پایتخت آلمان برای اعتراض به اقدامات ویروس کرونا تأمین می کند

برلین: پلیس برلین ، با پشتیبانی نیروهای سراسر کشور ، روز چهارشنبه قبل از اعتراضات پیش بینی شده در حالی که پارلمان لایحه ای را تقویت می کند که توانایی دولت در اعمال محدودیت های ویروس کرونا را تقویت می کند ، اطراف مرکز دولت پایتخت را محاصره کرد.
یک سری تظاهرات که در خارج از ساختمان پارلمان بوندستاگ آلمان برنامه ریزی شده بود به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع شد ، اما بسیاری دیگر از اعتراضات برای مناطق دیگر در برلین ثبت شده است.
شمشیربازی در اطراف یک منطقه وسیع ، از جمله بوندستاگ و دفاتر پارلمان مجاور ، دبیرخانه فدرال و اقامتگاه ریاست جمهوری و دفاتر در صورت تصمیم هر معترض به مخالفت با این ممنوعیت ، ساخته شد.
جمعیت زیادی صبح روز چهارشنبه در بیرون دروازه برجسته براندنبورگ ، نه چندان دور از پارلمان ، جمع شدند. تعداد کمی از آنها ماسک زده یا از رعایت فاصله اجتماعی توصیه شده نگه داشته شده اند.
تظاهرات اوایل این ماه در شهر شرقی لایپزیگ هنگامی که هزاران معترض از دستور پلیس برای ماسک زدن و بعداً برای پراکنده کردن سرپیچی کردند ، هرج و مرج به پایان رسید. برخی از شرکت کنندگان به افسران پلیس و روزنامه نگاران حمله کردند.
قانون گذاران آلمانی قرار است در مورد لایحه ای بحث کنند که زیرساخت قانونی قوانین فاصله اجتماعی ، الزامات استفاده از ماسک در مراکز عمومی و تعطیلی فروشگاه ها و اماکن دیگر را برای کند کردن انتشار ویروس فراهم می کند. در حالی که چنین اقداماتی توسط بیشتر مردم در آلمان پشتیبانی می شود ، اقلیت صوتی با استدلال بر خلاف قانون اساسی بودن این محدودیت ها ، گردهمایی های منظمی را در سراسر این كشور برگزار كرده است.
پیش بینی می شود این اقدامات هم از مجلس عوام و هم از بالا از پارلمان عبور کند و به سرعت توسط رئیس جمهور آلمان امضا شود.
آلمان ، که به دلیل کار با موج اول ویروس مورد ستایش قرار گرفته است ، 13000 مورد مرگ ویروس را در همه گیری مشاهده کرده است که یک چهارم مرگ انگلیس است.