پوتین از عملکرد نیروی دریایی روسیه تمجید کرد: پوتین از عملکرد نیروی دریایی روسیه در رزمایش های اقیانوس آرام استقبال کرد

مسکو: ولادیمیر رئیس جمهور روسیه پوتین روز دوشنبه از عملکرد ارتش در مانورهای دریایی عظیم که کل ناوگان روسیه در اقیانوس آرام را درگیر کرده است – نمایش قدرت در میان تنش ها با غرب بر سر نبرد در اوکراین، تمجید کرد.
دفاع وزیر سرگئی شویگو به پوتین گزارش داد که رزمایشی که روز جمعه آغاز شد، شامل 167 کشتی جنگی، از جمله 12 زیردریایی، 89 هواپیما و 25000 سرباز است.
شویگو گفت: به عنوان بخشی از این رزمایش، بمب‌افکن‌های راهبردی دوربرد روسیه با قابلیت حمل اتمی بر فراز بخش مرکزی اقیانوس آرام پرواز خواهند کرد تا حملاتی را علیه گروه‌هایی از کشتی‌های دشمن تقلید کنند.
پوتین در دیدار روز دوشنبه با شویگو از عملکرد “سطح بالا” نیروی دریایی تمجید کرد و گفت که رزمایش های مشابهی باید در مناطق دیگر برگزار شود.
وزارت دفاع اعلام کرد بخش‌هایی در بخش جنوبی دریای اوخوتسک، خلیج پیتر کبیر دریای ژاپن و خلیج آواچا در سواحل جنوب شرقی شبه‌جزیره کامچاتکا برای حمل و نقل دریایی و هوایی برای مدت طولانی بسته خواهند شد. تمرین پرتاب اژدر و موشک و تمرینات توپخانه.
این وزارتخانه اعلام کرد که این رزمایش ها برای “آزمایش آمادگی ناوگان اقیانوس آرام برای دفع تجاوز” انجام شده است. این وزارتخانه این نشست را نمایشی از “شفافیت داوطلبانه” روسیه توصیف کرد.
ارتش روسیه بخش عمده ای از نیروهای خود را در خطوط مقدم در اوکراین متمرکز کرده است، اما همچنین به انجام تمرینات منظم در سراسر روسیه برای آموزش نیروهای خود و نشان دادن آمادگی آنها ادامه داده است.
مانورهای ناوگان اقیانوس آرام درست قبل از ورود ژنرال لی شانگفو وزیر دفاع چین به روسیه در روز یکشنبه و دیدار با پوتین که از روابط نزدیک بین مسکو و پکن استقبال کرد، آغاز شد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مذاکرات لی با شویگو بر “چشم انداز همکاری دفاعی دوجانبه و مسائل حاد امنیت جهانی و منطقه ای” متمرکز خواهد بود.
روز جمعه، شویگو خاطرنشان کرد که سناریوی این مانورها پاسخی به تلاش دشمن برای فرود در جزیره ساخالین و جزایر کوریل جنوبی است.
ژاپن از حقوق ارضی جزایر کوریل که آن را سرزمین های شمالی می نامد، دفاع می کند. اتحاد جماهیر شوروی آنها را در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم گرفت و این اختلاف باعث شد که کشورها از امضای معاهده صلحی که به طور رسمی به خصومت‌هایشان پایان می‌دهد، باز داشته باشند.
سال گذشته روسیه اعلام کرد که مذاکرات صلح با ژاپن را در اعتراض به تحریم‌های توکیو علیه مسکو به دلیل اقدام این کشور در اوکراین به حالت تعلیق درآورده است.
روسیه در سال‌های اخیر حضور نظامی خود را در این جزایر افزایش داده و جت‌های جنگنده پیشرفته، موشک‌های ضد کشتی و سامانه‌های دفاع هوایی را در آنجا مستقر کرده است.