پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

همین نوع موتورها چون فقط یک پیستون دارا‌هستند -و پیستون دیگری وجود ندارد که لرزش آن را خنثی کند- به طور معمول سر و صدای زیادی ساخت میکنند. ولی زمانی که سیلندرها روبه بر روی هم یا این که v شکل اند، لرزش یکدیگر را خنثی میکنند. درصورتیکه پیستون پهن یا قطر پهناور را کنار پیستون اهمیت قطر مضاعف ناچیز قرار دهیم ( شاتون یک ترازو باشد ) , پیستون ریو شاهد این خواهید بود که توان تولیدی دوچندان زیادتر از اقتدار پیستون لاغر می باشد . تعداد سیلندرهای بیشتر در همین موتورها به مضمون‌ قدرت و گشتاور بالاتر و ولی مصرف سوخت اکثر می باشد. ولی همین ماشین تشنهٔ سوخت و مصرفش بسیار است. سوخت بهطور مستقیم در بالای دو پیستون تزریق نخواهد شد، بلکه بهصورت مماس میان آنان تزریق میشود.هوا از روش درگاههای موجود در سیلندرها وارد پیشرانه می‌شود و گازهای خروجی از روش مجموعه دیگری از درگاهها به همان شکل، شبیه موقعیت معمول در پیشرانههای دو زمانه، بیرون خواهد شد. به عبارتی طور که می دانیم، کار یک پیستون در موتور خودرو، مضاعف مشابه به وظیفه پاها در دوچرخه سواری است. قطر پیستون های موتور خودرو میان ۷۶ تا ۱۲۲ میلی متر (۳ تا ۴ اینچ) تغییر و تحول می کند. در عاقبت این عملیات چهارگانه، وقتی که پیستون به سمت تحت حرکت خود را آغاز می­ نماید و به علت تجمع حجم در بالای پیستون، فشار ناچیز می­ شود و هوا و سوخت، سیلندر را مالامال می­ کند. در موتورهای خطی، پیستونها در بالای میل لنگ قرار می گیرند. هواداران خودرو عاشق موتورهای ۸ سیلندر V صورت اند. از آنجایی که قسمت زیرین میله در موقعیت ثابتی نیست، سبب می شود به جای حرکت خطی، یک حرکت دایره ای رخ داشته باشد. کانفیگ دیگری از موتورهای W صورت بصورت ۳ سیلندر یا این که مضربی از سه بر روی محور میل لنگ است که در موتورهای ۱۲ سیلندر به کارگیری می شود. در همین نوع از موتور، چهار پیستون یا مضربی از چهار اهمیت زاویه روی یک محور قرار می گیرند. بخش بالایی آن نیز به رخ های متعدد ساخته می شود. موتورهای W صورت در تعداد محدودی از خودروها استفاده شده است. موتورهای داخل سوز مرسوم به گونه های دیزلی یا این که بنزینی و دو دوران یا چهار زمانه و پیستونی یا این که دورانی تقسیم می شوند. سیلندرها در موتور طوری چیده شدهاند که یکی از پس از دیگری یا به شکل دوتایی مرحلهٔ احتراق را بگذرانند. ۵ سیلندر خطی به نظیر ۶ سیلندر نرم و بی صدا وجود ندارد البته از ۴ سیلندرها خیلی خوب تر و خوش صداتر است. پله خارجی بایستی به سمت پایین بوده تا مثل حلقه جور c کار کرده و این نوع حلقه نیز در دومی جارینگی آیتم به کار گیری می گیرد . مطلوب به جهت عقب دهنده سیلندر گونه های خودورهای سواری اهل ایران و خارجی می باشد . همین سیلندر ها حیاتی بدنه استوانه ای و جدار ضخیم بوده و قابلیت و امکان تحمل تنش های بالا و رتبه حرارت های بالا می باشد. موتور سیکلت ها عمده در میان ۱ تا ۴ سیلندر دارند. این پیستون ها که به ادله جور طراحی موتورهای دو دوران زیر فشار مکانیکی و حرارت بالا قرار دارا هستند کمتر در خودروها کاربرد دارا هستند و عمده در موتورسیکلتها به فعالیت میروند. در موتورهای v6 بجای قرار دادن ۶ سیلندر به صورت مستقیم، میتوان آنها را به رخ دو سطر شبیه سخن v ساخت. موتور های ۶ سیلندر خطی حساس این که از توان مهربانی بر خوردارند، اما یک میزان درازند و جا دادن آن ها در تحت کاپوت یک میزان اختلال است. خب، باید بدانید که خودروها به هر تعداد که نیاز باشد میتوانند پیستون و سیلندر داشته باشند و پر‌نور است که تعداد سیلندرها و نحوهٔ قرار گیری آنان کنار هم تاثیر زیادی بر روی قدرت اتومبیل خواهد داشت. موتورهای تک سیلندر توان به اندازه برای رویکرد بردن یک خودرو را قیمت پیستون پیکان ندارند. مزیت همین چینش، کوتاه شدن طول موتور به خصوص در موتورهای با تعداد سیلندر بالا می باشد. شاتون همین نیرو را به میل لنگ منتقل می کند و این حرکت خطی به نیروی چرخشی تبدیل می شود. سرویس منظم سیستم خنککاری اتومبیل که شامل فن، رادیاتور، واتر پمپ و ترموستات می‌شود میتواند از بالا رفتن دمای پیستون و مشکلات در پی آن پیشگیری کند. به همین ترتیب که در زمان منبسط شدن دامنه به قطر آن افزوده نشده و دهانه ترک کوچکتر میشود. همین ترتیب به موتور کمک می‌کند تا نرمتر و حیاتی صدای کمتری کار کنند. همین موتورها اکثر وقت ها بیش از ۳ تا ۵ لیتر حجم دارند، مضاعف قادر و صدای غرش آن‌ها هر شنونده ای را به هیجان میآورد. به جهت افرادی که هر مدل نگرانی در آیتم دقیقا چه جایی و همچنین هدایت در آیتم چگونگی استفاده از piston 82 mm ، شما شاید می توانید دارای ما در برگه وب تماس بگیرید.