دادن حس بویایی و چشایی و سایر علائم.

به گفته محققان ، “از دست دادن بویایی و چشایی بیشتر افراد مبتلا به” سیستم ایمنی جوان “را تحت تأثیر قرار می دهد که با تعداد سلولهای ایمنی اندازه گیری می شود – لنفوسیت های T – که اخیراً از غده تیموس مهاجرت کرده اند. وینفرید اف پیکل ، یکی از دانشمندان ، گفت ، این بدان معناست که ما توانستیم به روشنی (اشکال 1 و 3) را از اشکال خاص اندام (گروه 6 و 7) بیماری اولیه کوید 19 تشخیص دهیم. ”

تأثیر COVID-19 بر روی خون بیماران بهبود یافته


این مطالعه همچنین نشان می دهد که COVID-19 تغییرات قابل تشخیص طولانی مدت در خون نقدینان را پشت سر می گذارد ، بسیار شبیه به اثر انگشت.

طبق گفته Pickl ، “هم سلول های CD4 و CD8 T – مهم برای ایجاد ایمنی – سلول های حافظه ای در محفظه ایجاد شده و سلول های CD8 T به شدت فعال می شوند. این نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن هنوز چند هفته پس از عفونت اولیه به شدت درگیر بیماری است. در همان زمان ، سلول های نظارتی بسیار کاهش یافته اند – و این احتمالاً یک ترکیب خطرناک است ، که می تواند منجر به خود ایمنی شود. ”

علاوه بر این ، مقدار بیشتری از سلولهای ایمنی تولید کننده آنتی بادی در خون بیماران بهبود یافته شناسایی شد. افزایش سطح آنتی بادی ها به افزایش سطح تب بستگی دارد ، طبق مطالعه.

آنها همچنین ادعا کردند که سیستم ایمنی بدن انسان ضمن تقویت بدن در برابر Covid-19 با عملکرد ترکیبی سلولهای ایمنی و آنتی بادی ها ، خود را تقویت می کند.