پادشاه و ملکه سوئد از همسایه بالتیک استونی بازدید می کنند

تالین: پادشاه سوئد کارل شانزدهم گوستاف و ملکه سیلویا روز سه شنبه یک سفر دولتی سه روزه را از استونی آغاز کردند – اولین دیدار رسمی آنها از جمهوری شوروی سابق در بیش از 30 سال گذشته.
آلار کاریس، رئیس جمهور استونی و همسرش از پادشاه و ملکه سوئد در میدان آزادی مرکزی تالین با افتخارات کامل نظامی استقبال کردند و جمعیت مشتاقی از بزرگسالان و کودکان به طور یکسان پرچم استونی و سوئد را به اهتزاز درآوردند.
دفتر رئیس جمهور گفت که این سفر به تالین و شهر دوم تارتو “بر دوستی نزدیک بین استونی و سوئد تاکید می کند، به ویژه با توجه به اینکه این سفر در طول 50 ام. سالگرد از به سلطنت رسیدن شاه کارل شانزدهم گوستاف.”
کشورهای بالتیک استونی، لتونی و لیتوانی – همه جمهوری‌های شوروی سابق که عضو اتحادیه اروپا و ناتو هستند – همسایگان سوئد در سراسر دریای بالتیک هستند و روابط تجاری و سیاسی نزدیکی با استکهلم دارند. استونی همچنین پیوندهای تاریخی با سوئد دارد، زیرا این کشور کوچک 1.3 میلیونی در قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم استانی از امپراتوری سوئد بود.
آخرین باری که شاه کارل شانزدهم گوستاف و ملکه سیلویا از استونی دیدار کردند در سال 1992 بود، یک سال پس از آن که کشور بالتیک پس از نزدیک به پنجاه سال حکومت شوروی استقلال خود را به دست آورد.
دفتر رئیس جمهور استونی اعلام کرد که این سفر سلطنتی بر تقویت همکاری بین دو کشور در بخش های امنیتی و دفاعی، اقتصاد و در زمینه آموزش، پژوهش و نوآوری متمرکز خواهد بود.
شاه کارل شانزدهم گوستاف در 15 سپتامبر 1973 بر تخت نشست و طولانی ترین پادشاه سوئد است. در اوایل ژوئن، پادشاه 50 سال بر تخت سلطنت را با جشن های گسترده جشن می گیرد.