چگونه در این فصل از سبزیجات زمستانی خود بهترین استفاده را ببریم

زمستان انبوهی از چندین سبزیجات برگ سبز را به همراه دارد که می توان از آنها برای تهیه غذاهای مناسب فصل استفاده کرد. از سبزیجات ریشه مانند تربچه ، knol khol و سایر موارد می توان به روش های دیگری از جمله برگ های سبز آنها استفاده کرد. در اینجا نحوه استفاده از برخی از سبزیجات فصلی که اکنون به راحتی در دسترس هستند استفاده شده است …

سبزیجات ریشه ای را به همراه برگ های آنها بپزید

مشاور تغذیه و سلامتی Sheela Krishnaswamy می گوید که در این فصل ، باید سبزیجات ریشه ای را در رژیم غذایی خود بگنجانید. “در حالی که هویج معمولاً همراه با برگ موجود نیست ، سایر گیاهان مانند تربچه و نول کل وجود دارد. به جای دور ریختن برگ ها ، می توان از این مواد برای سرخ کردن استفاده کرد. این روش خوبی برای ترکیب سبزیجات برگ دار در رژیم های غذایی ، همراه با سبزیجات است. برگها همچنین می توانند با دال پخته شده و یا با آرد مخلوط شوند تا چاپاتیس تولید شود. “Sheela به اشتراک می گذارد و می افزاید:” آنها سرشار از فیبر ، آهن – به ویژه برگهای سبز تیره هستند “و همچنین حاوی کلسیم و بتا کاروتن هستند.

روی جوانه بروکسل بار بیاورید
رستوران دار Prathik Shetty می گوید که یکی از محبوب ترین غذاهای رستوران آنها یک غذای ساده جوانه بروکسل سات شده است. پراتیک می گوید: “نه تنها طعم آن خوشمزه است ، بلکه در زمستان نیز به مقدار اضافی موجود است. جوانه بروکسل حاوی ویتامین ها و پروتئین های زیادی است. جوانه بروکسل ساته شده ساده و در عین حال خوش طعم است و به راحتی در خانه ساخته می شود.”

لوبیای خود را فراموش نکنید

شیلا اضافه می کند که تعداد غذاهایی که می توان با آوارکای تهیه کرد بی پایان است. شیلا می گوید: “این یک تخصص زمستانی در کارناتاکا است و سرشار از فیبر و پروتئین است. این دوزا ، بی کار ، سمبار یا راسام باشد ، می توان آزمایشات زیادی با این لوبیاها انجام داد.”

این دستور العمل های سریع سبزیجات را در خانه امتحان کنید …

حلوا کدو تنبل

کدو تنبل – 2 کیلوگرم
شکر – 300 گرم
خووا – یک فنجان
پودر هل – 1 پیمانه
شیر 3 فنجان
کدو تنبل را رنده کنید و حدود 15-20 دقیقه در شیر بجوشانید. شکر را اضافه کنید و بپزید. هنگامی که شیر شروع به خشک شدن کرد ، خووا را اضافه کنید تا غلیظ شود. خوب مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه بپزید. پودر هل و یک خط تیز را اضافه کنید. گرم یا سرد سرو کنید.

جوانه بروکسل سرخ شده

جوانه بروکسل بلانچ – 1 فنجان
کره – 10 گرم
سیر خرد شده – 5 گرم
جعفری خرد شده – 2 گرم
ریحان خرد شده – 2 گرم
گیاهان را مخلوط کنید – 1 گرم نمک به مزه
فلفل سیاه خرد شده – 1 گرم
پنیر پارمزان برای تزیین
کره را در یک تابه داغ کنید و سیر خرد شده ، جوانه های بروکسل را که اضافه کرده اند اضافه کنید و مخلوط کنید. جعفری خرد شده ، ریحان ، گیاهان مخلوط ، نمک و فلفل را اضافه کرده و به مدت دو دقیقه روی شعله متوسط ​​تفت دهید. با پنیر تزئین کنید.

(دستور العمل های آشپز Barinder Singh و Prathik Shetty)