پاپ فرانسیس، جمعیت زیادی عید پاک را در میدان گل‌آذین واتیکان جشن می‌گیرند

شهر واتیکان : پاپ فرانسیس جشن توده ای را در یکشنبه عید پاک با همراهی ده ها روحانی و ده ها هزار زائر و گردشگر در میدان سنت پیتر افتتاح کرد، جایی که گل های بهاری فضای وسیع را روشن کرد. که توسط گل های بهاری روشن شده است.
لاله‌های قرمز نارنجی، اسپری‌های زرد فورسیتیا و نرگس و سایر شکوفه‌های فصلی رنگارنگ روز شنبه با کامیون‌هایی از هلند منتقل شدند و در گلدان‌ها قرار گرفتند تا تزئینات را تزئین کنند. میدان واتیکان، که به سرعت یکشنبه با ساکنان رم پر شد و بازدیدکنندگان هفته مقدس به سوی شهر.
به گفته سرویس های امنیتی واتیکان، حدود 45000 نفر تا آغاز مراسم عشای ربانی در اواسط صبح تجمع کرده بودند.
در آغاز مراسم عید پاک با الهام از اعتقاد اصلی مسیحیان مبنی بر اینکه عیسی پس از مصلوب شدن از مردگان برخاست، فرانسیس در حالی که کلمات آیینی را به لاتین می خواند، آب مقدس پاشید و تا حدودی خسته به نظر می رسید.
یک سایبان روی لبه پله‌ها در میدان به پاپ پناه داد که 12 ساعت پس از یک مراسم 2.25 ساعته بیداری عید پاک در کلیسای سنت پیتر در شب قبل در معرض دید عموم قرار گرفت.
فرانسیس 86 ساله که هنوز از برونشیت نقاهت می‌کند، به دلیل سرمای بی‌سابقه شبانه، از راهپیمایی سنتی جمعه خوب در کولوسئوم رم صرف نظر کرد.
یکشنبه نسیم بود، اما دمای هوا به سرعت یک روز پس از باران و وزش باد شدید رم افزایش یافت.
در پایان مراسم، فرانسیس قرار بود سخنرانی ای را که پاپ ها در کریسمس و عید پاک انجام می دهند، ایراد کند. این پیام که با نام لاتین «Urbi et Orbi» به معنای شهر و جهان شناخته می‌شود، اغلب فرصتی برای محکوم کردن جنگ‌ها و بی‌عدالتی‌ها در سراسر جهان، از جمله آزار و اذیت مذهبی است.
فرانسیس به طور کلی پس از اقامت سه روزه هفته گذشته در بیمارستانی در رم که در آن آنتی بیوتیک داخل وریدی برای برونشیت تجویز شد، بهبود یافت. او در 1 آوریل مرخص شد. به جز اینکه از راهپیمایی مشعل روشن شده در کولوسئوم راه صلیب صرف نظر کرد، به برنامه سنگینی از حضورهای عمومی هفته مقدس پایبند بود.