پوتین سربازان خود را با دومین دیدار از اوکراین گرد هم می‌آورد: پوتین نیروهای خود را با دومین دیدار از اوکراین در 2 ماه دیگر گرد هم می‌آورد.

کیو: مقامات روز سه‌شنبه گفتند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از پست‌های فرماندهی نیروهای کرملین که در اوکراین می‌جنگند، بازدید کرد، در حالی که جنگ به ماه چهاردهم خود نزدیک می‌شود و کی‌یف آماده یک حمله متقابل احتمالی با سلاح‌های غربی است. ویدئویی که توسط کرملین منتشر شد و توسط تلویزیون دولتی روسیه پخش شد نشان داد پوتین با هلیکوپتر به مقر فرماندهی نیروهای روسی در استان خرسون در جنوب اوکراین رسید و سپس به مقر گارد ملی روسیه در استان لوهانسک که در شرق است پرواز کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که این دیدارها روز دوشنبه انجام شد. این سفر، دومین سفر پوتین در دو ماه اخیر به سرزمین های تحت اشغال روسیه در اوکراین، نشان دهنده تلاش آشکار رهبر روسیه برای جمع آوری نیروهایش و نشان دادن اقتدار خود بود.
پوتین با پوشیدن یک کت و شلوار تیره ظاهر شد که در طول هر دو توقف، جلساتی را با فرمانده نظامی خود اداره می کرد. مکان‌های مقر نظامی فاش نشد و ارزیابی نزدیکی آنها به خط مقدم غیرممکن بود. همچنین امکان تایید مستقل صحت فیلم ویدئویی وجود نداشت.
روز سه‌شنبه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین آخرین سفر خود را به مواضع نزدیک خط مقدم انجام داد تا عزم سربازانی را که در حال نبرد با نیروهای پوتین هستند، تقویت کند.
دفتر وی گفت که زلنسکی از واحدهایی در آودیوکا، شهری در استان دونتسک که در آن نبردهای شدید در جریان است، بازدید کرد. او گزارش های دست اولی در مورد وضعیت میدان جنگ شنید و جوایزی را اهدا کرد.
بازدیدهای زلنسکی از مناطقی از کشورش که بار تهاجم تمام عیار روسیه را متحمل شده اند، در ماه گذشته و زمانی که او اغلب با قطار به سراسر کشور رفت و آمد می کرد، افزایش یافت. مانند پوتین، سفرهای رهبر اوکراین در زمان جنگ معمولاً تا زمانی که وی قبلاً منطقه ای را ترک کرده است، منتشر نمی شود.
جنگ روسیه در اوکراین در بحبوحه نبردهای شدید در شرق، به ویژه در اطراف شهر باخموت استان دونستک، که به مدت 8 ماه و نیم صحنه طولانی ترین و خونین ترین نبرد تاکنون بوده است، تا حد زیادی به بن بست رسیده است.
خرسون و لوهانسک، همراه با استان‌های دونتسک و زاپوریژژیا، به‌طور غیرقانونی به روسیه الحاق شدند و در پی همه‌پرسی‌های محلی که اوکراین و غرب آن‌ها را ساختگی دانستند، به روسیه ملحق شدند.
میخائیلو پودولیاک مشاور رئیس جمهور اوکراین در انتقاد شدید از سفر پوتین، رهبر روسیه را به “تحقیر” و نویسنده “قتل های دسته جمعی” در جنگ متهم کرد.
چه در آن زمان و چه در حال حاضر، بخش‌های بزرگی از دونتسک، خرسون و زاپوریژژیا و همچنین برخی از مناطق استان لوهانسک تحت کنترل اوکراین باقی مانده‌اند. در ماه نوامبر، نیروهای روسیه مناطقی را در استان خرسون، از جمله پایتخت همنام منطقه، واگذار کردند.
در تحولی موازی، دنیس پوشیلین، فرماندار بخش اشغالی استان دونتسک که از سوی مسکو منصوب شده بود، به مینسک رفت و از الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، متحد پوتین، قول حمایت گرفت.
تحلیلگران گفتند که دیدار پوشیلین احتمالاً مورد تأیید کرملین بوده و به دنبال یادآوری احتمال پیوستن بلاروس به روسیه در جنگ به کیف بود.
