پلیس آلمان خانه های چهار مظنون به ارتباط با مهاجم وین را بازرسی کرد

برلین: پلیس آلمان روز جمعه گفت آنها در حال جستجو در چندین شهر آلمان در ارتباط با چهار نفر بودند که احتمال می رود با مظنون ارتباط داشته باشند مهاجم وین که روز دوشنبه چهار نفر را کشته است هنگامی که به سمت تماشاگران و میله ها آتش گشود.
پلیس وین یک شهروند دو تابعیته 20 ساله را شلیک کرد اتریش و مقدونیه شمالی که قبلاً به جرم تلاش برای پیوستن به دولت اسلامی در سوریه زندانی شده بودند.
پلیس جنایی BKA آلمان در توییتر خود گفت که آنها در حال جستجو در خانه ها و مشاغل در شهرهای آلمان Osnabrueck ، Kassel و در منطقه Pinneberg نزدیک هامبورگ.
آنها گفتند: “هیچ گونه سو initial ظن اولیه وجود ندارد كه چهار نفری كه تحت اقدامات امروز قرار گرفته اند در این حمله مشاركت داشته اند ، اما گفته می شود كه با مهاجم مظنون ارتباط داشته اند.”
احکام جستجو پس از انتقال اطلاعات توسط دادگستری اتریش به دادستان های آلمان به دست آمد ، BKA گفت.
سوئیس کارل نهامر ، وزیر کشور اتریش روز پنجشنبه گفته بود ، دو نفر را نیز در ارتباط با حمله روز دوشنبه دستگیر کرده است ، و اتریش در تحقیقات خود با کشور نا مشخص دیگری در ارتباط نزدیک بود.
مقامات وزارت کشور اتریش گفته اند که هر 15 نفری که در اتهامات درگیر درگیر این دام مرگبار بازداشت شده اند ، بخشی از صحنه اسلامگرایان تندرو هستند.