پوتین: پوتین و زلنسکی نیروها را جمع می کنند و جنگ آماده مرحله جدیدی است

کیو: مقامات روسیه روز سه‌شنبه گفتند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از پست‌های فرماندهی نیروهای خود که در اوکراین می‌جنگند برای دومین بار در دو ماه گذشته بازدید کرد. ولودیمیر زلنسکی آخرین سفر خود را به مواضع نزدیک خط مقدم انجام داد.
این بازدیدها – در روزهای مختلف و در استان‌های مختلف – به دنبال تقویت عزم سربازان بود، زیرا جنگ به ماه چهاردهم خود نزدیک می‌شود و کیف در حال آماده‌سازی یک ضد حمله احتمالی با تسلیحات غربی است.
ویدئویی که کرملین توسط تلویزیون دولتی روسیه پخش شد نشان داد پوتین ورود با هلیکوپتر به مقر فرماندهی نیروهای روسی در استان خرسون در جنوب اوکراین و سپس پرواز به مقر گارد روسیه در استان لوهانسک که در شرق این کشور است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که این دیدارها روز دوشنبه انجام شد. پوتین با پوشیدن کت و شلوار تیره، در جلسات توجیهی همراه با برنج نظامی خود در هر دو ایستگاه شرکت کرد. مکان‌های مقر نظامی فاش نشد و ارزیابی نزدیکی آنها به خط مقدم غیرممکن بود. همچنین امکان تایید مستقل صحت ویدیو وجود نداشت.
روز سه شنبه، زلنسکی آخرین سفر خود را برای بازدید از واحدها در آودیوکا، شهری در شرق دونتسک که در آن نبردهای شدیدی در جریان است، انجام داد. او گزارش های دست اولی در مورد مبارزه شنید و جوایزی را اهدا کرد. بازدیدهای زلنسکی از مناطقی که بار سنگین تهاجم تمام عیار روسیه را احساس می‌کردند، در ماه گذشته افزایش یافت و او اغلب با قطار به سراسر کشور رفت و آمد کرد. مانند پوتین، سفرهای اوکراینی در زمان جنگ معمولاً تا زمانی که او قبلاً منطقه ای را ترک کرده باشد، منتشر نمی شود.
سفرهای پوتین در حالی انجام شد که اوکراین در حال تدارک یک ضد حمله جدید برای بازپس گیری سرزمین های اشغالی است. ماه گذشته، او از بندر ماریوپل که تحت کنترل روسیه است در دریای آزوف بازدید کرد. مقامات اوکراینی گفته‌اند که در حال تخلیه نیروهای روسیه در شرق اوکراین هستند و در عین حال برای یک ضد حمله آماده می‌شوند. زلنسکی استدلال کرده است که اگر روسیه بخموت را تصرف کند، می‌تواند به پوتین اجازه دهد تا حمایت بین‌المللی از توافقی را آغاز کند که اوکراین را ملزم به مصالحه برای پایان دادن به جنگ می‌کند.