والری کاربالویچ، تحلیلگر سیاسی بلاروسی، در مصاحبه ای تلفنی گفت: کرملین مینسک را مجبور می کند که فعالانه تر در جنگ شرکت کند تا اوکراین را با تهدید به پیوستن بلاروس تحت فشار قرار دهد. واضح است که سفر پوشیلین به مینسک با سفر پوتین به مناطق اشغالی اوکراین همگام بوده و هدف آن نشان دادن این است که تهدید بلاروس از بین نرفته است.
پوتین در هر دو مکانی که بازدید کرد، عید پاک ارتدکس را که یکشنبه جشن گرفته شد، به بخش‌های نظامی تبریک گفت و نمادهایی را به آنها اهدا کرد.
پوتین در صحبت با افسران ارشد در مقر خرسون، یک کپی از یک نماد ارتدکس را که به گفته او متعلق به یک ژنرال مشهور روسی در قرن نوزدهم است، به آنها تحویل داد.
افسران ارشد حاضر در جلسات منعکس کردند که کدام یک در حال حاضر به نفع پوتین هستند. سرهنگ ژنرال میخائیل تپلینسکی، رئیس نیروهای هوابرد روسیه، از جمله ژنرال های ارشد در پایگاه خرسون بود.
تپلینسکی، یک افسر حرفه ای که از ستوان به سمت رئیس شاخه نظامی نخبه رسید، به دلیل محبوبیت در میان سربازانش مشهور است. با این حال، در پاییز گذشته، او به طور موقت از سمت خود در بحبوحه اختلاف با مقامات ارشد نظامی برکنار شد.
او در اوایل سال جاری به کار خود بازگردانده شد و حضور او در دیدار با پوتین نشان داد که او دوباره به نفع خود است.
سرهنگ ژنرال الکساندر لاپین، افسر ارشدی که در منطقه لوهانسک به استقبال پوتین رفت، پس از متهم شدن به عقب نشینی عجولانه روسیه از بخش هایی از استان خارکف در اوکراین، از وظایف خود به عنوان افسر فرماندهی نیروهای روسی در شمال شرق اوکراین برکنار شد. مواجهه با یک ضد حمله اوکراین در ماه سپتامبر.
او بعداً به عنوان رئیس ستاد نیروی زمینی معرفی شد و دیدار او با پوتین در روز سه شنبه نشان داد که لاپین از اعتماد رئیس جمهور برخوردار است.
سفرهای پوتین به مقر نظامی در حالی انجام می شود که اوکراین در حال آماده شدن برای یک ضد حمله جدید برای بازپس گیری سرزمین های اشغالی است. او ماه گذشته از شهر بندری ماریوپول در دریای آزوف که تحت کنترل روسیه است، بازدید کرد که پس از دو ماه درگیری شدید در ماه می 2022 به تصرف نیروهای روسی درآمد.
مقامات اوکراینی گفته‌اند که با کاهش نیروهای روسیه در شرق اوکراین و در عین حال آماده شدن برای یک ضد حمله، زمان می‌خرند.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، استدلال کرده است که اگر روسیه در نبرد برای باخموت پیروز شود، می‌تواند به پوتین اجازه دهد تا حمایت بین‌المللی از توافقی را آغاز کند که اوکراین را ملزم به مصالحه‌های غیرقابل قبول برای پایان دادن به جنگ می‌کند.
الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در مصاحبه ای در کیف به آسوشیتدپرس گفت که متحدان اوکراین به دولت کمک می کنند تا تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی یک ضد حمله از جمله خودروهای زرهی سنگین و مهمات را جمع آوری کند.
در همین حال، به گفته دفتر رئیس جمهور اوکراین، دست کم سه غیرنظامی بین دوشنبه تا سه شنبه در اوکراین کشته و 11 نفر زخمی شدند.
این دفتر گفت که بیشتر تلفات در دونباس، منطقه شرقی متشکل از استان های لوهانسک و دونتسک رخ داده است. بر اثر تیراندازی توپخانه در شهرستان خرسون که منطقه بازار مورد اصابت قرار گرفت 6 نفر مجروح شدند.