چگونه بفهمیم کودک شما نیازهای خاصی دارد یا خیر

انواع مختلفی از نیازهای ویژه وجود دارد که با دیدن کودک قابل مشاهده است. اما مواردی وجود دارد که باید به شدت به دنبال علائمی باشیم که نشانگر مشکلی باشد که نیاز به مداخله ما دارد.

تشخیص معلولیت هایی مانند اختلالات بینایی ، فلج مغزی ، کم شنوایی ممکن است آسان باشد. اما در ابتدا ممکن است ناتوانی در یادگیری مانند نارساخوانی ، دیسگرافی ، دیسکلاکلیا ، اوتیسم و ​​اختلال نقص توجه دشوار باشد.

هر کودکی متفاوت است و با سرعت خودش رشد می کند ، اما نقاط عطف اصلی وجود دارد که برای نظارت مهم است. زبان ، رشد حرکتی و تأخیر حسی را می توان در اولین سال زندگی کودک تشخیص داد.

سرپیچی ، خود گزیدن و سایر واکنش های نامناسب به موقعیت ها می تواند نشانه ای از مشکلات رفتاری احتمالی شما باشد.

در اینجا چند علامت و نشانه وجود دارد که می تواند احتمال نیازهای ویژه آموزش را روشن کند. اینها تنها چند شاخص است که اگر اغلب در مدت زمان طولانی مورد توجه قرار گیرد باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

ناتوانی هایی که شناسایی آنها دشوارتر است ، اختلال نقص توجه است. به همین دلیل است که آنها به عنوان معلولیت پنهان شناخته می شوند.

شاخص های اختلالات نقص توجه عبارتند از:


– عدم توجه به جزئیات ، توجه به فعالیتهایی از جمله بازی را حفظ کنید. وقتی مستقیماً با شما صحبت می شود گوش نمی دهید.

– اگر کودک قادر به پیروی از دستورالعمل ها نباشد و نتواند کار آکادمیک را به پایان برساند ، کارهای اساسی و مسئولیت های او. او ممکن است با مهارتهای سازمانی دست و پنجه نرم کند.

– نادیده گرفتن وظایفی که نیاز به توجه و تمرکز مداوم دارند. فراموشکار بودن ، بی دقتی نشان دادن و به راحتی حواس پرت شدن.

– زیاد صحبت کردن ، بی نظمی و دشواری با بازی آرام.

– مکالمه را قطع کنید ، نمی توانید منتظر نوبت آنها باشید ، گفتن پاسخ خارج از نوبت آنها. به نظر می رسد کودک دائماً “در حال حرکت” است.

– مشکل در یادگیری زبان و ناتوانی کودک در خواندن مطالب مناسب سن ، مهارت های املایی یا زبان شفاهی که با سن یا درجه مورد انتظار مطابقت ندارند.

– کودکانی که اعضای دیگری در خانواده دارند که در خواندن ، نوشتن و هجی مشکل دارند ، باید از نزدیک تحت نظارت قرار گیرند.

– اختلاف بین بیان دهانی و بیان کتبی کودک می تواند شاخص احتمالی دیس گرافی باشد.

– دشواری های مبتنی بر ریاضی را می توان با دشواری یادگیری شمارش و شناخت اعداد تشخیص داد. شناخت الگوها دشوار است ، از دست دادن مسیر در حالی که شمارش و تخمین زمان است نیز یک چالش است.

– تلاش برای پردازش مفاهیم بصری – مکانی از جمله نمودارها و نمودارها و سایر نمایش های تصویری ریاضیات.

هر مشکلی باشد ، کلید تشخیص به موقع و پیش آگهی بهتر مداخله زودهنگام است. هرچه سریعتر شناسایی ، پذیرش و جستجوی کمک کنیم ، برای فرزند و ما بهتر است.